Citat:
Ursprungligen postat av
Raven2.0
Folk är för j-a korkade i tråden. Det handlar helt enkelt om att bidragen är så höga så ”arbetssökande” inte behöver ta jobben & tackar nej när a-givare ringer & erbjuder jobb de själva sökt. Klart som f-n det knte går ihop. Nästan ALLA a-givare har samma problem. Så enkelt är det. Är det bra eller dåligt? Ja man vet ju vad blattar & TV-spelande zozzar tycker i alla fall…
Hur många jobb har du tackat nej till? För om du vet något om detta så borde de vara medveten om att som arbetssökande får man inte tacka nej till några jobb. Man behöver inte söka de jobb som är dåliga men blir man erbjuden ett jobb och tackar nej och AF får veta det så blir man avstängd. Och jag personligen känner ingen som är arbetslös som inte har en rejält ansträngd ekonomi. Så jag vet inte vem som får dessa höga bidragen.
Fast det här är egentligen så självklart att man förvånas över dumheten hos vissa här. Om en arbetsplats erbjuder dåliga villkor så vill inte folk söka jobben på den arbetsplatsen. Kan de då få ett jobb nån annanstans så söker de hellre där istället. Och då vi för tillfället har rätt mycket arbetsplatser som söker folk så behöver inte folk jobba för Herr Jureskog. Jag har själv sett hans jobbannonser men skulle definitivt inte söka om det inte ingick obegränsat med hamburgare. Men det gör det ju aldrig i dessa jobben.