Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-27, 06:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så varför frågar du om och om igen om du begår våldtäkt för att de legat passiva när du slickat dem?

För att det här handlar inte om mig. Jag har inte blivit anklagad/dömd. Jag är för egen del inte heller orolig för att bli det.
Citera
2025-09-27, 06:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt! Vill man ha sex, så är man ju aktiv! Stönar, kysser sin partner, frågar om byte av ställning osv.

Ligger någon som en död sill, tappar man ju lusten... Och man kommer ju irriterat fråga "vill du heller?!" Dvs. Inhämta samtycke...

Måste man vara aktiv och agera som en porrstjärna under hela akten?
Citera
2025-09-27, 06:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det är ju ungefär så det är - samtycke finns tills det dras tillbaka (så länge som det är rimligt).

T ex så är samtycke till samlag rimligt att det gäller samlaget ut om det inte dras tillbaka.
(Att det ska räcka livet ut är däremot inte så rimligt.)

Så då tycker du som jag att om man inleder en sexuell situation, båda är aktiva och det är rimligt att tolka att båda vill gå vidare i den sexuella akten att den ena parten fortfarande tror att den andre deltar frivilligt fastän denne nu är passiv? T.ex. vid oralsex?

Det finns ett par här inne som inte tror att det kan vara fallet?
Citera
2025-09-27, 06:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vilka bevis har funnits i fallen där män blivit dömda för oaktsam våldtäkt? Hur många sitter för oaktsam våldtäkt?

Edit, 2023 var det visst 28 som satt för oaktsam våldtäkt.

Det skulle ju vara intressant att höra från dig som påstår att det är rättssäkert och att det naturligtvis funnits bevis.

Vilka bevis ska vi lyfta fram när vi påstår att det enda som funnits är en berättelse från en målsägare?
Citera
2025-09-27, 07:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så för att förstå "en helhetsbedömning av situationen" så tar jag ett exempel. En man och en kvinna har sex, samtyckande sex, allting är frid och fröjd tills mannen trycker in sin penis i analen på kvinnan utan förvarning och utan glidmedel. Efteråt anmäler hon honom. Det går till rättegång och rätten bedömer då hela situationen?
Nä jag fattar inte riktigt, börjar bli rätt trött också....

De bedömer då att det inte fanns samtycke till analsex och mannen döms för oaktsam våldtäkt?

Är inte oaktsam våldtäkt en utvidgning av samtyckeslagen?

Kan du inte byta ut ditt exempel till att han går ner och slickar henne eller att hon går ner och börjar suga honom istället?

Anser du fortfarande att det är våldtäkt?

Om hon går ner och börjar suga honom i ditt exempel och när hon gör det säger han nej och då slutar hon, är det brottsligt?
Citera
2025-09-27, 07:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag tycker det ska vara brottsligt, han kan gott betala skadestånd till kvinnan för sveda och värk.

Om det var så slappt där bak så att det så enkelt gick att trycka in den utan att hon hann reagera så kan det ju inte ha gjort ont.
Citera
2025-09-27, 07:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och vad har du för källa till det påståendet?

Hej jag skulle vilja anmäla Pipsi för misshandel.

Var det någon annan som såg när hon misshandlade dig?
-Nej
Har Pipsi varit våldsam mot dig förut?
-Nej
OK. Nu så ska vi dokumentera dina skador. Hmmm jag kan inte se några skador på dig.
Inga svullnader, inga sår, inga tydliga blåmärken, inga bortslitna hårtussar, ingen blodutgjutelse....ser ingenting faktiskt.
Rev du henne eller något som försvar? Skrek du?
-Nej jag blev paralyserad.
Hmm OK. Jag ska kolla om vi kan hitta något av Pipsis DNA på dig.
-Jag duschade både igår kväll och i morse.

Hon misshandlade mig faktiskt, jag SMS:ade ju faktiskt min kompis och talade om det för honom också och han kan intyga hur jag var dagen efter när vi sågs.

