2022-05-23, 21:59
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Beklagar att du har så ont i knät att du inte ’klarar insteget’ till en vanlig bil.
Det är väl ingen idé att fråga vad du menade med det inpasset...
Citera
2022-05-23, 22:01
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Om jag tömmer dina lungor på luft, vad tror du det är för brott då? Stöld av luft?

Knepigt att ingen såg dessa individer.
Hur många fordon har de repat sönder i sin iver att tömma däcken?
Hur fyller man på luft i en bil mitt på stan? Blir det bärgare som får komma ut? Låter miljövänligt och billigt.
Vad finns det att repa på ventilerna tänker du? Jag tror de haft småpellets och en skruvmejsel/dorn att pressa med. Så gjorde vi på 80talet.

// asfaltsindian.
Citera
2022-05-23, 22:03
Medlem
Bra tycker jag. Bra att de ger sig på de som absolut inte behöver ha bil utan har bra tillgång till kommunal-trafik
Citera
2022-05-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Om jag tömmer dina lungor på luft, vad tror du det är för brott då? Stöld av luft?

Knepigt att ingen såg dessa individer.
Hur många fordon har de repat sönder i sin iver att tömma däcken?
Hur fyller man på luft i en bil mitt på stan? Blir det bärgare som får komma ut? Låter miljövänligt och billigt.
ja luften är gratis
brottet är antagligen hur du förflyttar luften, brottsrubricering?
vi har ett förslag på skadegörelse
Citera
2022-05-23, 22:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Ny vänster extrem grupp i Sverige som skadar bilar osv. Kommentar?

Kompressorerna gick varma den dagen alltså, och gav ett extra co2-utsläpp. Bra jobbat.

Har man låst in dom? Kan inte samhället upprätthålla lagen, och låsa in såna här, så måste skötsamma Svenssons få rätt att bära vapen.
Citera
2022-05-23, 22:13
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Edit: Asfaltsindianerna va?
Den vänstermilitanta aktivistgruppen "Asfaltdjungelns Indianer", senare under politiskt korrekta namnet "Asfaltdjungelns Ursprungsbefolkning" är en under-avdelning till A F A / Antifa och därmed ½-systrar till E X P O.

De var tokaktiva i Stockholms innerstad tidigt 2010-tal. Inte bara SUV:ar utan också vanliga USA-imperialistskrindor med gubbtrunk som vår dåvarande redan då över 10 år gamla Last Gen Cappe Sedan fick whitestripe-mackorna upprepat tömda runt om. Aktivisterna lämnade varje gång en proffsigt tryckt A5-flyer under våra vindrutetorkare med rubriken DIN BIL DÖDAR och tydlig avsändare.
Citera
2022-05-23, 22:17
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Ny vänster extrem grupp i Sverige som skadar bilar osv. Kommentar?

Förmodligen en tidsfråga innan de ger sig på hundar, och punkterar tassarna på dom, då hundar har ett lika stort co2-avtryck som en SUV.
Citera
2022-05-23, 22:22
Medlem
Awkwardmans avatar
För eller senare kommer någon komma på vilka dessa människor är, och jag tror inte det är polisen som gör det först.
Citera
2022-05-23, 22:24
Medlem
Turist i tidens avatar
Fanns det inte en liknande grupp för några år sedan?
Dom släppte ut luften däcken på SUVar.
Citera
2022-05-23, 22:29
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Du tillskriver dem allt för stor insikt. Om man vill ha miljövänliga bilar borde dessa troll propagera för att använda bilar som har dragit över sin beräknade livstid med ett par tiotal år. Men det gör de inte.

Jag misstänker dom propagerar emot bilism oavsett bilens ålder.
Citera
2022-05-23, 23:16
Medlem
NordicNewsOutlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Fanns det inte en liknande grupp för några år sedan?
Dom släppte ut luften däcken på SUVar.
Är det denna du tänker på?

https://avmaskerat.com/klimataktion-...vandaliserade/
Citat:
Vänsterextremister börjar använda klimatfrågor som skäl till fortsatt terrorverksamhet.
Citera
2022-05-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Miljöaktivister är ju dumma i huvet men det här uttalandet i GP tyckte jag var rätt illa.

Liksom, vad är det för kvalitet på bilarna idag? På Kuba kör man runt med bilar från 50-talet. Nyproduktion av bilar är ett stort problem. Istället för att göra pyspunka måste ju klimataktivister komma åt det riktiga problemet nämligen den exploateringen av naturen som sker pågrund av storföretagens vilja till evig tillväxt. Förbjud nyproduktion av vitvaror, bilar, elektronik etc och satsa på hållbara produkter och reparation. Det spelar liksom ingen roll om pamparna på Avenyn inte kan köra sina vrålåk när Kina och USA gör som dom gör och producerar en massa slit och släng produkter.
Är också på min tredje elbil. Är ju inte för att de tar slut man byter, han har säkert liksom jag dem som leasingbil på företaget och de kontrakten brukar vara på tre år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in