• 1
  • 2
2022-06-25, 17:00
Medlem
Sluta titta på så mycket filmer. Magi är en show, inget övernaturligt.

Varje trick går att bevisa och förklara.

Men tänkt såhär istället för att grubbla om magi…

Hur kom den allra första människan till jorden?

Tack o hej
Citera
2022-06-26, 09:58
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Visst är det farligt att arbeta i farliga situationer, om magi hade funkat skulle man kunna exempelvis släcka bränder på andra sidan jorden eller ta upp båten Estonia men eftersom magi är en bluff och inte funkar så går ju inte det

Det är inte magi du tänker på då, det är kraftgärningar och sådana görs inte i offentlig miljö under några som helst omständigheter på grund av att vi är så få som kan göra något sådant.
Citera
2022-06-26, 12:36
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är inte magi du tänker på då, det är kraftgärningar och sådana görs inte i offentlig miljö under några som helst omständigheter på grund av att vi är så få som kan göra något sådant.
Kraftgärningar kan du förklara hur det funkar?
Citera
2022-06-26, 19:21
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Kraftgärningar kan du förklara hur det funkar?

Du använder en sorts kraft för att göra specifika gärningar med den, förstår du nu ?
Citera
2022-06-26, 19:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Du använder en sorts kraft för att göra specifika gärningar med den, förstår du nu ?
Njaa tror inte det
Citera
2022-06-27, 10:02
Medlem
prokaryotkungens avatar
Nu kommer undanflykterna.

Det är för jag inte tror på- eller kan magi som det inte fungerar alltså?
Men torde inte den som kan magi kunna påverka den fysiska världen så att någon annan utomstående kan märka det också?

Magi är alltså en tankelek i stil med att spela fantasibasket med bara sig själv som spelare!?
"Jag kan slam-dunka 999 gånger i rad"
Citera
2022-06-27, 16:33
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Njaa tror inte det

Förstår att det är svårt, försök läsa bibeln så finner du information mer uppdaterat än dagens tidning..

Eller återvänd till vetenskapens samvets fria idoldyrkan så slipper du bry dig om dessa saker längre..

Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Nu kommer undanflykterna.

Det är för jag inte tror på- eller kan magi som det inte fungerar alltså?
Men torde inte den som kan magi kunna påverka den fysiska världen så att någon annan utomstående kan märka det också?

Magi är alltså en tankelek i stil med att spela fantasibasket med bara sig själv som spelare!?
"Jag kan slam-dunka 999 gånger i rad"

Du kan inte se magi, du kan inte höra magi, du kan inte utöva magi..

Det är riktigt svårt för först måste du förändrar dig själv som person men viktigast av allt byta Gud..

Annars kan du skriva sida efter sida om detta och inte komma någonstans, för er själv är det omöjligt.
Citera
2022-06-28, 16:54
Medlem
Det var någon i tråden om gjorde en del förvirrade antaganden gällande magi och medium. Att om det skulle fungera så skulle x och y ha skett. Grejen är bara den att det har ju redan använts inom detta, saker har klarats upp. Så sent som för några dagar sedan var det en deckardokumentär på TV där utredarna fick ett tips av någon medial. De hittade då liket, de fick sedan av samma person en gärningsmannaprofil. Sedan kunde de snabbt se att det fanns en profil som stämde in och mördaren åkte fast. Det har även i andra program som inte har med något något magiskt att göra tagits upp liknande fall.
Citera
2022-06-29, 01:42
Medlem
prokaryotkungens avatar
Det som händer med medium som hjälper polisen är att de gör vaga gissningar medans polisen gör sina undersökningar. När sedan fallet löses så får mediet fria händer att efterkonstruera betydligt pricksäkrare gissningar av sina tidigare såsiga uttalanden.
Ett medium som jobbade mycket med polisen i USA, kommer fan inte ihåg vad tanten hette, hävdade 85% träffsäkerhet (och lyckades väl lura polisen att få vara med i karusellen) men när man senare analyserade hennes gissningar så visade det sig att hon hade haft rätt i endast ETT av fallen hon var inblandad i.

