Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-03, 15:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Klart det är hedersmord - detta kommer ändra sig - kanske har de golat ner sin fader i utlandet såsom initiativtagare då man vet att denne icke går att nå? GM kan ju vara random idiot som pappan eventuellt "anlitat"... Detta är alltså vad jag tror hänt. Familjen med på det hela, kanske till och med medverkande, men att de skyller på pappan, i utlandet, som inte kan/kommer gripas...
Citera
2022-06-03, 15:45
Medlem
G.Silverbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Då fick kusinen rätt
Sjukt!
Citera
2022-06-03, 15:46
Medlem
Haloumis avatar
Har väntat tills obduktionen var färdig innan jag skulle skriva här. Bra gjort flashback-mobben. Utpekat en helt oskyldig familj som mördare. Idioter.
Citera
2022-06-03, 15:48
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Klart det är hedersmord - detta kommer ändra sig - kanske har de golat ner sin fader i utlandet såsom initiativtagare då man vet att denne icke går att nå? GM kan ju vara random idiot som pappan eventuellt "anlitat"... Detta är alltså vad jag tror hänt. Familjen med på det hela, kanske till och med medverkande, men att de skyller på pappan, i utlandet, som inte kan/kommer gripas...

Du verkar ha missat att utredningen läggs ner. Det hade man inte gjort om man fortfarande hade en misstänkt, även om denne så var på månen.
Citera
2022-06-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har väntat tills obduktionen var färdig innan jag skulle skriva här. Bra gjort flashback-mobben. Utpekat en helt oskyldig familj som mördare. Idioter.

Kusinen fick rätt. Dom visste att mord inte skulle kunna gå att bevisa. Tragiskt, ganska uppenbart vad som skett.
Citera
2022-06-03, 15:54
Medlem
Jaha, där ser man.
De har utfört ett så bra ”självmord” att utläggningen läggs ner.

Omständigheterna är för märkliga för att det inte ska vara mord
Citera
2022-06-03, 15:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du verkar ha missat att utredningen läggs ner. Det hade man inte gjort om man fortfarande hade en misstänkt, även om denne så var på månen.

Nja, är det inte mot just de häktade som förundersökningen läggs ned? Mot pappan kan det och måste det väl öppnas en ny utredning, eller? Detta då han inte var med i den ursprungliga förundersökningen, vad jag vet. Jag kan ha fel och då tar jag tillbaks mitt förra antagande...
Citera
2022-06-03, 15:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Nja, är det inte mot just de häktade som förundersökningen läggs ned? Mot pappan kan det och måste det väl öppnas en ny utredning, eller? Detta då han inte var med i den ursprungliga förundersökningen, vad jag vet. Jag kan ha fel och då tar jag tillbaks mitt förra antagande...

Dom säger att det längre inte finns någon anledning att anta att brott begåtts. Efter rättsmedicinska undersökningen.
Citera
2022-06-03, 15:59
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:

Är du dum på riktigt. Eller har du bara problem med läsförståelsen. Då finns komvux.

Ska hjälpa dig; utredningen är nedlagd. Finns inga misstankar kvar mot familjen. Hoppas du förstod nu. Annars kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2022-06-03, 16:05
Medlem
”– Under utredningen av omständigheterna kring det inträffade dödsfallet har flera förhör hållits, en rättsmedicinsk undersökning har genomförts och övrig information som varit relevant för utredningen har inhämtats. Resultaten från den rättsmedicinska undersökningen av den avlidna, tillsammans med vad som i övrigt framkommit i utredningen, visar att det inte längre finns anledning att anta att något brott begåtts. Jag har därför i dag beslutat att förundersökningen ska läggas ner i sin helhet.”

Inget brott = inga förövare. Flickan dog antingen av olyckshändelse, naturliga orsaker eller för egen hand.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/juni/forundersokning-om-mord-pa-flicka-i-nacka-laggs-ner/
Citera
2022-06-03, 16:08
Medlem
Framkommer dödsorsak någonstans?

Scenario:
Familjen konfronterar flickan utan att ge henne någon möjlighet att fly eller larma.
Man låter flickan förstå att hon kommer dö oavsett.
Hon får välja en plågsam död (våld) eller att somna in stilla (piller).

Eftersom hon är uppvuxen i en ”hedersfamilj” så vet hon att det inte är ett tomt hot.

Skamsen som hon är återupprättar hon lite av familjens ”heder” genom att hjälpa dom med detta.

Hur enkelt det är att bevisa något sådant?
Skulle bara gå om någon i familjen avslöjar.
Citera
2022-06-03, 16:09
Medlem
TheJackets avatar
Dom kom undan med det. Vad festligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in