• 1
  • 2
2022-06-25, 17:00
Medlem
Sluta titta p s mycket filmer. Magi r en show, inget vernaturligt.

Varje trick gr att bevisa och frklara.

Men tnkt shr istllet fr att grubbla om magi

Hur kom den allra frsta mnniskan till jorden?

Tack o hej
Citera
2022-06-26, 09:58
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Visst r det farligt att arbeta i farliga situationer, om magi hade funkat skulle man kunna exempelvis slcka brnder p andra sidan jorden eller ta upp bten Estonia men eftersom magi r en bluff och inte funkar s gr ju inte det

Det r inte magi du tnker p d, det r kraftgrningar och sdana grs inte i offentlig milj under ngra som helst omstndigheter p grund av att vi r s f som kan gra ngot sdant.
Citera
2022-06-26, 12:36
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det r inte magi du tnker p d, det r kraftgrningar och sdana grs inte i offentlig milj under ngra som helst omstndigheter p grund av att vi r s f som kan gra ngot sdant.
Kraftgrningar kan du frklara hur det funkar?
Citera
2022-06-26, 19:21
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Kraftgrningar kan du frklara hur det funkar?

Du anvnder en sorts kraft fr att gra specifika grningar med den, frstr du nu ?
Citera
2022-06-26, 19:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Du anvnder en sorts kraft fr att gra specifika grningar med den, frstr du nu ?
Njaa tror inte det
Citera
2022-06-27, 10:02
Medlem
prokaryotkungens avatar
Nu kommer undanflykterna.

Det r fr jag inte tror p- eller kan magi som det inte fungerar allts?
Men torde inte den som kan magi kunna pverka den fysiska vrlden s att ngon annan utomstende kan mrka det ocks?

Magi r allts en tankelek i stil med att spela fantasibasket med bara sig sjlv som spelare!?
"Jag kan slam-dunka 999 gnger i rad"
Citera
2022-06-27, 16:33
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Njaa tror inte det

Frstr att det r svrt, frsk lsa bibeln s finner du information mer uppdaterat n dagens tidning..

Eller tervnd till vetenskapens samvets fria idoldyrkan s slipper du bry dig om dessa saker lngre..

Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Nu kommer undanflykterna.

Det r fr jag inte tror p- eller kan magi som det inte fungerar allts?
Men torde inte den som kan magi kunna pverka den fysiska vrlden s att ngon annan utomstende kan mrka det ocks?

Magi r allts en tankelek i stil med att spela fantasibasket med bara sig sjlv som spelare!?
"Jag kan slam-dunka 999 gnger i rad"

Du kan inte se magi, du kan inte hra magi, du kan inte utva magi..

Det r riktigt svrt fr frst mste du frndrar dig sjlv som person men viktigast av allt byta Gud..

Annars kan du skriva sida efter sida om detta och inte komma ngonstans, fr er sjlv r det omjligt.
Citera
2022-06-28, 16:54
Medlem
Det var ngon i trden om gjorde en del frvirrade antaganden gllande magi och medium. Att om det skulle fungera s skulle x och y ha skett. Grejen r bara den att det har ju redan anvnts inom detta, saker har klarats upp. S sent som fr ngra dagar sedan var det en deckardokumentr p TV dr utredarna fick ett tips av ngon medial. De hittade d liket, de fick sedan av samma person en grningsmannaprofil. Sedan kunde de snabbt se att det fanns en profil som stmde in och mrdaren kte fast. Det har ven i andra program som inte har med ngot ngot magiskt att gra tagits upp liknande fall.
Citera
2022-06-29, 01:42
Medlem
prokaryotkungens avatar
Det som hnder med medium som hjlper polisen r att de gr vaga gissningar medans polisen gr sina underskningar. Nr sedan fallet lses s fr mediet fria hnder att efterkonstruera betydligt prickskrare gissningar av sina tidigare ssiga uttalanden.
Ett medium som jobbade mycket med polisen i USA, kommer fan inte ihg vad tanten hette, hvdade 85% trffskerhet (och lyckades vl lura polisen att f vara med i karusellen) men nr man senare analyserade hennes gissningar s visade det sig att hon hade haft rtt i endast ETT av fallen hon var inblandad i.

