2022-05-31, 12:41
Medlem
dayweeds avatar
Ska vi inte ifrågasätta varför TS väljer att köpa en skrivare för 5300 kr? Vem köper ens skrivare idag? Det måste väl finnas billigare skrivare än att behöva betala 5300 kr?
Citera
2022-05-31, 12:45
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Ska vi inte ifrågasätta varför TS väljer att köpa en skrivare för 5300 kr? Vem köper ens skrivare idag? Det måste väl finnas billigare skrivare än att behöva betala 5300 kr?

Han behöver säkert fler funktioner såsom scan/copy etc och jo folk som driver företag kan komma att behöva skrivare.
Varför köpa en skrivare för 5300kr när du kan köpa en för billigare.

Varför äta mat när vatten och bröd gör jobbet och billigare än all mat? And the list goes on..
Citera
2022-05-31, 12:52
Medlem
Klassiskt försäljnings knep. Att lägga ut något till överpris, det händer att folk som inte har koll på priset köper.
På Ebay är det inte ovanligt att en och samma säljare har 7 annonser för samma vara i olika priser. Den dyraste kan skilja sig mer än tusen procent från den billigaste.
Jag såg en ring en gång som kostade 24kr, den låg ute i flera annonser hela vägen upp till 3499 kr.
Dom förlorar inget på att försöka och ibland så fungerar det.

Det kan också vara ett försök att få den billigare annonsen att se ut som ett riktigt klipp, fast det egentligen inte är det.
Citera
2022-05-31, 15:13
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Berätta varför man ska handla på amazon om det fungerar ungefär som blocket.

Anledningen till att amazon har svårt att slå sig in på den Svenska marknaden är väl just för att Blocket och prisjämförelsesiter som prisjakt är så pass etablerat redan?
Citera
2022-05-31, 15:17
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Anledningen till att amazon har svårt att slå sig in på den Svenska marknaden är väl just för att Blocket och prisjämförelsesiter som prisjakt är så pass etablerat redan?
amazon har på ett sätt en slags inbyggt pricerunner. Fast jag har redan använt pricerunner i 10 år så jag behöver inte pricerunner-amazon. Och TS antyder att amazon själva jobbar som en omvänd pricerunner och rekommenderar dert sämsta köpet.

Svenskar är konservativa och vi använder tradera istället för att få en ebay.se t.ex. Det insåg ebay tidigt när de köpte tradera så tradera fick leva kvar precis som förut. Till en enorm extra kostnad eftersom de måste programmera allt för den lilla svenska marknaden.
Citera
2022-05-31, 15:19
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Det är en av de billigare färglasers som finns, och jag bojkottar HP som är billigare eftersom de med en patch blockerade mina tidigare icke-HP-färgkassetter utan att tala om det. F.ö. köpte jag en brothers-laser redan för 30 år sedan, då kostade den 25.000 kr och klarade bara svartvitt, fantastiskt att de överlevt.

Mycket komplex och funktionell skrivare, väger 25 kg, ett fynd för 5300 kr.
Senast redigerad av Barents 2022-05-31 kl. 15:24.
Citera
2022-05-31, 17:06
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikeroids
Han behöver säkert fler funktioner såsom scan/copy etc och jo folk som driver företag kan komma att behöva skrivare.
Varför köpa en skrivare för 5300kr när du kan köpa en för billigare.

Varför äta mat när vatten och bröd gör jobbet och billigare än all mat? And the list goes on..

Ah jo det är sant, dock skrev personen inget om att denne driver företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är en av de billigare färglasers som finns, och jag bojkottar HP som är billigare eftersom de med en patch blockerade mina tidigare icke-HP-färgkassetter utan att tala om det. F.ö. köpte jag en brothers-laser redan för 30 år sedan, då kostade den 25.000 kr och klarade bara svartvitt, fantastiskt att de överlevt.

Mycket komplex och funktionell skrivare, väger 25 kg, ett fynd för 5300 kr.

Ah, så pass! Allt beror ju på behov förstås! Mycket nöje med skrivaren.
Citera
2022-05-31, 18:38
Medlem
Om du får erbjudandet att köpa en potatis av mig för 500kr, köper du den bara för jag erbjöd dig?

Det är upp till dig att ta reda på vad något är värt och vad konkurrenterna säljer den för.
Citera
2022-05-31, 22:00
Medlem
OlleLisss avatar
Till att börja med grattis till en bra skrivare. Har själv en snarlik modell Brother 3550CDW och den funkar klockrent som kontorsskrivare. Angående din fråga så är Amazon en marknadsplats. Finns allt från vettiga priser till ockerpriser där, ungefär som när man söker efter något på prisjakt så finns det vissa butiker, i regel de allra billigaste och de dyraste som man aldrig skulle handla ifrån(som tumregel). Det pris du betalade verkar vettigt för den modellen även om det kanske gå få den för någon hundring billigare på andra ställen.
Citera
2022-06-01, 10:15
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Du verkar inte förstå att Amazon är en marknadsplats.
Skrivaren säljs av företaget NETNBUY ✔️.
Amazons pris är 5 244,30 kr
Är det standard på Amazons sidor att man skall ignorera första siffran i priset?
Citera
2022-06-01, 12:36
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Är det standard på Amazons sidor att man skall ignorera första siffran i priset?
Vet inte vad det betyder.
Det räcker med att titta efter Amazon som säljare eller Fulfillment by Amazon om man vill undvika tredje part.
Citera
2022-06-06, 19:38
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Om du får erbjudandet att köpa en potatis av mig för 500kr, köper du den bara för jag erbjöd dig?

Det är upp till dig att ta reda på vad något är värt och vad konkurrenterna säljer den för.
Du har missuppfattat TS. Den handlar om att amazon i ett email till sina kunder rekommenderar en potatisodlare som tar 500 kr för potatis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in