Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Jag skulle tro att det faktiskt rör sig om ett sjukdomstillstånd. Man blir inte skadad av att ramma en dekorativ mur som rasar ihop. Bilen har inte så svåra skador. Det verkar som bilen har vänt på Övre husargatan vid korsningen till seminariegatan (detta är den väg man tar om man skall norrut från Nordenskiöldsgatan) men missat vägen och kört in i cykelbanan istället. Troligen har man fått möte på gångbanan och väjt in i väggen.
Det var min första tanke också. Att föraren blivit akut sjuk och gasat in i väggen. Men, polisen säger relativt omgående att föraren är misstänkt för vårdslöshet i trafik. Vilket därför pekar på en avsiktlighet.
Jag vet ju att här är enorm köbildning just vid den här tiden. Trafiken står helt stilla och man kanske rullar framåt någon billängd i minuten, när det är som mest tjockt med bilar.
Föraren kan ha blivit riktigt stressad och frustrerad, sett den breda och då kanske helt tomma cykelbanan. Och tänkt vara smart. Rattat upp där han inte fått, och försökt spara tid. "Jag ska bara", och så har något gått snett.
Kanske har han fått möte och då i hög fart, svängt in i väggen. Vore intressant att få veta exakt vad som hänt här.