2022-06-01, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Problemet är för höga bidrag? Hade folk fått 3000 kr att överleva på hemma så hade dom varit tvungna att ta på sig jobb oavsett om dom är sugna eller inte. Det är så vi löser samhällets stora problem med bidragen. Tvinga folk i jobb. Varför ska staten betala lägenhet åt något jävla vänsterpack som bara vill spela wow och dricka öl.

Just precis. Lönerna äts upp i form av höga skatter som i sin tur delas ut i alldeles för höga bidrag.

Är man det minsta normalbegåvade så kommer man inse att det förr eller senare kommer leda till en brytpunkt där det inte lönar sig arbeta när man lika gärna kan fördriva tiden genom att slappa. Vänta nu, det är just precis där vi befinner oss.
Citera
2022-06-01, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Just precis. Lönerna äts upp i form av höga skatter som i sin tur delas ut i alldeles för höga bidrag.

Är man det minsta normalbegåvade så kommer man inse att det förr eller senare kommer leda till en brytpunkt där det inte lönar sig arbeta när man lika gärna kan fördriva tiden genom att slappa. Vänta nu, det är just precis där vi befinner oss.

Det stämmer inte. Vi måste ha höga skatter.
Citera
2022-06-01, 04:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ungefär det som händer, folk utbildar sig och skaffar bättre jobb. Jureskog grinar och tycker han betalar för höga löner... Hur är det nu med marknadsekonomi?

Problemet är att ju att bidragen gör att Jureskog måste betala mer. Även en diskare måste ha 150:- /timme , det blir en orimlig kostnadsbild.
Citera
2022-06-01, 04:32
Bannlyst
Citat:
Folk måste ha två - tre jobb för att överleva, serveringspersonal som springer ut på gatan efter kunder som inte dricksat. De kan inte leva på lönen deras arbetsgivare betalar utan är beroende av dricksen. (allmosor)

Inget samhälle jag avundas!

Men gör du ett bra jobb, så får du också dricks. Här i Sverige anstränger sej inte folk, utan spydiga. Affärsbiträden som inte vet sin plats är ett återkommande problem i det Svenska samhället.
Citera
2022-06-01, 04:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men gör du ett bra jobb, så får du också dricks. Här i Sverige anstränger sej inte folk, utan spydiga. Affärsbiträden som inte vet sin plats är ett återkommande problem i det Svenska samhället.
Enligt Jureskog får hans anställda 2k dricks i månaden så de har det visst jättebra trots lönen han betalar/vill sänka.

Betalar jag för en tjänst förväntar jag mig den utförs, varken mer eller mindre. Ge mig maten och ge mig notan sen. Behövs inget fjäskande här inte.
Citera
2022-06-01, 04:59
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman

Vilka bidrag kan en arbetslös få som är 20k i månaden utan motprestation och istället bara slappa? Skulle gissa på att något sådant inte existerar

Vet inte vilket Sverige du lever i men i Sverige 2022 har vi fler miljardärer än någonsin och tvivlar att de fått sina förmögenheter genom att ingen jobbar för dom
Senast redigerad av Sickmyduck 2022-06-01 kl. 05:01.
Citera
2022-06-01, 05:04
Medlem
Folk är för j-a korkade i tråden. Det handlar helt enkelt om att bidragen är så höga så ”arbetssökande” inte behöver ta jobben & tackar nej när a-givare ringer & erbjuder jobb de själva sökt. Klart som f-n det knte går ihop. Nästan ALLA a-givare har samma problem. Så enkelt är det. Är det bra eller dåligt? Ja man vet ju vad blattar & TV-spelande zozzar tycker i alla fall…
Citera
2022-06-01, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vilka bidrag kan en arbetslös få som är 20k i månaden utan motprestation och istället bara slappa? Skulle gissa på att något sådant inte existerar

Vet inte vilket Sverige du lever i men i Sverige 2022 har vi fler miljardärer än någonsin och tvivlar att de fått sina förmögenheter genom att ingen jobbar för dom

Du ska enbart vara tyst och visa tacksamhet för att dessa miljardärer skapar jobb åt idioter som i en annan tidsålder, förmodligen hade självdött ute i skogen.
Citera
2022-06-01, 07:01
Bannlyst
Citat:
Enligt Jureskog får hans anställda 2k dricks i månaden så de har det visst jättebra trots lönen han betalar/vill sänka.

Betalar jag för en tjänst förväntar jag mig den utförs, varken mer eller mindre. Ge mig maten och ge mig notan sen. Behövs inget fjäskande här inte.

Jag ger aldrig dricks i Sverige, eftersom vi ha kollektivavtal och det finns ingen anledning att ge dricks.
Citera
2022-06-01, 07:24
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Folk är för j-a korkade i tråden. Det handlar helt enkelt om att bidragen är så höga så ”arbetssökande” inte behöver ta jobben & tackar nej när a-givare ringer & erbjuder jobb de själva sökt. Klart som f-n det knte går ihop. Nästan ALLA a-givare har samma problem. Så enkelt är det. Är det bra eller dåligt? Ja man vet ju vad blattar & TV-spelande zozzar tycker i alla fall…

Hur många jobb har du tackat nej till? För om du vet något om detta så borde de vara medveten om att som arbetssökande får man inte tacka nej till några jobb. Man behöver inte söka de jobb som är dåliga men blir man erbjuden ett jobb och tackar nej och AF får veta det så blir man avstängd. Och jag personligen känner ingen som är arbetslös som inte har en rejält ansträngd ekonomi. Så jag vet inte vem som får dessa höga bidragen.

Fast det här är egentligen så självklart att man förvånas över dumheten hos vissa här. Om en arbetsplats erbjuder dåliga villkor så vill inte folk söka jobben på den arbetsplatsen. Kan de då få ett jobb nån annanstans så söker de hellre där istället. Och då vi för tillfället har rätt mycket arbetsplatser som söker folk så behöver inte folk jobba för Herr Jureskog. Jag har själv sett hans jobbannonser men skulle definitivt inte söka om det inte ingick obegränsat med hamburgare. Men det gör det ju aldrig i dessa jobben.
Citera
2022-06-01, 07:28
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Nej

Timmisar är timmisar. De tjänar inte in semester.

Försäkring har du för hela verksamheten.

LOL du vet ingenting, det kan jag uttyda av vad du just skrev, ingenting. Synd att sådana som dig får rösta.
Citera
2022-06-01, 07:33
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är väl bättre vi pratar om vår låga bolagsskatt, i jämförelse med många andra länder, och hur ofantligt mycket bättre rika personer som Jureskog fått det dom senare tiotalen åren.

https://www.ekonomifakta.se/fakta/sk...l/bolagsskatt/

Sen om det ska finnas infrastruktur till hans restauranger, socialbidrag till folk som ska gå dit och äta, institutioner och en fungerande administration runt hans företagande och vård etc för alla som äter av hans friterade mat och burgare med dubbel ost och dricker hans läsk förstår nog alla att det måste komma in lite skattepengar.

Annars om han gillar fattiga människor som står i kö för att jobba är det väl bara han flyttar verksamheten till Afrika.

Ok inget som helst svar på frågorna, det var väntat.
Men snälla detta gäller alla ungdomar, varför får de inte tjäna in till sin pension förens de fyllt 24 Varför?
De kan jobba från 19 års ålder men inga pengar avsätts till deras pension? Varför?
Varför gör S så mot ungdomarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in