2022-05-27, 16:59
Bannlyst
Rimligt straff eller borde det vara längre eller kortare?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...OiZ5jYgVjMBSOk

Citat:
Den 34-årige mannen, som inte är svensk medborgare, har dömts till sex månaders fängelse för våldsamt upplopp och försök till våld mot tjänsteman. Mannen har enligt domen kastat stenar mot polisen och har också delat ut stenar till andra personer i syfte att kasta mot polis- och polisfordon.

Citat:
Solna tingsrätt skriver i domen att det är ställt utom rimligt tvivel att mannen deltog i upploppet som gärningsman, men rätten anser inte att det finns bevis för att han har varit anstiftare eller anförare i folksamlingen.

Mannen döms också för försök till våld mot tjänsteman efter att ha siktat och kastat en sten rakt mot en polisman, stenen missade dock eftersom polismannen hann ducka.
2022-05-27, 17:05
Moderator
Chantres avatar
Tråd finns.

(FB) Tadjikisk medborgare åtalas för våldsamt upplopp 15 april i Rinkeby
2022-05-27, 17:05
Medlem
Helt OK om jag även läst livstids utvisning av fanskapet. Hoppas på överklagande och längre straff alt. utvisning.

Edit: Såg i andra tråden att han redan hade utvisningsbeslut på sig... SUCK detta skitland som aldrig kan skicka iväg sån här ohyra.
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-05-27 kl. 17:12.
2022-05-27, 17:13
Medlem
vitalsignss avatar
Jag kan tänka mig att att brottsrubriceringen är värre straff än fängelset. "Försök till våld mot tjänsteman", det vittnar ju om en total oduglighet. Bland hans kompisar blir det: "Här kommer han som försöker slåss men inte kan."
Så ett halvårs fängelse bekymrar honom nog inte mycket i jämförelse.
2022-05-27, 18:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tråd finns.

(FB) Tadjikisk medborgare åtalas för våldsamt upplopp 15 april i Rinkeby
Tack. Denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto