2022-05-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Vafan vet du om det?! Du sitter ju bara och hittar på din pajas!
Källa på det, tack!
Citera
2022-05-28, 09:25
Medlem
Kulikulikulikuls avatar
Får dessa människor välja tolk själva? Att ha samma tolk? Som isåfall kan vidarbefodra hälsningar dem imellan. De sitter väl med resriktioner och får inte ha kontakt med varandra eller läsa media? Helt galet om de får välja/ha samma tolk!
Citera
2022-05-28, 12:51
Medlem
Hello Oisín här har du din favorit Flashbackjournalist som du efterfrågade på häktningsförhandlingen.
Som sagt glömde bort mitt gamla kontos lösenord så jag fick starta ett nytt konto.

Till ämnet nu.

Bästa Flashbackare jag & den svenska journalistkåren som jag skäms så förbannat mycket över var på dessa tre häktningsförhandlingarna mot den 17 åriga brodern, mamman & 21 åriga kusinen.

Ställ era frågor om ni har några så ska jag svara på hur det egentligen var inne i domstolssalen.

Ni som läste Oisins kollegas Linda Hjertén (årslön 865k agendajournalist verkar löna sig) rapportering därifrån kunde lätt få er en bild att den 17 åriga brodern satt & grät så det sprutade från hans ögon utav saknaden av hans syster, men i verkligheten var det raka motsatsen han satt helt oberörd under hela häktningsförhandlingen.

När jag ifrågasatte henne i pausen så var det 17 åriga advokatens ord.
Samt så försöker DN journalisten Ulrika By att slå bort 17 åringen avsaknad utav sorg p.g.a att han var i CHOCK.
Man kan bli chockad när man sitter i polisförhör och polisen säger att man är ANHÅLLEN för mord på sin 14 syster ja det kan man bli, men den chocken sitter INTE i kroppen under kommande 3 dagar.
Så när man har blivit förberedd utav sin egen försvarsadvokat att häktningsförhandlingen kommer och att man blir häktad för samma sak man just har varit anhållen för så hamnar man inte i chock.

I måndagskväll stod det en väktarbil utanför villan, och i tisdagskväll efter häktningsförhandlingarna stod det en polisbil & vaktade villan.

Det betyder att brottsplatsundersökningen inte var färdig så sent som i tisdagskväll.
Senast redigerad av Nackaborn 2022-05-28 kl. 12:55.
Citera
2022-05-28, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulikulikulikul
Får dessa människor välja tolk själva? Att ha samma tolk? Som isåfall kan vidarbefodra hälsningar dem imellan. De sitter väl med resriktioner och får inte ha kontakt med varandra eller läsa media? Helt galet om de får välja/ha samma tolk!
Nej, de väljer inte tolk själva - det skall vara en auktoriserade tolk som domstolen anlitar.
Citera
2022-05-28, 13:00
Medlem
Har aldrig tidigare fattat hur mycket vidrigare muslimer är än kristna från Mellanöstern.
Citera
2022-05-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Källa på det, tack!

Källa blir svårt när ingen skriver om de muslimska vidrigheterna. Själva fattar de inget och kan inte skriva. Etablissemanget i västvärlden vägrar p.g.a. politisk ”korrekthet”. Skulle en källa hittas skulle du ändå avfärda den som icke trovärdig.
Citera
2022-05-28, 13:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Källa blir svårt när ingen skriver om de muslimska vidrigheterna. Själva fattar de inget och kan inte skriva. Etablissemanget i västvärlden vägrar p.g.a. politisk ”korrekthet”. Skulle en källa hittas skulle du ändå avfärda den som icke trovärdig.
I Etiopien utövas inte hedersvåld enbart av muslimer. Det är en problematik som finns utbredd på övrig befolkning också.
Kristna i Mellanöstern är för övrigt inte fria ifrån det heller.
Citera
2022-05-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I Etiopien utövas inte hedersvåld enbart av muslimer. Det är en problematik som finns utbredd på övrig befolkning också.
Kristna i Mellanöstern är för övrigt inte fria ifrån det heller.

Jag är medveten om det. Likaså är könsstympning av flickor spritt över alla religioner framför allt i Afrika. Men vad gäller hedersvåld slår muslimer kristna.
Citera
2022-05-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Hello Oisín här har du din favorit Flashbackjournalist som du efterfrågade på häktningsförhandlingen.
Som sagt glömde bort mitt gamla kontos lösenord så jag fick starta ett nytt konto.

Till ämnet nu.

Bästa Flashbackare jag & den svenska journalistkåren som jag skäms så förbannat mycket över var på dessa tre häktningsförhandlingarna mot den 17 åriga brodern, mamman & 21 åriga kusinen.

Ställ era frågor om ni har några så ska jag svara på hur det egentligen var inne i domstolssalen.

Ni som läste Oisins kollegas Linda Hjertén (årslön 865k agendajournalist verkar löna sig) rapportering därifrån kunde lätt få er en bild att den 17 åriga brodern satt & grät så det sprutade från hans ögon utav saknaden av hans syster, men i verkligheten var det raka motsatsen han satt helt oberörd under hela häktningsförhandlingen.

