• 1
  • 2
2022-05-22, 09:58
Medlem
prokaryotkungens avatar
(tänkte posta det här i en annan tråd men så upplevde jag att det håller tillräcklig höjd för ett eget ämne)

Jag har en riktig magikerutmaning. Kan du magi så gör mig den här tjänsten:
Flytta något oväntat från min klädkammare till vardagsrumsbordet över natten. Du har den här veckan på dig. Jag ska inte avslöja vad jag har därinne, men det är saker som inte normalt sett förvaras på vardagsrumsbordet.
PMa mig om vad för objekt det var du frammanade därifrån så redovisar jag det här.

Kan inte magi påverka fysiska föremål så påverka ett medium att höra av sig till mig med information om någon av de personer som dött runt mig de närmaste fem åren. Jag hade en sådan tråd för länge sedan, en mediumutmaning med de här lösa reglerna men ingen var inte ens i närheten.

-Mäktiga magiker måste ju ha en större chans än några fisiga medium, eller hur!?
(kontaktade många high-profile media-medium med löfte om betalning i vad de krävde men fick inte ETT enda svar tyvärr)
Citera
2022-05-22, 10:31
Medlem
prokaryotkungens avatar
Det går såklart även bra att påverka mig att ta fram något jag verkligen inte behöver och sätta det på bordet, men det måste vara tillräckligt absurt för att jag ska tänka "varför i helvete plockade jag fram det där... ...på BORDET!?"
Citera
2022-05-22, 12:06
Medlem
Jag är inte superinsatt men magi i klassisk bemärkelse har väl inget att göra med övernaturliga tricks som ur någon star wars-film utan snarare att nå fördelaktiga resultat i sin vardag. De som pysslar med sånt säger att tro är en avgörande faktor för att lyckas och att försöka påverka en skeptikers verklighet är omöjligt. Om du är intresserad av magi på riktigt borde du själv genomföra experiment i din vardag och utvärdera om du tycker det är på riktigt eller inte
Citera
2022-05-22, 12:58
Medlem
prokaryotkungens avatar
Ursäkter är alltid bra att ta till. Experiment utan jämförelsematerial likaså, då kan man ju hävda att det fungerar utan att någon kan hävda motsatsen.

Jag kände folk som i 15-20årsåldern höll på hårt med magi men jag såg aldrig några reella resultat och efter en mognadsprocess förstod 100% av dem detta också.

Det gror fram väldigt extravaganta påståenden här och jag tänkte att om det är någon som kan göra en promille av vad de hävdar så erbjuder jag dem en checkup. Som bilbesiktningen ungefär!
Citera
2022-05-22, 14:35
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Det är ju så att hur händelser utvecklas i världen, där finns väldigt många utfall.

Folk som sysslar med magi, övernaturlighet etc upplever nog att när de utfört sin ritual, sin läsning eller bön, då är det ganska vanligt att det utfall de önskade inträffar.

Upplevelsen att det inträffar efter att man själv utfört en handling, det skapar tro. Det är inget vetenskapligt statistiskt bevis.

Magiker som i sagan av ringen eller avengers filmerna finns inte i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Det gror fram väldigt extravaganta påståenden här och jag tänkte att om det är någon som kan göra en promille av vad de hävdar så erbjuder jag dem en checkup. Som bilbesiktningen ungefär!
Källor?

Din egen hjärnas nidbild av folk som tror på övernaturligt målar nog upp patetiska vyer av hur övernaturligt troende hävdar att de kan allt möjligt extravagant.
Men det säger mer om dig än om oss.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2022-05-22 kl. 14:40.
Citera
2022-06-24, 19:53
Medlem
prokaryotkungens avatar
Återkopplar.

INGEN har hört av sig och ingen har fått något utanför det ordinära att hända mig. Inte ens en förbannelse i förbifarten.

Så då säger vi såhär:
Mediumskap fungerar inte.
Magi fungerar inte heller.

Den som påstår något annat får bevisa det mot betydligt hårdare krav. (det räcker inte med tyckande)
Har haft båda uppe här till löjligt låga beviskrav men inte en enda har lyckats komma i närheten ens.

Ha en övernaturligt skön midsommar!
Citera
2022-06-24, 22:36
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Återkopplar.

INGEN har hört av sig och ingen har fått något utanför det ordinära att hända mig. Inte ens en förbannelse i förbifarten.

Så då säger vi såhär:

Den som påstår något annat får bevisa det mot betydligt hårdare krav. (det räcker inte med tyckande)
Har haft båda uppe här till löjligt låga beviskrav men inte en enda har lyckats komma i närheten ens.

Sanningen måste segra till slut och den tillhör mediumskap.
Ingenting är roligt med mediumskap, sudda bort dit leende.

Vad vill du egentligen veta om mediumskap och magi?
Citera
2022-06-24, 23:47
Medlem
prokaryotkungens avatar
Jag vill veta varför det helt plötsligt ALDRIG fungerar när det skall upp till granskning?

Det vore också kul att veta varför utövarna alltid har sådana avancerade men intetsägande utläggningar när de försöker förklara sina misslyckanden och att det till sist och slut alltid är granskarens fel.

Citera
2022-06-25, 10:50
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jag vill veta varför det helt plötsligt ALDRIG fungerar när det skall upp till granskning?

Det vore också kul att veta varför utövarna alltid har sådana avancerade men intetsägande utläggningar när de försöker förklara sina misslyckanden och att det till sist och slut alltid är granskarens fel.

Det är nog för att medium utför dessa magiska handlingar medans du inte kan utföra dessa magiska handlingar, vilken lätt fråga du ställer..

Granskning?
Det ända som ska granskas är hur mycket själen på tvivlaren väger när den lämnar kroppen.
Citera
2022-06-25, 13:45
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Återkopplar.

Så då säger vi såhär:

Klart att magi och medium inte fungerar. Då skulle väldens försvunna personer och grejer hittas, mord hade kunnat bli lösta, med magi hade man kunnat arbeta i farliga situationer bland annat men nej då gömmer dom sej och kryper fram med försök att lura folk när allt är lugnt.
Citera
2022-06-25, 15:04
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Klart att magi och medium inte fungerar. Då skulle väldens försvunna personer och grejer hittas, mord hade kunnat bli lösta, med magi hade man kunnat arbeta i farliga situationer bland annat men nej då gömmer dom sej och kryper fram med försök att lura folk när allt är lugnt.

Så du påstår att riskerar livet för skojs skull och det inte är farligt att arbeta i farliga situationer?

Det är varför ingen diskuterar med en dåre, för det är intelligensmässigt huvudvärk att sjunka så lågt.
Citera
2022-06-25, 16:50
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Så du påstår att riskerar livet för skojs skull och det inte är farligt att arbeta i farliga situationer?

Det är varför ingen diskuterar med en dåre, för det är intelligensmässigt huvudvärk att sjunka så lågt.
Visst är det farligt att arbeta i farliga situationer, om magi hade funkat skulle man kunna exempelvis släcka bränder på andra sidan jorden eller ta upp båten Estonia men eftersom magi är en bluff och inte funkar så går ju inte det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in