Sanningen r att medium i polisutredningar bara fr det att ta lngre tid och spra ur helt. Det r drfr man inte anvnder medium alls. Ja frutom i ngra fall d dr polismstaren r ett tvttkta pucko.

FBI analyst and profiler Clint Van Zandt has criticized the use of psychic detectives and has stated that "What happens many times is that professed psychics allow themselves the benefit of 20/20 hindsight. After the case is solved, they make their previously vague predictions somehow fit the crime and the criminal."

Sorry. Fakta kvarstr. Det finns ingen som kan kommunicera med de dda eller gra ngot annat n gissningar om sdant hr.

Men jag kan upprepa min tidigare challenge (som ingen klarade). Nu krver jag dock lite mer prickskerhet fr godknt.
Via PM, bertta lite fr mig om de personer i min nrhet som avlidit de nrmaste fem ren. Jag redovisar grna resultaten.
-Pissltt om mediumen kan gra en tiotusendedel av det de hvdar!
Citera
2022-06-29, 16:19
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Det som hnder med medium som hjlper polisen r att de gr vaga gissningar medans polisen gr sina underskningar. Nr sedan fallet lses s fr mediet fria hnder att efterkonstruera betydligt prickskrare gissningar av sina tidigare ssiga uttalanden.
Ett medium som jobbade mycket med polisen i USA, kommer fan inte ihg vad tanten hette, hvdade 85% trffskerhet (och lyckades vl lura polisen att f vara med i karusellen) men nr man senare analyserade hennes gissningar s visade det sig att hon hade haft rtt i endast ETT av fallen hon var inblandad i.

Sanningen r att medium i polisutredningar bara fr det att ta lngre tid och spra ur helt. Det r drfr man inte anvnder medium alls. Ja frutom i ngra fall d dr polismstaren r ett tvttkta pucko.

FBI analyst and profiler Clint Van Zandt has criticized the use of psychic detectives and has stated that "What happens many times is that professed psychics allow themselves the benefit of 20/20 hindsight. After the case is solved, they make their previously vague predictions somehow fit the crime and the criminal."

Sorry. Fakta kvarstr. Det finns ingen som kan kommunicera med de dda eller gra ngot annat n gissningar om sdant hr.

Men jag kan upprepa min tidigare challenge (som ingen klarade). Nu krver jag dock lite mer prickskerhet fr godknt.
Via PM, bertta lite fr mig om de personer i min nrhet som avlidit de nrmaste fem ren. Jag redovisar grna resultaten.
-Pissltt om mediumen kan gra en tiotusendedel av det de hvdar!

Ber dig vnligt att inte sprida falska rykten och osanning p forumet..

Mycket av det du skrivit r det tvrtom som gller..

Den raka motsatsen r sanningen av det du beskriver, varfr gr du detta?
Citera
2022-06-29, 18:53
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ber dig vnligt att inte sprida falska rykten och osanning p forumet..

Mycket av det du skrivit r det tvrtom som gller..

Den raka motsatsen r sanningen av det du beskriver, varfr gr du detta?

Jag fr mina data frn vl kontrollerade officiella kllor till skillnad frn andra som spelar fantasibasket och r vrldsmstare utan att ngon annan vet om det eller hller med om det.

Jag r helt fr din rtt att tro vad du vill, men vill inte att du hvdar det som sanning nr du inte kan bevisa ens det minsta av vad du pstr.

Mediums kunsksper r nstan alltid minst fjrdehands hrsgen (eller ihopklippta sensationsprogram p TV dr man spelar in flera dagar och klipper ned det till en hanterbar 40-minutersklump dr hlften r upprepningar) och hller man upp dem under lampan s frsvinner de lika fort som de andar de pstr sig kommunicera med.
Det sagt s tror skert de sjlva p sin frmga, tminstone i brjan. De inser inte frst att deras tekniker r cold reading och luftigt luddiga uttalanden.
Jag vill bara facilitera tergngen till "normalt" ifrgasttande tnkande genom att erbjuda en ltt utmaning dr man faktiskt har mjlighet att fuska sig till en hel del data, tillrckligt fr att initialt imponera p mig iaf. Men icke. Ingen har klarat ens det.

Medium finns inte. Magi fungerar inte.
Jag beklagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här