När jag ifrågasatte henne i pausen så var det 17 åriga advokatens ord.
Samt så försöker DN journalisten Ulrika By att slå bort 17 åringen avsaknad utav sorg p.g.a att han var i CHOCK.
Man kan bli chockad när man sitter i polisförhör och polisen säger att man är ANHÅLLEN för mord på sin 14 syster ja det kan man bli, men den chocken sitter INTE i kroppen under kommande 3 dagar.
Så när man har blivit förberedd utav sin egen försvarsadvokat att häktningsförhandlingen kommer och att man blir häktad för samma sak man just har varit anhållen för så hamnar man inte i chock.

I måndagskväll stod det en väktarbil utanför villan, och i tisdagskväll efter häktningsförhandlingarna stod det en polisbil & vaktade villan.

Det betyder att brottsplatsundersökningen inte var färdig så sent som i tisdagskväll.

Har Oisín pratat om Flashback under häktningsförhandlingarna ?

Här fås en helt annan bild av samma händelse:
https://www.expressen.se/kronikorer/...-flickans-dod/
"Samtidigt visar hennes mamma, broder och kusin total känslokyla i rätten."

"På åhörarläktaren hade släktingar till henne tagit plats och försökte ta kontakt men stoppades av vakter.
Utanför ville de inte prata med journalister:
– Ni skriver fel, var det enda de ville säga utan att utveckla saken."

"Efteråt är kusinens advokat Mattias Ahlkvist upprörd över uppgifter om mordutredningen som publicerats i medier. Han menar att det kan skada utredningen.
Han säger också att han är frågande till uppgifterna om ett hedersmotiv eftersom ”det inte förekommer i den del av världen som de misstänkta kommer ifrån”."

Kan vi nu slå fast att hedersmotiv inte föreligger?
Citera
2022-05-29, 08:35
Medlem
Vänta här nu, menar man att det inte är hedersmord nu bara för att advokaten säger att det inte förekommer
Citera
2022-05-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas

"Efteråt är kusinens advokat Mattias Ahlkvist upprörd över uppgifter om mordutredningen som publicerats i medier. Han menar att det kan skada utredningen.
Han säger också att han är frågande till uppgifterna om ett hedersmotiv eftersom ”det inte förekommer i den del av världen som de misstänkta kommer ifrån”."

Skämtar du? För att en advokat har sagt det?
Citera
2022-05-29, 12:30
Medlem
Eftersom det bara var journalister där från svensk MSM (PK) media & så glider jag in i mina arbetskläder(taxi) så blev det lätt så att han frågade om jag var en Flashbackjournalist.

Fredrik Sjöshult skrev denna artikel Publicerad 24 maj 2022 kl 16.52 den artikeln han skrev LIVE under häktningsförhandlingen valde han med att skriva det den 17 åriga advokatens svar var på frågan om 17 åringen mådde dåligt.

Jag ställde samma fråga till Fredrik Sjöshult i pausen om att 17 åriga grabben visade totalt ingen avsaknad utav systern, jag gissar på att när Fredrik såg sedan både mamman & den 21 åriga kusinen vara lika kalla de utan sorg så insåg han nog till slut att med mig på läktaren så kan inte MSM ljuga längre utan att sanningen kommer fram.

På din sista fråga om vi kan slå fast om hedersmord INTE föreligger så måste jag ge lite cred till Oisin ändå och det han skrev i sin artikel.
"Exakt vad som hände den 19 maj kommer förhoppningsvis gå att reda ut, frågetecken rätas rimligen förr eller senare ut och om förundersökningen leder till åtal blir bevis och indicier offentliggjorda."

= Kan vara ett självmord, kan vara ett hedersmord.

Min spontana reaktion är när tre personer sitter så oberörda & kalla samt visar noll känslor under en förhandling så är det något som inte stämmer.

Om de nu sätter deras religion högre än svenska lagar så kan de mycket väl neka till anklagelserna om att de är skyldiga till det dom anklagas för eftersom de verkar anse att Koranen, Sharialagar & Heder verkar stå över Sveriges lagar.

Tiden får visa om jag har fel eller rätt.

De två grabbarna som ramlade in kl 13,00 på mammans & 14,00 kusinens förhandling tror jag mig känna igen från Fiskis (antingen Filips pita, Fiskis torg eller utanför Time out) där människor brukar hänga, efter förhandlingarna var slut hörde jag de säga att de är brorsor till 21 åringen (. ?)

Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas

Här fås en helt annan bild av samma händelse:
"Samtidigt visar hennes mamma, broder och kusin total känslokyla i rätten."

"På åhörarläktaren hade släktingar till henne tagit plats och försökte ta kontakt men stoppades av vakter.
Utanför ville de inte prata med journalister:
– Ni skriver fel, var det enda de ville säga utan att utveckla saken."

Senast redigerad av Nackaborn 2022-05-29 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in