Citat:
Ursprungligen postat av
MortalDisease
Bor du långt ifrån din bror? Om inte:
-Åk till honom och konfrontera samt ifrågasätt honom varför han inte svarat
Du nämnde tidigare att du swishar honom ca 500 spänn i månaden, du har dock inte förklarat varför så jag misstänker att han kanske är beroende av din ekonomi och att du har empati för din lillebror isåfall hoppas jag att han inte bränner dessa 7000 kr som annars hade varit 14 månaders swishande från dig till honom.
Ställer det dig i en sits där du anser att han rent ekonomiskt är inkapabel till att kunna spara dessa pengar själv, alltså plocka ut 500 kr under en 14 månaders period där du själv inte behöver swisha honom och att han har kontrollen över pengarna?
Isåfall förstår jag dilemmat. Annars får du gärna utveckla mer vad som är så komplicerat här.
Jag tror inte att han är särskilt kapabel till att spara pengarna över 14 månader nej. Det hade inte jag heller varit. Det största dilemmat är att våra föräldrar gör en stor grej av det, och jag hade gärna velat att han hade svarat i telefon även om det så bara var för att låta honom välja mellan att ta alla pengar nu och inget mer på ett tag eller skicka tillbaka överskottet.
Jag bor i en annan stad, dock ska han komma hit när skolan är slut. Jag skickar pengarna bara för att vara snäll och vill inte låta hundarna pissa på honom så att säga.