2022-05-28, 20:09
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Ingen av skrivarna du länkade till varken säljs eller skickas av Amazon. Algoritmerna som skickar ut förslagen är inte alltid helt logiska och finjusterade - det är ju trots allt ingen människa som sitter och granskar dem i förväg.
Citera
2022-05-29, 13:19
Medlem
ilikeroidss avatar
Snacka om att haka upp sig på att Amazon begär mer för samma skrivare. Du köpte en billigare du borde tvärtom va glad. Svider det så pass mycket i röven att du inte kan släppa att dom begär mer än dubbla?

Jobb går ut på att tjäna pengar. Om Amazon nu vill sälja en skrivare för 3 gånger mer än vad den är värd får dom göra det men att du går så hårt och all in på att du stör dig är för mig chockande.
Citera
2022-05-31, 10:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikeroids
Snacka om att haka upp sig på att Amazon begär mer för samma skrivare. Du köpte en billigare du borde tvärtom va glad. Svider det så pass mycket i röven att du inte kan släppa att dom begär mer än dubbla?

Jobb går ut på att tjäna pengar. Om Amazon nu vill sälja en skrivare för 3 gånger mer än vad den är värd får dom göra det men att du går så hårt och all in på att du stör dig är för mig chockande.
Om du tänker efter så är det nästan mer chockerande att du går igång på att jag går igång. Jag är iallafall mot världens största företag och deras usla email-algiritm som kan lura folk som är stressade. Du är emot att jag är emot det.
Citera
2022-05-31, 11:13
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om du tänker efter så är det nästan mer chockerande att du går igång på att jag går igång. Jag är iallafall mot världens största företag och deras usla email-algiritm som kan lura folk som är stressade. Du är emot att jag är emot det.
Ändå säljer du på Amazon som du själv skrev eller läste jag fel?
Citera
2022-05-31, 11:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ändå säljer du på Amazon som du själv skrev eller läste jag fel?
Jag lever på internet det stämmer.

Jag skulle aldrig komma på tanken att ta 3 gånger någon annans pris för samma vara. Inte ens om jag visste att amazon skulle ge prio för mina överprissatta varor eftersom de själva tjänade en extra hacka. Man lurar inte stressade kunder. Jag har haft hemsida i 25 år, nästan lika länge som amazon.
Citera
2022-05-31, 11:26
Medlem
Fri prissättning råder.

Cirkulera.
Citera
2022-05-31, 11:28
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Jag lever på internet det stämmer.

Jag skulle aldrig komma på tanken att ta 3 gånger någon annans pris för samma vara. Inte ens om jag visste att amazon skulle ge prio för mina överprissatta varor eftersom de själva tjänade en extra hacka. Man lurar inte stressade kunder. Jag har haft hemsida i 25 år, nästan lika länge som amazon.
Du gör helt rätt! Lilla landet lagom där det är fult att försöka tjäna pengar. Jag stöttar dig!

Du sover mycket bättre om nätterna då du vet att du inte lurar stressade kunder med för höga priser.
Troligen åker du själv på detta dagligen då saker du köper i ICA är exempel halva priset på Willlys eldorado märke men det är en annan historia.
Citera
2022-05-31, 11:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Du gör helt rätt! Lilla landet lagom där det är fult att försöka tjäna pengar. Jag stöttar dig!

Du sover mycket bättre om nätterna då du vet att du inte lurar stressade kunder med för höga priser.
Troligen åker du själv på detta dagligen då saker du köper i ICA är exempel halva priset på Willlys eldorado märke men det är en annan historia.
Du är ingen affärsman. Att lura någon är inte att tjäna pengar, och ger inte heller vinst på sikt.

Nej, jag är prismedveten och köper ingenting på lilla butiken runt hörnet. Den jämförelsen är f.ö. absurd när vi pratar om elektronik med normalt utpris 5300 som säljs för 14495. Det är som att ta 1.2 mkr för en Volvo "går det så går det". Nej, det går inte.
Citera
2022-05-31, 11:35
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Du är ingen affärsman. Att lura någon är inte att tjäna pengar, och ger inte heller vinst på sikt.

Nej, jag är prismedveten och köper ingenting på lilla butiken runt hörnet.
Du säljer ett äpple för 5kr
Jag säljer samma äpple för 20kr
Magnus ska köpa ett äpple och köper av mig utan att jag tvingat honom. Lurar jag honom då?

Du har haft hemsida 25år lika länge som Amazon. Kolla vart Amazon står idag och kolla vart du står idag. (På Flashback) jag må icke vara en affärsmän men det är tamejfan inte du heller LOL

Klandrar dig dock inte du är praktexempeln på Svensk mentalitet att komma på 10:e plats är lika bra som att komma 1:a Så länge du har kul!
Citera
2022-05-31, 11:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Du säljer ett äpple för 5kr
Jag säljer samma äpple för 20kr
Magnus ska köpa ett äpple och köper av mig utan att jag tvingat honom. Lurar jag honom då?

Du har haft hemsida 25år lika länge som Amazon. Kolla vart Amazon står idag och kolla vart du står idag. (På Flashback) jag må icke vara en affärsmän men det är tamejfan inte du heller LOL

Klandrar dig dock inte du är praktexempeln på Svensk mentalitet att komma på 10:e plats är lika bra som att komma 1:a Så länge du har kul!
Jag är ledsen men ingen kommer att köpa ditt äpple. De kommer bara att bli arga.

Jag är mångmiljonär på min hemsida och den intressanta jämförelsen är kanske mellan mig och dig, inte mellan mig och Bezos.
Citera
2022-05-31, 11:41
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Jag är ledsen men ingen kommer att köpa ditt äpple. De kommer bara att bli arga.

Jag är mångmiljonär på min hemsida och den intressanta jämförelsen är kanske mellan mig och dig, inte mellan mig och Bezos.

Många miljonärer på Flashback så jag ifrågasätter dig inte alls på den punkten.
Önskar jag kunde va mångmiljonär och sitta limmad på Flashback. Trevlig Tisdag!
Citera
2022-05-31, 11:45
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Många miljonärer på Flashback så jag ifrågasätter dig inte alls på den punkten.
Önskar jag kunde va mångmiljonär och sitta limmad på Flashback. Trevlig Tisdag!
Det stämmer. Du är bara limmad på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in