2022-05-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Om han inte betalar tillbaka kan du bara säga att han fått ett års Swish i förskott och får hantera det som han vill.

Snarare ett livs års Swish. Varför skulle han ge honom mer pengar efter detta?
Senast redigerad av Patch1 2022-05-28 kl. 13:23.
Citera
2022-05-28, 13:30
Medlem
Fan jag har varit svarta fåret hela mitt liv, min storebror har alltid varit bättre än jag och familjen förutom min mamma och min bror har påpekat det hela mitt liv. När jag var 18 var jag arg på alla, även avundsjuka på min bror osv.. Jag hade även problem med kokain när jag var 18 och mycket festande.. Men det skulle aldrig, i hela mitt liv, någonsin, aldrig!!! Få för mig att sno 6300 av min bror, på något sätt, men speciellt inte via en felswish! SPECIELLT inte om jag hade fått en swish varje månad på 500 kronor av sin egna bror. Blanda inte in polisen, bara en riktig luffare gör det.. Antagligen misshandla honom, eller ge honom aldrig något mer, och låt honom skämmas resten av sitt liv
Citera
2022-05-28, 13:40
Medlem
Det går ej att bevisa att du avsåg att swisha 700kr. Dessutom är detta din bror, om han verkligen inte vill swisha tillbaka, bryt kontakten helt och hållet. Se det som en god gärning gjord för en närstående. Karma is a b*tch 😉
Citera
2022-05-28, 13:41
Medlem
movingmads avatar
UPPDATERING:

Nu har han vaknat till liv efter en vad jag antar var en blöt kväll och natt. Han sa att han inte svarade i telefon igår för att han var med tjejer.

Han hade sett att han hade fått en swish men inte kollat hur mycket och antagit att det var mina vanliga 500-1000 kr. Han hade sett SMS sen om att jag skickat för mycket men inte svarat för att han var med tjejer..

Jag frågade precis som jag sa, om han ville behålla pengarna och inte få något mer på ett år eller skicka tillbaka 6300. Han frågade om det det OK att han tog 3000 eftersom han gärna ville köpa lite snygga kläder inför sommaren och att jag inte ger honom något förrän efter sommaren och jag tyckte det var en bra idé. Nu har han skickat tillbaka 4000.

Hoes before bros. Slutet gott, allting gott.
Senast redigerad av movingmad 2022-05-28 kl. 13:44.
Citera
2022-05-28, 13:44
Medlem
Om han inte betalar tillbaka så kapa all kontakt och umgänge, energitjuvar kapar man alla band med, verkar va en riktig jävla slyngel den där
Citera
2022-05-28, 13:56
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Det var ju tur att det löste sig
Citera
2022-05-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Om han inte betalar tillbaka så kapa all kontakt och umgänge, energitjuvar kapar man alla band med, verkar va en riktig jävla slyngel den där

Vart går gränsen för dig och övriga judar när det kommer till att klippa kontakten med en släkting, sin egen bror dessutom? Är det 5 spänn och en fimp eller?
Citera
2022-05-28, 14:00
Medlem
Lugna ner dig killen kanske har inte loggat in på sin bank ens för att se du skickat pengar 😀
Citera
2022-05-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
UPPDATERING:

Nu har han vaknat till liv efter en vad jag antar var en blöt kväll och natt. Han sa att han inte svarade i telefon igår för att han var med tjejer.

Han hade sett att han hade fått en swish men inte kollat hur mycket och antagit att det var mina vanliga 500-1000 kr. Han hade sett SMS sen om att jag skickat för mycket men inte svarat för att han var med tjejer..

Jag frågade precis som jag sa, om han ville behålla pengarna och inte få något mer på ett år eller skicka tillbaka 6300. Han frågade om det det OK att han tog 3000 eftersom han gärna ville köpa lite snygga kläder inför sommaren och att jag inte ger honom något förrän efter sommaren och jag tyckte det var en bra idé. Nu har han skickat tillbaka 4000.

Hoes before bros. Slutet gott, allting gott.

Du är en god bror. Finns dom som skiter fullständigt i sina syskon. Tappa aldrig din humanistiska ådra för något så bagatellt som pengar.
Citera
2022-05-28, 14:11
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Vart går gränsen för dig och övriga judar när det kommer till att klippa kontakten med en släkting, sin egen bror dessutom? Är det 5 spänn och en fimp eller?

Flr mig skulle det inte vara problemed 5 kr eller 5000. Det är den symboliska akten att sno något, eller behålla något med vetskapen om att det inte var menat för en själv.

Beroende på hur dynamiken ser ut innan förstås, men stäld av familj är något som jag ändå anser vara gravt problematiskt för en fortsatt god relation.
Citera
2022-05-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Flr mig skulle det inte vara problemed 5 kr eller 5000. Det är den symboliska akten att sno något, eller behålla något med vetskapen om att det inte var menat för en själv.

Beroende på hur dynamiken ser ut innan förstås, men stäld av familj är något som jag ändå anser vara gravt problematiskt för en fortsatt god relation.

Hur vet du att det är stöld då? Det är en massa antaganden i denna tråd. Är det för att folk utgår ifrån sig själv?
Det är jag själv skyldig till, därför har jag hela tiden påstått att jag skulle ha skänkt dessa 7k och inte brytt mig. 30 dagar och sedan tänker man inte mer på det. Eller hur?
Citera
2022-05-28, 14:35
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Hur vet du att det är stöld då? Det är en massa antaganden i denna tråd. Är det för att folk utgår ifrån sig själv?
Det är jag själv skyldig till, därför har jag hela tiden påstått att jag skulle ha skänkt dessa 7k och inte brytt mig. 30 dagar och sedan tänker man inte mer på det. Eller hur?

Men va? Självklart skulle man inte börja bråka på någon innan man haft dialog. Är det ett misstag är det ju inte stöld, och hade brorsan däckat efter en blöt kväll (vilket verkar vara fallet) är ju saken inte utredd. Nu gick ju allt bra för TS och brorsan så inga problem.

Pengar är inget man ska mäta i kronor och ören här. För mig är 7 papp inte en stor sak, men för min syster skulle det göra en hel sommar med stor sannolikhet.

Men om brorsan helt sonika sagt, skyll dig själv efter att fått situationen förklarad är det ju skäl till att se över relationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in