Eftersom det bara var journalister där från svensk MSM (PK) media & så glider jag in i mina arbetskläder(taxi) så blev det lätt så att han frågade om jag var en Flashbackjournalist.
Fredrik Sjöshult skrev denna artikel
Publicerad 24 maj 2022 kl 16.52 den artikeln han skrev
LIVE under häktningsförhandlingen valde han med att skriva det den 17 åriga advokatens svar var på frågan om 17 åringen mådde dåligt.
Jag ställde samma fråga till Fredrik Sjöshult i pausen om att 17 åriga grabben visade totalt ingen avsaknad utav systern, jag gissar på att när Fredrik såg sedan både mamman & den 21 åriga kusinen vara lika kalla de utan sorg så insåg han nog till slut att med mig på läktaren så kan inte MSM ljuga längre utan att sanningen kommer fram.
På din sista fråga om vi kan slå fast om hedersmord INTE föreligger så måste jag ge lite cred till Oisin ändå och det han skrev i sin artikel.
"Exakt vad som hände den 19 maj kommer förhoppningsvis gå att reda ut, frågetecken rätas rimligen förr eller senare ut och om förundersökningen leder till åtal blir bevis och indicier offentliggjorda."
= Kan vara ett självmord, kan vara ett hedersmord.
Min spontana reaktion är när tre personer sitter så oberörda & kalla samt visar noll känslor under en förhandling så är det något som inte stämmer.
Om de nu sätter deras religion högre än svenska lagar så kan de mycket väl neka till anklagelserna om att de är skyldiga till det dom anklagas för eftersom de verkar anse att Koranen, Sharialagar & Heder verkar stå över Sveriges lagar.
Tiden får visa om jag har fel eller rätt.
De två grabbarna som ramlade in kl 13,00 på mammans & 14,00 kusinens förhandling tror jag mig känna igen från Fiskis (antingen Filips pita, Fiskis torg eller utanför Time out) där människor brukar hänga, efter förhandlingarna var slut hörde jag de säga att de är brorsor till 21 åringen (. ?)
Citat:
Ursprungligen postat av
ehehhas
Har Oisín pratat om Flashback under häktningsförhandlingarna ?
Här fås en helt annan bild av samma händelse:
https://www.expressen.se/kronikorer/...-flickans-dod/
"Samtidigt visar hennes mamma, broder och kusin total känslokyla i rätten."
"På åhörarläktaren hade släktingar till henne tagit plats och försökte ta kontakt men stoppades av vakter.
Utanför ville de inte prata med journalister:
– Ni skriver fel, var det enda de ville säga utan att utveckla saken."
"Efteråt är kusinens advokat Mattias Ahlkvist upprörd över uppgifter om mordutredningen som publicerats i medier. Han menar att det kan skada utredningen.
Han säger också att han är frågande till uppgifterna om ett hedersmotiv eftersom ”det inte förekommer i den del av världen som de misstänkta kommer ifrån”."
Kan vi nu slå fast att hedersmotiv inte föreligger?