2022-06-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns det någon polisanmälan om dessa hot?

Ingen aning.

Frågar du för att du är mån om att de som hotade ska lagföras?
Citera
2022-06-09, 22:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Ingen aning.

Frågar du för att du är mån om att de som hotade ska lagföras?
Självklart skall alla som mordhotar någon lagföras. Men om hon inte anmäler någon så kan givetvis ingen dömas.

I 99% av de här fallen så är dessa "hot" enbart påhittade & baserade på att man fått lite hård kritik på nätet.

Om jag nu, helt hypotetiskt, skulle kalla dig för "en jävla pajas". Så har ingen blivit hotad. Men i tokvänsterkretsar så skulle detta twittra vidare (mest av botar) som om du hade blivit "hotad".

Jag skall mörda dig = Hot.
Du är en jävla fitta = Inget hot.

Blir man hotad bör man polisanmäla. Sociala medier kommer att hjälpa till att spåra gärningsmannen.
Citera
2022-06-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Självklart skall alla som mordhotar någon lagföras. Men om hon inte anmäler någon så kan givetvis ingen dömas.

I 99% av de här fallen så är dessa "hot" enbart påhittade & baserade på att man fått lite hård kritik på nätet.

Om jag nu, helt hypotetiskt, skulle kalla dig för "en jävla pajas". Så har ingen blivit hotad. Men i tokvänsterkretsar så skulle detta twittra vidare (mest av botar) som om du hade blivit "hotad".

Jag skall mörda dig = Hot.
Du är en jävla fitta = Inget hot.

Blir man hotad bör man polisanmäla. Sociala medier kommer att hjälpa till att spåra gärningsmannen.

Jo jag vet skillnaden mellan hot och förolämpning.

Jag har ingen förstahandsinfo om hur de här hotelserna löd. Googlar man lite hittar man artiklar som går ut på att någon eller några ansåg att hon gick utanför ramen för vad muslimska tjejer bör ägna sig åt och faktiskt kommit med uttalade dödshot. Men vad vet jag, artiklarna kanske överdriver.
Citera
2022-06-09, 22:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariamusdotter
skrev jag det?

Citat:
Jag känner ingen vit flicka som är så privilegierad som Gina?
Det där var en typisk dubbeltydig mening du skrev, jag ser nu att det kan tolkas annorlunda ja
Citera
2022-06-09, 23:05
Medlem
mariamusdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det där var en typisk dubbeltydig mening du skrev, jag ser nu att det kan tolkas annorlunda ja

Ja
Sorry, men nu fattar du.
Citera
2022-06-10, 16:14
Medlem
Har svårt förstå mig på Gina. När hon försöker vara rolig är hon elak på bekostnad av andra. Hon ställde upp som julvärd 2015, vissa kan nog tycka att det är lite som att bränna koranen i Rosengård. Verkar ha dåligt omdöme, svenskar tar julfirande seriöst och har gjort det sedan innan kristendom. Sedan tycker hon synd om sig själv, liksom alla palestinier, de verkar har ensamrätt på det. Att 2,5 miljoner tyskar misste sina hem i det som är nuvarande Kaliningrad, det exsisterar inte. Det är inga andra i hela världen som mist sitt land och egendom. Vi som är vita ska skämmas för att vi är just vita, vi är så mycket mer priviligerade än andra tydligen. Ett tips till dig Gina, varje morgon ska du tänka: vilken tur jag har som har jobb, mat, familj, vänner, utbildning, är fri från sjukdom, lever i ett land utan krig. Känn tacksamhet, så ska de se det känns bättre.
Citera
2022-06-10, 20:53
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Jo jag vet skillnaden mellan hot och förolämpning.

Jag har ingen förstahandsinfo om hur de här hotelserna löd. Googlar man lite hittar man artiklar som går ut på att någon eller några ansåg att hon gick utanför ramen för vad muslimska tjejer bör ägna sig åt och faktiskt kommit med uttalade dödshot. Men vad vet jag, artiklarna kanske överdriver.

Så det är från det muslimska hållet dödshoten kommit? Lustigt jag har läst några artiklar lite här och där och man vinklar det alltid till att det är högerextremister som hotar. Så här i efterhand kanske jag kunde ha läst mellan raderna bättre när hon säger saker i stil med "för att jag har invandrarbakgrund" och dylikt. Rätt löjligt att inte skriva saker rakt ut kan jag tycka för att skyla över min eventuellt bristande läsförstående.

Nåja man borde inte bli förvånad.
Citera
2022-06-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Så det är från det muslimska hållet dödshoten kommit? Lustigt jag har läst några artiklar lite här och där och man vinklar det alltid till att det är högerextremister som hotar. Så här i efterhand kanske jag kunde ha läst mellan raderna bättre när hon säger saker i stil med "för att jag har invandrarbakgrund" och dylikt. Rätt löjligt att inte skriva saker rakt ut kan jag tycka för att skyla över min eventuellt bristande läsförstående.

Det här var vad jag såg i en artikel i alla fall. Hon har säkert fått skit från olika håll.
Citera
2022-06-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman

Det där är, uppfattar jag, lite av kärnan i vad hon ofta försöker förmedla. Inte minst i romanen hon skrivit. Hur hon - och inte bara hon - upplever sig vara en blatte bland svenskar, men också en västerländsk brud bland palestinier. Alltid "den andre" liksom.
Citera
2022-06-11, 00:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Eftersom Gina är så ful så rekommenderar jag att man tittar på detta program på play medans man gör annat, då kan det gå att ta sig igenom ett program tror jag!
Citera
2022-06-12, 17:16
Medlem
Ok en fråga för en som missat GD - varför ser folk henne som djävulen? Är det enbart för att SVT tog in henne för att "det ser bra ut" som i sin tur har lett till det "mångkulturella" Sverige?
Citera
2022-06-15, 00:40
Medlem
kubuns avatar
Jag blev intresserad av henne efter att ha sett dagens avsnitt som gick sent på SVT1 - googlade och så hamnade jag här. Tycker hon är humoristisk i sitt...hm...tunga sökande. Garvade en hel del åt hennes intervjuoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in