2022-05-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Rätt säker på att ni gjorde det, tyvärr Hate to break it to ya haha
Inte jag! Jag rockade mest bikerlooken på den tiden. Mest av misstag då det var lätt, billigt och jag var ganska bekväm av mig...
Citat:
Haha så han gjorde en Ken Ring alltså?
Jag tänkte precis dra den parallellen, nästan alla vet att om man bokar Ken Ring så får man Ken Ring. Finns väl ingen anledning för någon att tro att man får något annat än Basshunter om man bokar Basshunter?
Citera
2022-05-21, 17:26
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Han gjorde bort sig grovt på en spelning i Göteborg för inte så länge sen.

https://www.gp.se/kultur/musik/recen...r-n-1.60258735
Är att ropa ”hey motherfucker” att ”göra bort sig grovt”?
Citera
2022-05-21, 17:33
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Är att ropa ”hey motherfucker” att ”göra bort sig grovt”?

Citat:
Jonas "Basshunter" Altberg är märkbart berusad. Vid ett tillfälle ställer han sig längst fram på scen och skjuter ut sin röv, samtidigt som han säger "får inte en trettiosexåring shakea lite rumpa?". Vid ett annat utbrister han "det är som att bli knullad i munnen". Ingen har någon aning om vad Altberg refererar till.

Citat:
Besväret med denna spelning ligger dessvärre i att Jonas Altberg vill göra så mycket annat. Han vill prata. Eller så vill han bara spela olika sadistiska tranceversioner av "Seven nation Army". I slutet ser människor lite ledsna ut.

Pinsamt och barsnligt, ja, jag tycker han gör bort sig grovt.
Citera
2022-05-21, 17:35
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Pinsamt och barsnligt, ja, jag tycker han gör bort sig grovt.
Det är till att vara lättkränkt alltså? Jag är visserligen inte förvånad, men ändå...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Basshunter vem idag går på festival för att se honom? Om anmälan kanske det var dans på området fastän det inte var tillåtet enligt ansökan till polisen. Sådant anmäler polisen på direkten.

Det är en karneval var 4:e år som arrangeras av studentkåren/studenterna i Lund (var i alla fall så förr när jag pluggade där). Det är väll primärt barn/ungdomar som går på sådant men lockar mycket folk och barnfamiljer i övrigt till andra aktiviteter, folkfest kanske man kan kalla det. Det var förmodligen ett par artister innan honom (brukar vara så) sedan kommer de förmodligen vara ett par till under helgen som uppträder. Vad jag vet har det tidigare varit nolltolerans med att ha med sig egen alkohol även om alkoholen traditionsenligt varit en del, att han blivit full på karneval öl har jag svårt att tro. Alla som är påverkade av narkotika rapporteras till arrangören och polisanmäls.
Senast redigerad av Nittiotva 2022-05-21 kl. 17:54.
Citera
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
https://www.expressen.se/noje/jonas-...eda-ut-skiten/

Det har ju hänt lite grejer, några gånger...

Fast visst visade sig att det senare var falska anklagelser och det lades ner, minns det snackades väldigt mkt om det för massa år sedan.

Visst han kanske beter sig lite hyper och säger olämpliga saker när han uppträder, men han har såvitt jag vet aldrig åkt dit för något spec, och då är han väldigt populär i en del länder fortfarande och turnerar rätt friskt.
Citera
2022-05-21, 17:36
Medlem
Tremendouslys avatar
Förstår inte varför Basshunter ska polisanmälas. Det är väl ändå arrangören för jippot som har det yttersta ansvaret för säkerheten? Jag menar...man kan inte boka in artister och sen kasta sitt misslyckande på artisten som bara gör sitt gigg. Var det för att Basshunter inte kunde stå vid insläppet, och vara ordningsvakt samtidigt som han var på scenen? Får inte ihop det...

Stod han och kastade ut kokain från scenen eller var har han brustit i sitt ansvar?

