Citat:
Ursprungligen postat av
carltellin88
Fick den begagnad. En dell latitude 6220. Är nog 10 år gammal men knappt använd. Händer även när musen är inkopplad. Vet ej hur länge det pågott eftersom jag just börjat skriva på den.
Ah alright!
Den är ju på sista svängen kan man ju då säga, även fast den knappt är använd så kan både damm och annat söka sig in och förstöra långsamt, lägg sen till utdaterad hårdvara och systemuppdateringar som inte alltid är kompatibla med gammal hårdvara.
Skulle isåfall rekommendera att du helt enkelt omformaterar skiten och hoppas på att det är någonting i mjukvaran som påverkar strulet.
Om du omformaterar och problemet kvarstår är det förmodligen någonting med tangentbordet eller kopplingarna i datorn som gör att systemet triggas till att klicka bort sådär som du beskrivit.
Du kan ju skicka den på verkstad och testa få tangentbordet utbytt. Men har svårt att tro att de har reservdelar till en 10 år gammal laptop och det kommer förmodligen kosta mer än vad en ny, billig laptop hade kostat i slutändan.
Jag antar att du använder datorn primärt för mindre systemkrävande program, att surfa på nätet och göra typ bankgrejer?
Gamla datorer som fungerar är väl händiga, men förr eller senare kommer de bara skapa ett helvete, du kommer förlora filer som du glömt back-uppa och när datorn en dag inte startar när man behöver den som bäst så mår blodtrycket inte bra.
Så omformatera datorn, fungerar det inte bättre då skulle jag ärligt säga, spara ner viktig data på något USB-minne eller extern hårddisk och sen slår du laptopen i bitar.
Köp en ny laptop för typ 2000, den kommer ändå vara bättre och snabbare än din gamla och du slipper få psykbryt varje gång du ska skriva någonting.