• 1
  • 2
2022-05-28, 10:00
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Går det att stänga av bara pekplattan. Tror inte det handlar om att jag kommer åt eftersom det händer när jag inte ens är i närheten av datorn.

Installera Linux på en sticka med Rufus och se ifall det uppstår samma problem.
Du behöver inte installera Linux på din dator utan kan köra den "live".

https://rufus.ie/sv/
https://mxlinux.org/download-links/
Citera
2022-05-29, 01:12
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter

Jämför en dator från 2000 med en från 2010. Din är 10 år säger du, en dator från 2012 håller inte särskilt hög standard, särskilt inte en laptop.

Var får man en laptop för 2000? De jag vill ha ligger snarare på 10000.
Citera
2022-05-29, 14:51
Medlem
Citat:
Var får man en laptop för 2000? De jag vill ha ligger snarare på 10000.

Vill du ha en laptop för 10k så köper du det förstås.

Jag tolkade det som att du envist vill fortsätta använda en 10 år gammal Pentiumlaptop för att du inte använder datorn så mycket och inte ids skaffa en ny.

Tipsade därför om att köpa en pissdator för 2k, typ Chromebook, istället för att försöka rädda den nuvarande då det bara hade kostat mer.
Citera
2022-06-03, 10:00
Medlem
carltellin88s avatar
Kan det spela någon roll att jag kör en crackad version av win7?
Citera
2022-06-03, 10:29
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Nej, ingen specifik tangent. Tangentbordet fungerar utmärkt förutom detta "bortklick". Är det något glapp så är det nog isf i trackpaden eller dess höger/vänster knappar. Den klickar fortfarande bort mig oavsett var skrivmarkören är.
Om du misstänker tangentbordet så gör som min bekant när hennes tangentbord började strula. Hon gick till en dataaffär och köpte ett nytt, löst tangentbord för 250 kr. som hon kopplade till sin laptop via usb porten. Voila! allt fungerar nu tipp topp.
Citera
2022-06-03, 13:47
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Om du misstänker tangentbordet så gör som min bekant när hennes tangentbord började strula. Hon gick till en dataaffär och köpte ett nytt, löst tangentbord för 250 kr. som hon kopplade till sin laptop via usb porten. Voila! allt fungerar nu tipp topp.
Tror inte det hjälper eftersom det är trackpadden med knappar som strular. inte tangentbordet.
Citera
2022-06-04, 03:59
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Tror inte det hjälper eftersom det är trackpadden med knappar som strular. inte tangentbordet.
Skippa trackpadden dvs. koppla ur den och använd mus istället.
Citera
2022-08-24, 08:46
Medlem
carltellin88s avatar
OK, så jag provade tillslut att köra Linux ubunto och det funkade utan några "ghost" clicks från trackpadden/vänsterknappen. Så vad innebär det? Att felet när jag kör win 7 är helt och hållet mjukvarurelaterat? Är det den crackade Win7 versionen? Hjälper det att installera om win7 isf?
Citera
2022-08-24, 09:04
Medlem
Citat:
OK, så jag provade tillslut att köra Linux ubunto och det funkade utan några "ghost" clicks från trackpadden/vänsterknappen. Så vad innebär det? Att felet när jag kör win 7 är helt och hållet mjukvarurelaterat? Är det den crackade Win7 versionen? Hjälper det att installera om win7 isf?
Varför skulle ett crackat Win7 få din mus att klicka av sig själv? Jag hade exakt samma problem som dig, fast med Xubuntu. Windows 7 på den tiden funkade utan problem.

Det är garanterat en drivrutin. Prova installera Windows 10 och se om det funkar. Här har du en activator som funkar: https://github.com/abbodi1406/KMS_VL_ALL_AIO
Citera
2022-08-24, 09:05
Medlem
Citat:

Har du provat att bara koppla bort trackpaden? Börja där.
Inställningar-mus/pekplatta-avaktivera.
Citera
2022-08-26, 10:32
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Har en äldre laptop med Win 7. Funkar bra, men när jag tex håller på och skriver något så försvinner markeringen av sig självt och jag måste clicka där jag slutade för att kunna fortsätta skriva. Tex när jag skriver detta inlägg och gör en lite paus, så är det som om datorn själv klickar utanför meddelandefältet så markören försvinner och jag måste clicka där igen för att kunna förtsätta skriva. Ibland händer det när jag skriver. Är mycket irriteraden. Hoppas ni förstår vad jag menar. Kommer inte på något bättre sätt att formulera mig. Någon som har liknande problem? Använder endast trackpadden utan mus.

Tror det är en inbyggd funktion i BIOS - som stänger av musen under tiden du skriver för att inte det ska bli input som kan ställa till det.

Och btw, dags att slänga bort Windows 7..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in