2022-05-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Summan av kardemumman..
Gina har identitetskris, hälften arabisk muslim, hälften vit svenne, opererar sin näsa för att hon tror hon ska må bättre, klär sig och ser ut som en zigenare.
Gina är ett bevis på att multikulti inte funkar.
Stort ego, hela världen snurrar runt Gina.
Levt med livvakter och mått psykiskt dåligt efter fått dödshot från nazister.
Hur många sociala medie-kändisar har svenska nazister mördat?
Noll, so what a waste of time and money.
Finns några vettiga saker inslag i serien, men när hon på slutet hämtar inspiration och kraft från BLM, så tappar hon det.

Serien slutar med bevingade ord från livsfilosofen Gina..

”Hopefully we will all live like privileged white girls”
Förhoppningsvis får vi alla leva som priviligierade vita tjejer.
🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷 🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀️🤷🏾‍♀️🤷‍♀ ️🤷🏾‍♀️

Jag tyckte det var en jättefin serie.

Hon lyfter ett viktigt ämne. Hur många människor i Sverige lever med trauman ärvda från föräldragenerationen som upplevt krig och flykt. Och inte minst traumat efter det näthat hon själv utsatts för.
Citera
2022-05-24, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy

Hon lyfter ett viktigt ämne. Hur många människor i Sverige lever med trauman ärvda från föräldragenerationen som upplevt krig och flykt. Och inte minst traumat efter det näthat hon själv utsatts för.

Det gav inte ett skit och kommer inte hjälpa henne för 5 öre.
Citera
2022-05-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Intressant när bildkollaget dök upp som sammanfattade, vad jag uppfattade i alla fall, Ginas syn på "onda ting i världen" illustrerat med Putin, afrikanska svältande barn, oljeutsläpp och svenska nynazzar. Märkligt att inga genomvidriga IS-svin dök upp? Kanske något som Gina inte ser som "ont"?

Du måste vara en otroligt vig tjockis med tanke på den kognitiva akrobatik du gör för att sprida rykten som passar ditt narrativ. Blinkade du när de visade IS soldaterna i bildkollaget? Ha ha. Nej IS ÄR med lyssna inte på denna svettiga akrobat.
Citera
2022-06-01, 15:32
Medlem
Ja, hon är ju psykiskt instabil då hon lider av bipolär sjukdom.
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
Gina Dirawi lever och dör finns nu på SVT play.
En Gina med ångest söker hur man ska leva i en ond värld.

Har börjat titta på den och tycker Gina på riktigt känns ostabil och full av ångest.
Hoppas serien blir mörk för då tror jag det kan bli bra. Men risken är även att det blir för mycket "Erik och Mackan" testar galna grejer runt i världen.
Vad tycker ni om den?
Citera
2022-06-01, 20:21
Medlem
är det hon med jättenäsan ??
Citera
2022-06-08, 22:26
Medlem
Troels avatar
Har nu sett några avsnitt och tycker att programidén är väldigt bra och att det verkligen behövs djuplodande reportage i den här stilen om själen, döden och meningen med livet. Men tyvärr klarar inte Gina Dirawi av att ro hem den här serien själv och det blir pinsamt när hon ömsom tar på sig invandrar-offerkoftan och ömsom (i efterhand i studion) viftar bort olika spirituella ritualer som mest lite strunt. Allt ständigt iklädd boutique-kläder, smycken och rejält spacklad. Allvarligt, hade jag varit Björn hade jag sagt: "Om vi ska göra det här får du först tvätta trynet, ta av dig allt bling och komma tillbaka i en vanlig vit t-shirt och jeans."

Jag tror att det hade behövts en motpol till henne i serien, någon mera mogen i medelåldern med tillräckligt nivå för att stundtals kunnat ta intellektuellt stryptag på Dirawi när det behövdes. Som nu serien blev får hon sväva ut obehindrat med sitt ofantliga ego och ett väldigt stöddigt, nästan förolämpande sätt att tilltala dem hon träffar. Som tur är kan man ofta titta och lyssna förbi henne.
Senast redigerad av Troel 2022-06-08 kl. 22:29.
Citera
2022-06-08, 22:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Hahaha, "näthat". Har någon kommenterat hennes näsa på Twitter eller?
Citera
2022-06-09, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, "näthat". Har någon kommenterat hennes näsa på Twitter eller?

Vet inte.

Jag syftar på den ström av dödshot hon fick ta emot.
Citera
2022-06-09, 18:24
Medlem
mariamusdotters avatar
Jag känner ingen vit flicka som är så privilegierad som Gina?

Nån som gör?
Och då känner jag väldigt många vita flickor.
Citera
2022-06-09, 21:28
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariamusdotter
Jag känner ingen vit flicka som är så privilegierad som Gina?

Nån som gör?
Och då känner jag väldigt många vita flickor.
Hon är inte vit
Citera
2022-06-09, 21:29
Medlem
mariamusdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Hon är inte vit

skrev jag det?
Citera
2022-06-09, 21:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vet inte.

Jag syftar på den ström av dödshot hon fick ta emot.
Finns det någon polisanmälan om dessa hot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in