2025-09-16, 21:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du begår sexuellt övergrepp/våldtäkt bara genom att börja, om du inte säkerställt samtycke INNAN du börjar.

Försök få in det i din boomerskalle nu innan du begår fler våldtäkter.

Fast i Guzmans exempel så hade tjejen och killen kommit överens om att ha sex. Det är samtycke. En bit in börjar tjejen suga av killen. Beroende av hans reaktion och hennes beteende därefter avgör om det är sexuellt övergrepp eller inte.

Till skillnad från dig som köper samtycke så ser jag till att jag har samtycke från helt frivilliga partners. Försök fatta det nån gång fellow boomer.
Citera
2025-09-16, 21:01
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför tror du att Jenny9 hatar vita män? Ingenting hon har skrivit ger mig den slutsatsen.

Kanske är det snarare så att du hatar Svenska kvinnor och projicerar över ditt hat på Jenny9 och sedan påstår att det är hon som hatar vita män. Fast det är du som hatar svenska kvinnor.

Även vid oaktsam våldtäkt krävs det bevisning. Finns inte bevis eller om de är svaga, så väcks inget åtal ens en gång.
Varför måste du gå in här? kan inte hon även om hon är en syster till dig försvara sina egna handlingar?
Citera
2025-09-16, 21:01
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast i Guzmans exempel så hade tjejen och killen kommit överens om att ha sex. Det är samtycke. En bit in börjar tjejen suga av killen. Beroende av hans reaktion och hennes beteende därefter avgör om det är sexuellt övergrepp eller inte.
Nu ljuger du ganska kraftigt vart står det? citera gärna.
Citera
2025-09-16, 21:04
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Nja, det skulle nog klassas som sexuellt övergrepp. Desto viktigare för män att vara lyhörda med andra ord.

Nej, det var bara ett exempel på beteende som skulle vara anledning att avbryta.
Har du något belägg för det här eller hittar du på och ljuger själv?
Citera
2025-09-16, 21:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
om du läser domar efter den här lagen tillkom borde du veta att ett samtycke med munnen är det enda giltiga.

Tydligen har du inte gjort det så varför yttrar du dig överhuvudtaget?

Hur många fall handlar det om?

Citat:
En minut alltså utan samtycke du är en våldtäkskvinna alltsså.

Ja vi säger det idioten.

Citat:
samtycke måste ges verbalt visa mig gärna kääla på ditt påstående.

Inte så som samtyckeslagen är utformad.

Citat:
Du kallar oss idioter men du kanske borde kolla upp lagstiftningen i vårat land, är du amerikan, varför inte åka hem ingen här kommer vinka av dig direkt.

Jag är svensk sen tidigt 1600-tal (minst).

Al:
Samtyckeslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2018, innebär att sexuell handling är olaglig om den inte sker frivilligt. Lagen ersatte en tidigare lagstiftning som krävde våld, hot eller utnyttjande av en särskilt utsatt situation för att en handling skulle räknas som våldtäkt. Nu är utgångspunkten att alla måste delta frivilligt, och det är upp till domstolen att bedöma om frivillighet har uttryckts genom ord, handling eller på annat sätt. Syftet med lagen var att stärka skyddet för sexuell integritet och att klargöra att sex ska bygga på frivillighet.
Citera
2025-09-16, 21:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nu ljuger du ganska kraftigt vart står det? citera gärna.

Citat:
Har du något belägg för det här eller hittar du på och ljuger själv?

Guzman, inlägg #1714: "Tänk dig en situation där en kille och en tjej är i en situation där båda är införstådda med att de ska ha sex.
De har kommit en bit i akten och hon tänker att hon vill göra det skönt för killen och börjar att ge honom en avsugning utan att fråga först. (Hon tänker naturligtvis att det nog är något killen kommer att uppskatta).

Tänker du då att tjejen begår en våldtäkt?"
Citera
2025-09-16, 21:10
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Hur många fall handlar det om?

Ja vi säger det idioten.

Inte så som samtyckeslagen är utformad.

Jag är svensk sen tidigt 1600-tal (minst).

Al:
Samtyckeslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2018, innebär att sexuell handling är olaglig om den inte sker frivilligt. Lagen ersatte en tidigare lagstiftning som krävde våld, hot eller utnyttjande av en särskilt utsatt situation för att en handling skulle räknas som våldtäkt. Nu är utgångspunkten att alla måste delta frivilligt, och det är upp till domstolen att bedöma om frivillighet har uttryckts genom ord, handling eller på annat sätt. Syftet med lagen var att stärka skyddet för sexuell integritet och att klargöra att sex ska bygga på frivillighet.
ge mig källor på det du påstår då så ger jag det motsatta så får vi se vem som har rätt deal?
Citera
2025-09-16, 21:12
Medlem
Citat:
Guzman, inlägg #1714: "Tänk dig en situation där en kille och en tjej är i en situation där båda är införstådda med att de ska ha sex.
De har kommit en bit i akten och hon tänker att hon vill göra det skönt för killen och börjar att ge honom en avsugning utan att fråga först. (Hon tänker naturligtvis att det nog är något killen kommer att uppskatta).

Ja.

Du måste fråga vid varje nytt moment. Att han samtycker till sex betyder inte per automatik att han samtycker till en avsugning.
Citera
2025-09-16, 21:13
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:

hade du vetat om hur lagen är utformad så hade du vetetat var ny grej kräver samtycke, det vet du tydligen inte så du tror vi killar ska veta det
Citera
2025-09-16, 21:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
ge mig källor på det du påstår då så ger jag det motsatta så får vi se vem som har rätt deal?

Källor på vad då? Mitt eget tyckande?
Citera
2025-09-16, 21:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja.

Du måste fråga vid varje nytt moment. Att han samtycker till sex betyder inte per automatik att han samtycker till en avsugning.

Jaha TikTok boomern, japp men då är det ju bara att fråga på.
Citera
2025-09-16, 21:16
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Källor på vad då? Mitt eget tyckande?
jag skiter väl i ditt tyckande, det borde du försttått nu vid det här laget, jag tolkar lagen vilket du tydligen inte kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in