Guzman säger att han SMS:at dig i fredags och berättat att Pipsi misshandlat honom.
-Ja det stämmer. Vi skrev inte så mycket mer då det var sent men vi sågs dagen efter.
Hur uppfattar du att Guzman verkade då?
- Ja jo han var väl ganska så normal, skrattade och pratade väl på som vanligt fast jag märkte att det var för att försöka förtränga det otäcka som hade hänt kvällen innan. En försvarsmekanism.

OK. Fan vi måste sätta dit den där Pipsi.
Citera
2025-09-27, 07:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är bara det ovan som ska kunna dömas till våldtäkt. Massa andra beteenden är och bör vara olagliga, våldtäkt är inte det enda sexuella övergreppet.

Den här debatten handlar om vilken bevisbörda som ska krävas för att kunna döma någon, och det ligger i brottets natur att det är väldigt svårt att bevisa eftersom det oftast sker privat mellan två människor. Jag tror egentligen inte att det råder särskilt stora meningsskiljaktigheter om vad som är ok att göra eller inte.

Det är ju just det här som är så svårt att få TomatKungen, Jenny9 och i viss mån Pipsi att förstå.
Tror inte det är någon här som tycker att det är OK att tvinga sig på någon. Därför blir jag så jäkla frustrerad när de hela tiden kommer med sina påhopp om att man tycker det är OK att slita av någon kläder och förgripa sig på någon som uppenbarligen inte vill.
Citera
2025-09-27, 07:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
En människa blir utsatt för ett sexuellt övergrepp/våldtäkt och blir av olika anledningar paralyserad av rädsla/skräck/smärta och kan inte freda sig. Männen här ovan är så jävla störda att de tror att det tyder på frivillighet och samtycke och tycker att personen ifråga får skylla sig själv.

Man undrar varför de är så fruktansvärt upprörda över samtyckeslagen, de bevisar ju om och om igen att den behövs.
Man undrar hur de betedde sig innan 2018 - söp de alltid ner tjejerna de dejtade innan de förgrep sig på dem? La droger i deras glas? Tafsade de på sina kollegor? Hade de för vana att ligga med sina kompisar medans de sov när de sov över hos dem? Och nu är de jävligt sura för att "feministkärringarna" har förstört det roliga för dem?

Menar du att en tjej behöver utsättas för ett regelrätt övergrepp/våldtäkt med inslag av våld, hot, utsatt situation för att kunna hamna i detta paralyserade tillstånd?
Citera
2025-09-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så då tycker du som jag att om man inleder en sexuell situation, båda är aktiva och det är rimligt att tolka att båda vill gå vidare i den sexuella akten att den ena parten fortfarande tror att den andre deltar frivilligt fastän denne nu är passiv? T.ex. vid oralsex?

Det finns ett par här inne som inte tror att det kan vara fallet?
Hahahaha, den enda här som gång på gång på gång på gång tror att personen i ditt exempel inte samtycker är du.
Citera
2025-09-27, 08:09
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kan du inte byta ut ditt exempel till att han går ner och slickar henne eller att hon går ner och börjar suga honom istället?

Anser du fortfarande att det är våldtäkt?

Om hon går ner och börjar suga honom i ditt exempel och när hon gör det säger han nej och då slutar hon, är det brottsligt?

De är så jävla intellektuellt ohederliga de där slemfeminsterna här.

När de ska motivera sin ståndpunkt så är det superlativer beskrivande tvingande torr analsex, våld, mord o.s.v.

När man sedan vänder på myntet och frågar om ett scenario som är 'ok' i deras ögon går de upp flera abstraktionsnivåer och det blir undvikande svar som 'sunt förnuft', 'det står i lagen' o.s.v.

Folk som beter sig på det viset är uppenbart medvetna om att de är hycklare.
Citera
2025-09-27, 08:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hahahaha, den enda här som gång på gång på gång på gång tror att personen i ditt exempel inte samtycker är du.
Hoppas du inser att folk blir dömda i sådana här fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in