2022-02-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Buddhismen är en någorlunda rimlig religion, inget förespråkande att våldta kvinnor, ta slavar och krossa bebisars skallar som bibeln förespråkade.

Hmm… rimlig? På vilket sätt rimlig? Läs vad t.ex. ( grungewhore ) några kommentarer innan. Verkar mer som att denna religon är mer anpassad till individer (män) och inte hela mänskligheten, låter väl inte så rimlig ändå?🤔
Citera
2022-02-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGustafsson
Hmm… rimlig? På vilket sätt rimlig? Läs vad t.ex. ( grungewhore ) några kommentarer innan. Verkar mer som att denna religon är mer anpassad till individer (män) och inte hela mänskligheten, låter väl inte så rimlig ändå?🤔

Kristendomen lär väl ut att kvinnan bara finns till för att föda barn och är att det är ok att våldta och misshandlas?

Den kristna guden borde skapat kvinnan annorlunda "koda" in naturlig undergivenhet samt sätta en maxgräns på IQ vilket de inte har, talar mer för evolutionen om något.
Citera
2022-03-01, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Kristendomen lär väl ut att kvinnan bara finns till för att föda barn och är att det är ok att våldta och misshandlas?

Den kristna guden borde skapat kvinnan annorlunda "koda" in naturlig undergivenhet samt sätta en maxgräns på IQ vilket de inte har, talar mer för evolutionen om något.

Jag har ingen kunskap om kristnas lära men jag säger såhär din IQ måste ändå höjas! Forskning visar att kvinnor är smartare än män om du verkligen vill gå den spåren, du borde kanske läsa på innan du skriver! Jag är en man och tänker bara logisk, tror du verkligen att kristnas lära går ut på att kvinnorna ska behandlas på det sättet du beskriver men ändå har många kvinnor i religonen? Därför stämmer ej din uppfattning av kristna tro men jag anser inte att deras syn på kvinnor är bra nej tvärtom. Mycket av den kristna läran som finns idag är indraget av luster, speciellt nu när dem vill anpassa religonen vilket går emot alla deras grunder som dom nu har.
Citera
2022-03-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGustafsson
Jag har ingen kunskap om kristnas lära men jag säger såhär din IQ måste ändå höjas! Forskning visar att kvinnor är smartare än män om du verkligen vill gå den spåren, du borde kanske läsa på innan du skriver! Jag är en man och tänker bara logisk, tror du verkligen att kristnas lära går ut på att kvinnorna ska behandlas på det sättet du beskriver men ändå har många kvinnor i religonen? Därför stämmer ej din uppfattning av kristna tro men jag anser inte att deras syn på kvinnor är bra nej tvärtom. Mycket av den kristna läran som finns idag är indraget av luster, speciellt nu när dem vill anpassa religonen vilket går emot alla deras grunder som dom nu har.

Är lite det jag menar kvinnor är ju mer eller mindre identiska intelligensmässigt, skillnaden är att evolutionen skapat skillnader mellan könen, kvinnor duktigare på vissa sysslor och män är bättre på logisk slutledning och fatta politiska beslut.

Läs gamla testamentet, finns en bra sida som sammanfattar allt negativt.

https://www.evilbible.com/
Citera
2022-05-20, 07:07
Medlem
Methoxetamines avatar
Vilka länkar kan ni ge för den som vill studera buddhismen?
Citera
2022-05-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Vilka länkar kan ni ge för den som vill studera buddhismen?

Dhammapada
Citera
2025-07-31, 03:44
Medlem
floraflaps avatar
Ibland känns dem som hycklare. Att avfärda alla mänskliga känslomässiga yttringar och acceptera ren skit från idioter. Så :

Släpp taget? Jag släpper taget om er jävla bullshit, det är vad jag gör.
Vill jag andas gör jag det själv. Inte för att nån snubbe med orange tyg på sig sa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in