Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jaha, där ser man.
De har utfört ett så bra ”självmord” att utläggningen läggs ner.

Omständigheterna är för märkliga för att det inte ska vara mord

Exakt, nu kan dom tipsa sina anhöriga hur dom kan döda sina för heder men ändå komma undan....Sverige är ett naivt samhälle
Citera
2022-06-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zimbabwe9
Hade inte någon av dom skrattat i förhör och sagt att de inte kommer åt dem?

Skumt beteende om man är oskyldig - som de bedöms vara?
Rykten ska man inte tro på. De är friade från alla misstankar och därmed inte på något vis misstänkta som inblandade.
Citera
2022-06-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Förklara då "kusinens" uttalande där han påstår att "de aldrig kommer kunna sätta dit dem", eller något sådant. Du kan inte bara påstå att folk säger de mest underliga saker i förhör - tror du verkligen själv på detta? Varför skulle naggern sätta sig i en mer vansklig position än vad han redan var i, menar du? Varför ge förhörsledaren "momentum", i saken?
Jag tror du fattar bra själv att bevisläget för att beslå någon med mord är svagt, minst sagt. Men vi säger så här, du kan väl ta och förklara vilka omständigheter du tycker finns som visar att det är mord vi talar om. Gärna mer än att en anonym källa påstått att en ung kille sagt nånting puckat i ett förhör.
Citera
2022-06-03, 21:16
Medlem
[quote=AutDisceAutDiscede|80467365]Förklara då "kusinens" uttalande där han påstår att "de aldrig kommer kunna sätta dit dem", eller något sådant. Du kan inte bara påstå att folk säger de mest underliga saker i förhör - tror du verkligen själv på detta? Varför skulle naggern sätta sig i en mer vansklig position än vad han redan var i, menar du? Varför ge förhörsledaren "momentum", i
Kusinen hade rätt, nu kan dom tipsa resten av släkten hur man kan kommer undan
Citera
2022-06-03, 21:19
Medlem
Citat:
Hade inte någon av dom skrattat i förhör och sagt att de inte kommer åt dem?

Skumt beteende om man är oskyldig - som de bedöms vara?

Härligt samhälle när vi får hänga dig för att Steffe Snut sprang till pressen och läckte att du kollade på honom på fel sätt...
Citera
2022-06-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rykten ska man inte tro på. De är friade från alla misstankar och därmed inte på något vis misstänkta som inblandade.

Ryktet kommer ifrån Aktuellt.
Citera
2022-06-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ryktet kommer ifrån Aktuellt.
Även de kan ta ord ur sitt sammanhang. Men även om man nu har misstankar mot dom så är de släppta. Inga misstankar kvarstår om jag förstått rätt. Men jag har helt klart haft fel förr.
Citera
2022-06-03, 21:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Jag tror du fattar bra själv att bevisläget för att beslå någon med mord är svagt, minst sagt. Men vi säger så här, du kan väl ta och förklara vilka omständigheter du tycker finns som visar att det är mord vi talar om. Gärna mer än att en anonym källa påstått att en ung kille sagt nånting puckat i ett förhör.

Point taken - trodde att denna utsaga var fastställd att han verkligen sagt detta. Okey, då blir det vagt, det erkänner jag...
Citera
2022-06-03, 21:31
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Point taken - trodde att denna utsaga var fastställd att han verkligen sagt detta. Okey, då blir det vagt, det erkänner jag...

Det kom även från Aftonblaskan:
Kusinen skrattade i förhör ”Ni kommer aldrig åt oss”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28Ox24/misstankt-hedersmors-pa-flicka-i-nacka-familj-forhors
Senast redigerad av Zicksack 2022-06-03 kl. 21:36.
Citera
2022-06-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Då kom även från Aftonblaskan:
Kusinen skrattade i förhör ”Ni kommer aldrig åt oss”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28Ox24/misstankt-hedersmors-pa-flicka-i-nacka-familj-forhors

Jovisst, men detta är det problematiska - de så kallade "journalisterna" kan påstå vad som helst via sina "anonyma källor". Som troligtvis ofta inte finnes. I detta fall, tja - vi vet inte och då blir det svårt att lägga vikt, såsom bland annat jag gjorde, vid detta rykte... Jag VILL tro på det, men förstår att inte ens det svenska rättssystemet fungerar så illa...
Citera
2022-06-03, 21:43
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Jovisst, men detta är det problematiska - de så kallade "journalisterna" kan påstå vad som helst via sina "anonyma källor". Som troligtvis ofta inte finnes. I detta fall, tja - vi vet inte och då blir det svårt att lägga vikt, såsom bland annat jag gjorde, vid detta rykte... Jag VILL tro på det, men förstår att inte ens det svenska rättssystemet fungerar så illa...
Lägger inga värderingar i sanningsenligheten, hela historien är underlig. Men OM kusinen uttalat detta tyder det inte på någon sorg direkt.
Senast redigerad av Zicksack 2022-06-03 kl. 21:46.
Citera
2022-06-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Lägger inga värderingar i sanningsenligheten, hela historien är underlig. Men OM kusinen uttalat detta tyder det inte på någon sorg direkt.

Nej, sä är det - har han verkligen uttryckt detta så är det anmärkningsvärt, men tyvärr, lär vi väl aldrig få veta sanningshalten i det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in