• 1
  • 2
2022-05-31, 08:49
Medlem
Bonnatorps avatar
Nu är det tredje gången på en väldigt kort tid som det är knöfullt i måsskit på bilen när jag kommer ut till den på morgonen, och jag har inte lust att åka till glimra och betala 50 spänn per tvätt 2-4 gånger per vecka.
Det vore lite roligare att äta pizza för de pengarna eller nåt.

Efter första gången såg jag till att inte parkera under träd eller stolpar, eller något annat de kunde sitta på, men det verkar inte hjälpa.
Får inte mitt garage förrän i augusti heller.

Vad kan man göra för att bli fri det?
Citera
2022-05-31, 08:53
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Nu är det tredje gången på en väldigt kort tid som det är knöfullt i måsskit på bilen när jag kommer ut till den på morgonen, och jag har inte lust att åka till glimra och betala 50 spänn per tvätt 2-4 gånger per vecka.

Efter första gången såg jag till att inte parkera under träd eller stolpar, eller något annat de kunde sitta på, men det verkar inte hjälpa.

Ta fram hagelbrakaren och skjut fanskapen.

Alternativt dra på en såndär bilkondom.
Finns säkert ett annat ord men orkar inte kolla upp det..😉
Citera
2022-05-31, 10:07
Medlem
Greenspams avatar
Köp ett bilöverdrag.
Fågelavföring är starkt frätande och tar sig genom klarlacken på några timmar.
Citera
2022-05-31, 10:15
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Köp ett bilöverdrag.
Bor mitt i negerområde, så det känns dumt att ha saker ute som är lätta att stjäla.
Citera
2022-05-31, 11:07
Medlem
Någon lägger kanske fågelmat på din bil ibland
Citera
2022-05-31, 11:12
Medlem
jack.danielss avatar
En liten anekdot från min sida: alla har hört att fågelskit skall bort så fort som möjligt för att det fräter, några år sedan hade jag en skit på huven, som jag var sen med att tvätta bort, tänkte väl helt enkelt att jag får ta fram lite rubbing för att bli med fläcken när det är dags. döm om min förvåning när det visade sig att fläcken gick inte att polera bort till hundra procent!
Citera
2022-05-31, 11:31
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:

Vänta till Augusti :-)
Eller kan du köpa någon form av skydd du lägger över bilen men att lägga över den och ta bort den är ett jobb i sig,dessutom packad med skit på den. Håll ut!
Citera
2022-05-31, 11:32
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Bor mitt i negerområde, så det känns dumt att ha saker ute som är lätta att stjäla.

Du känner såklart ditt område bäst, men stjäl de verkligen sådana saker, nerbajsade bilöverdrag liksom? Visst, på rent jäkelskap kanske isåfall.

Annars beroende på hur mycket det är att ta bort så kan du kanske blöta några pappershanddukar och ha med dig ut på morgonen och svabba av det värsta lite snabbt innan du kör iväg?

Är bilarna i närheten av din lika nerskitade?
Citera
2022-05-31, 11:38
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Du känner såklart ditt område bäst, men stjäl de verkligen sådana saker, nerbajsade bilöverdrag liksom? Visst, på rent jäkelskap kanske isåfall.

Annars beroende på hur mycket det är att ta bort så kan du kanske blöta några pappershanddukar och ha med dig ut på morgonen och svabba av det värsta lite snabbt innan du kör iväg?

Är bilarna i närheten av din lika nerskitade?
Nej det är bara min, fast det är bara jag som har vit bil också, så fåglarna kanske har någonting emot just vita bilar.

Tänkte pröva parkera bland alla andra bilar nu istället så sannolikheten kanske minskar att de bajsar på just min bil, brukar vara tomt i min ände av parkeringen förutom jag.
Är en stor parkerig med typ 70 platser, och det brukar bara stå typ 7 bilar längst bort på andra sidan, blir lite längre för mig att gå.
Citera
2022-05-31, 11:38
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Du tror på fullaste allvar att någon vill stjäa ett bil överdrag fullsmetad med fågelskit? Då bor du inte i ett negerområde för inte ens en neger vill ha det LOL

Släpp garden lite kompis, ingen kommer ta ditt överdrag med fågelbajs på. Köp det billigaste på biltema.
Citera
2022-05-31, 11:43
Medlem
Citat:

Du nosar på mina ideer - döda alla fåglar för de skiter på bilar (o även på folk, hus, gator o torg)
Citera
2022-05-31, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Köp ett bilöverdrag.

Ja det är ibland ”frätande”, nej det tar sig inte igenom klarlacken på några timmar. Men inte bra om det får sitta kvar länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in