• 1
  • 2
2022-05-27, 18:36
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Det är vad jag känner nu.

Tidigare idag när man var på väg hem från jobbet hamnade man bakom en Bolt bil där föraren vinglade fram och tillbaka i 20-25 km/h på 70-väg, tutade och vinkade fram med handen för att få förare och fokusera på vägen och ge fan i mobilen som hon lekte med vid mittkonsollen.
Tutade flera gånger och blev total ignorerad så efter 500 meter körde jag om och stannade taxin och gick fram och sa "ge fan i att leka med mobilen och håll koll på trafiken istället"
Kvinnan går direkt in i stridsläge och ska ut ur bilen och käfta om att hon har rätt och jag har fel m.m
Efter lite tjafs så säger hon att hon ska ringa polisen, jag säger gör det du, det är ditt körkort som ryker, så jag ringer jag med och ställer mig vid dörren på hennes bil så att hon inte kan åka iväg.
Medans man pratar med polisen och berättar vad som hänt tittar jag in i bilen där mobilen hade suttit, då kommer föraren och börjar mata slag på mig och säger något om att jag inte får kolla in genom fönstret, sedan börjar hon väll inse att hon har gjort fel och ska in i bilen för att antagligen sticka, hon slår och sparkar mig i flera vågar då jag håller upp armen för att skydda mig.

Bilar kör förbi och ser detta men bryr sig inte, till slut kommer en bärgare och stannar och är kvar tills polisen kommer, tyvärr tror jag inte han hann se när hon attackerade mig... Men hon har berättat till polisoperatören att jag slagit henne m.m och gråter ut som ett offer i telefon samtidigt som det är hon som slagit mig.

Så nu är jag anmäld för misshandel för att ha försökt förklara att en taxichaufför gjort fel sedan blivit slagen och sparkad på köpet.
Hon hade ju självklart inga skador vilket är konstigt om jag som är mycket större hade slagit henne... Jag ifrågasätter polisen om det är lagligt att ljuga dom i ansiktet men får inget svar direkt.
Hon hade ett sår på sitt ben enligt polisen vilket är konstigt, jag ska tydligen ha slängt igen dörren på hennes ben vilket inte har hänt eller så är det av att hon sparkat mig eller ristat in det själv när hon satt i sin bil och väntade på polisen då hon ljög om allt så skulle det inte förvåna mig.

Men nu är jag en kvinnomissandlande rasist och mordhotare enligt denna kvinna.

Kommer kolla åt något annat håll vare sig jag ser någon blir misshandlad eller rånad i framtiden, annars blir man väll anmäld för något hittepå igen.

Nu är både hon och jag anmälda men endast jag har bevis på vad som faktiskt hänt då operatören hörde hur hon slog och sparkade mig.

Men fy fan vad värdelöst detta land och polis känns.
Och inget lär ju hända henne men jag lär väll få skit för hennes lögner.

Nu har man skrivit av sig.
Citera
2022-05-27, 18:39
Medlem
Ingen aning om du talar sanning men du har rätt. Polisens enda uppgift är att gripa folk och de kommer utan tvekan gripa dig om de lyckas hitta en anledning.
Citera
2022-05-27, 18:40
Medlem
Homoaktivists avatar
Du fick alltså pisk av en kvinna?
Citera
2022-05-27, 18:40
Medlem
Milton.Millss avatar
...Okej.

Frågan är väl då om du så här i efterhand hade stoppat henne som Batman eller ringt polisen?
Citera
2022-05-27, 19:13
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Ingen aning om du talar sanning men du har rätt. Polisens enda uppgift är att gripa folk och de kommer utan tvekan gripa dig om de lyckas hitta en anledning.

Ja, om man säger så här, nu var det hon som slog och sparkade mig och andra bilister sket i det, hade det vart tvärtom hade varannan bil stannat och hoppat på mig.

Hon kommer undan med att blockera trafik och vara en trafikfara samt misshandel om man kan kalla det för det samt ljuga ihop massa skit.
Jag garanterar att om något händer så är det jag som får skit , känner det på mig..

Känns jobbigt nu i efterhand också eftersom jag är rasist och är förlovad med en invandrare som inte ens är medborgare samt att jag har en mamma som är blandad och kusiner som har svart hår och bruna ögon ååååå
Citera
2022-05-27, 19:14
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
...Okej.

Frågan är väl då om du så här i efterhand hade stoppat henne som Batman eller ringt polisen?

Jag hade hoppats på att hon åkt ner i diket så jag kunnat skratta och köra vidare.
Citera
2022-05-27, 19:18
Medlem
Dakota74s avatar
Jag kör själv väldigt mycket och har tidigare varit taxichaufför. Mitt råd är att skaffa en dashcam i bilen och alltid filma med mobilen när du närmar dig okända personer. Då kan folk ljuga hur mycket dom vill men du har bevisen på din sida.
Det bästa är att låta dom ljuga klart o sedan visar du vad som verkligen inträffade för polisen.
Citera
2022-05-27, 19:22
Medlem
Jordgubbes avatar
Synd att inte din backkamera spelat in det - borde finnas en liten knapp för det. Eller köpa en eller två.
Citera
2022-05-27, 19:24
Medlem
Ja det är det som är risken om man agerar mot någon som gör ett uppenbart fel i trafiken. Att du själv blir attackerad och anmäld.

Nu är inte jag jurist och ska inte ge någon rådgivning men ord kommer väl stå mot ord och det kommer inte leda till något?
Citera
2022-05-27, 19:35
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Men nu är jag en kvinnomissandlande rasist och mordhotare enligt denna kvinna.

Precis, enligt henne. Gick det till som du skriver så är du absolut inte någon kvinnomisshandlare hos oss andra. Och tycker inte du ska uppmana folk att inte ringa polisen för det här, alla åtal mot dig kommer ju läggas ner.
Citera
2022-05-27, 20:04
Medlem
JustZlatans avatar
Jag kör själv för Bolt och det finns många idioter där, både bland förare och kunder. Jag föreställer mig att det var en somalisk kvinna.

Men man ska inte leka polis ute i trafiken. Du hade ingen rätt att stoppa bilen bara för att hon körde i 20-30 km/h på 70-väg.
Citera
2022-05-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Precis, enligt henne. Gick det till som du skriver så är du absolut inte någon kvinnomisshandlare hos oss andra. Och tycker inte du ska uppmana folk att inte ringa polisen för det här, alla åtal mot dig kommer ju läggas ner.
Vad spelar det för roll? Man riskerar fortfarande att bli uthängd, påbörjas en förundersökning så finns det pappersspår som kan dyka upp på alla nättjänster när man söker upp hans namn. Misstänkt för misshandel = dömd för misshandel hos t.ex en arbetsgivare.

Försök aldrig hjälpa okända människor, prata aldrig med polisen, ring aldrig polisen om du inte har flera personer som kan vittna för vad som hänt. Det finns ingenting att vinna på att försöka hjälpa folk eller att delta i några polisutredningar.

Man ska heller inte försöka leka hobbypolis som TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in