Sanningen är att medium i polisutredningar bara får det att ta längre tid och spåra ur helt. Det är därför man inte använder medium alls. Ja förutom i några fall då där polismästaren är ett tvättäkta pucko.

FBI analyst and profiler Clint Van Zandt has criticized the use of psychic detectives and has stated that "What happens many times is that professed psychics allow themselves the benefit of 20/20 hindsight. After the case is solved, they make their previously vague predictions somehow fit the crime and the criminal."

Sorry. Fakta kvarstår. Det finns ingen som kan kommunicera med de döda eller göra något annat än gissningar om sådant här.

Men jag kan upprepa min tidigare challenge (som ingen klarade). Nu kräver jag dock lite mer pricksäkerhet för godkänt.
Via PM, berätta lite för mig om de personer i min närhet som avlidit de närmaste fem åren. Jag redovisar gärna resultaten.
-Pisslätt om mediumen kan göra en tiotusendedel av det de hävdar!
Citera
2022-06-29, 16:19
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Det som händer med medium som hjälper polisen är att de gör vaga gissningar medans polisen gör sina undersökningar. När sedan fallet löses så får mediet fria händer att efterkonstruera betydligt pricksäkrare gissningar av sina tidigare såsiga uttalanden.
Ett medium som jobbade mycket med polisen i USA, kommer fan inte ihåg vad tanten hette, hävdade 85% träffsäkerhet (och lyckades väl lura polisen att få vara med i karusellen) men när man senare analyserade hennes gissningar så visade det sig att hon hade haft rätt i endast ETT av fallen hon var inblandad i.

Sanningen är att medium i polisutredningar bara får det att ta längre tid och spåra ur helt. Det är därför man inte använder medium alls. Ja förutom i några fall då där polismästaren är ett tvättäkta pucko.

FBI analyst and profiler Clint Van Zandt has criticized the use of psychic detectives and has stated that "What happens many times is that professed psychics allow themselves the benefit of 20/20 hindsight. After the case is solved, they make their previously vague predictions somehow fit the crime and the criminal."

Sorry. Fakta kvarstår. Det finns ingen som kan kommunicera med de döda eller göra något annat än gissningar om sådant här.

Men jag kan upprepa min tidigare challenge (som ingen klarade). Nu kräver jag dock lite mer pricksäkerhet för godkänt.
Via PM, berätta lite för mig om de personer i min närhet som avlidit de närmaste fem åren. Jag redovisar gärna resultaten.
-Pisslätt om mediumen kan göra en tiotusendedel av det de hävdar!

Ber dig vänligt att inte sprida falska rykten och osanning på forumet..

Mycket av det du skrivit är det tvärtom som gäller..

Den raka motsatsen är sanningen av det du beskriver, varför gör du detta?
Citera
2022-06-29, 18:53
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ber dig vänligt att inte sprida falska rykten och osanning på forumet..

Mycket av det du skrivit är det tvärtom som gäller..

Den raka motsatsen är sanningen av det du beskriver, varför gör du detta?

Jag får mina data från väl kontrollerade officiella källor till skillnad från andra som spelar fantasibasket och är världsmästare utan att någon annan vet om det eller håller med om det.

Jag är helt för din rätt att tro vad du vill, men vill inte att du hävdar det som sanning när du inte kan bevisa ens det minsta av vad du påstår.

Mediums kunsksper är nästan alltid minst fjärdehands hörsägen (eller ihopklippta sensationsprogram på TV där man spelar in flera dagar och klipper ned det till en hanterbar 40-minutersklump där hälften är upprepningar) och håller man upp dem under lampan så försvinner de lika fort som de andar de påstår sig kommunicera med.
Det sagt så tror säkert de själva på sin förmåga, åtminstone i början. De inser inte först att deras tekniker är cold reading och luftigt luddiga uttalanden.
Jag vill bara facilitera återgången till "normalt" ifrågasättande tänkande genom att erbjuda en lätt utmaning där man faktiskt har möjlighet att fuska sig till en hel del data, tillräckligt för att initialt imponera på mig iaf. Men icke. Ingen har klarat ens det.

Medium finns inte. Magi fungerar inte.
Jag beklagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här