Edit: Nu ska jag komma med något fånigt. Kan det vara ett PR-trick? Jag menar...jag backar en fucking broder och sätter hans musik på repeat om han ska få problem för något som vuxna människor borde kunna se som en flippad upplevelse och gå vidare i livet. Herregud. Man ska inte vistas ute i civilisationen om man ska börja lipa över allt.
Senast redigerad av Tremendously 2022-05-21 kl. 17:42.
Citera
2022-05-21, 17:41
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Vi som hörde honom på radion på Båten Annas tid går väl inte och ställer oss i publiken idag? Kan det vara så att publiken idag består av kids som är typ jämngamla med låten? Nu har 00-talet blivit lite ironiskt inne? "Ska vi gå och lyssna på den där pinsamma gubben som sjunger den där låten som brukade spelas på knattediskot?tnämnda som var droppen som fick det att rinna över.
Nu är det Boten Anna, inte Båten Anna. Även om det givetvis mycket är en lek med ord. Den slog igenom 2006 så det är fullt möjligt att de som på den tiden var runt 7-8 idag går på universitet och högskolor. Däremot är det fel att måla upp låten som någon typ av hit för småbarn, låten slog igenom stort, låg som listetta i flera länder och jag hörde den till och med på klubbar borta i Asien.
Citera
2022-05-21, 17:51
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nu är det Boten Anna, inte Båten Anna. Även om det givetvis mycket är en lek med ord. Den slog igenom 2006 så det är fullt möjligt att de som på den tiden var runt 7-8 idag går på universitet och högskolor. Däremot är det fel att måla upp låten som någon typ av hit för småbarn, låten slog igenom stort, låg som listetta i flera länder och jag hörde den till och med på klubbar borta i Asien.

Sen får vi komma ihåg att den fildelades friskt innan officiella releasen och det var mig veterligen inte småkidsen som stod för den distributionen..
Citera
2022-05-21, 17:56
Medlem
MikeHanlons avatar
[quote=Freiderich|80316602]
Citat:
Han gjorde bort sig grovt på en spelning i Göteborg för inte så länge sen.

Allt åldras inte väl, särskilt inte gamla idoler. Basshunter är typexempel på detta tyvärr. Som en barnskådespelare som växer upp och skevar på något sätt.

Basshuntet var väl aldrig någon egentlig "idol" heller som t.ex. aviici. Han gjorde ju mest ihopmixade skitlåtar som folk tyckte var roliga. Trodde han gått vidare med livet men är tydligen en sån som försöker leva på namnet till gamla dagar.
Citera
2022-05-21, 18:00
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Det är till att vara lättkränkt alltså? Jag är visserligen inte förvånad, men ändå...

Lättkränkt vettefan. Tycker han gjort bort sig bara(grovt). Lägger ingen större vikt eller värde vid det mer än att han är pinsam. Men det är väl alla som skulle gå på hans spelningar med så, lika barn leka bäst.

Att som föredetting med en repetoar skitlåtar komma upp på scen och stå uppenbart packad och vråla om dittan och dattan är riktigt jävla pinsamt och ovärdigt.
Citera
2022-05-21, 18:01
Medlem
TokyoBarns avatar
[quote=MikeHanlon|80319441]
Citat:
Ursprungligen postat av Freiderich

Basshuntet var väl aldrig någon egentlig "idol" heller som t.ex. aviici. Han gjorde ju mest ihopmixade skitlåtar som folk tyckte var roliga. Trodde han gått vidare med livet men är tydligen en sån som försöker leva på namnet till gamla dagar.

Han gör ju fortfarande musik, även om det inte är i samma utsträckning som förr och helt annat sound, så verkar han fortfarande ha en del fans som fortfarande diggar hans äldre sound, det låter fortfarande rätt fresh och funkar till fest en och annan sommar.

Är mest förvånad att han fortfarande kan leva på att turnera med dom gamla hitsen och i princip aldrig visa upp något nytt under seten.

Tror inte han haft ett vanligt jobb, då han slog igenom när han skulle gått ut gymnasiet elr kort därefter

Moderna Djs tar ju med en hel bunte osläppta låtar och spelar upp första gången för folk, det är halva tjusningen nästan.
Senast redigerad av TokyoBarn 2022-05-21 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in