2022-05-21, 00:03
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Ingen aning. Personen som berättade detta för mig är inte någon jag har speciellt mycket kontakt med men efter att ha sett nyheten var jag tvungen att fråga hen eftersom jag vet att denne har kolla på packet som lever i denna avsides håla.

Det jag skrivit är all den information jag fått, om den stämmer eller ej har jag ingen aning om och jag bryr mig inte heller för den delen.
Okej, tack i alla fall för att du svarade.
Citera
2022-05-21, 00:06
Medlem
Jag tror inte att det är mord varför skulle någon vilja döda en gammal person som redan är på väg död.. lättare o mindre straff eller? ingen kvar att bry sig?
Citera
2022-05-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Jag tror inte att det är mord varför skulle någon vilja döda en gammal person som redan är på väg död.. lättare o mindre straff eller? ingen kvar att bry sig?

Pengar??
Citera
2022-05-21, 04:24
Medlem
Man blir så djävla förbannad utav sådant här och vilka äckliga saker vissa sysslar med. Självmord låter osannolikt i detta fallet.

Jävla as!
Citera
2022-05-21, 07:16
Medlem
Ingen utomstående inblandad är min uppfattning.
Bara jävligt tragiska dödsfall.
Även svårt att tro att de skulle ha gjort det själva, men får väl vänta och se vad utredningen visar.
Vila i frid 😢

Teorier om invandrare och pundare skulle ha gjort det i denna ”avsides håla” kan ni sluta gotta er i.
Det här är bara jävligt tragiskt.
Citera
2022-05-21, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Självmord låter osannolikt i detta fallet.
Jävla as!
Tvärtom! Det verkar inte finnas några tecken på att någon annan individ är inblandad, som flera andra påpekat här.
Tyvärr bara ytterligare ett tragisk fall som bevisar att samhället inte klarar av att ta hand om de gamla och sjuka.
Citera
2022-05-21, 09:42
Medlem
KevinPopovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzyjiggle
Rättsmedicinska kommer att fortsätta arbetet och avspärrningarna kommer att vara kvar till nästa vecka, meddelar polisen.

Vid 21:30 tiden kom en Volvo V90 likbil på Eriksgatan och backade in på tomten, strax efter den åkte vid ca; 21:45 tiden tog polisen ned avspärrningsbanden som täckte hela tomten och satte sig i en svart Volkswagen multivan och åkte iväg. Eventuellt menar Fuxborg att huset kommer vara avspärrat i en vecka eller så brister kommunikationen.

Citat:
Enligt en person jag känner som bor i Västra Götaland har en känd pundare ifrån orten i fråga nu gripits för mordet. Ska tydligen ha handlat om ett inbrott som gått snett.

Citat:
Ingen aning. Personen som berättade detta för mig är inte någon jag har speciellt mycket kontakt med men efter att ha sett nyheten var jag tvungen att fråga hen eftersom jag vet att denne har kolla på packet som lever i denna avsides håla.

Av dom jag har kontakt med i Nossebro finns ingen gripen eller tagen till station med brokig bakgrund eller någon annan för den delen heller. Personen ifråga han bara snackar, för inte ens en beskrivning eller ett namn kan han ge på vem det skulle kunna vara. Du ska lära dig att hålla saker för dig själv tills du har någon information bekräftad, ryktet går nu i Nossebro; "En pundare har mördat dom efter att ett inbrott har gått snett" och att det handlar om ett flashback inlägg har tagits ur sitt sammanhang. Det finns ett 20-tal unga män i Nossebro som sitter här och läser sedan tar de det de läser ut till området och det sprids som en löpeld, min bror är i 30-års ålder bor där och fick höra detta!

Jag tvivlar på ett inbrott på Eriksgatan då husen som Necks Fabriker byggde på 50-talet ligger väldigt tättbebyggt och inte ens via altanen / tomten som löper ut mot gångbanan kan man göra ett bryt obemärkt. Gångbanan i övrigt kallas i lokal folkmun för "banvallen" gångbanan är byggd över räls som går till Essunga.
Citera
2022-05-21, 10:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Helt omöjligt.
I tanke på att vi inte vet omständigheterna så är väl det också en möjlighet. Har hänt förut men det är inget medier vill belysa för att inte skrämma upp befolkningen.
Citera
2022-05-21, 10:59
Medlem
zombiedolls avatar
Citat:

Se dubbelmordet I Mantorp.

Tankarna förs dit med en gång. Har BT tagit bort artikeln? Kan inte hitta den längre.
Citera
2022-05-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ddrap-essunga/

Låter rubriken kvarstå, så får vi se vad som kommer fram i fallet närmsta tiden.

/Mod
Från Polisens hemsida:

”20 maj 20:21, Uppdatering, Essunga
Den tekniska undersökningen är klar i Nossebro gällande det misstänkta dubbelmordet.
Den har inte gett styrka åt misstanken om att ett brott har skett. Men vi kan inte helt avskriva brottsmisstanken och ytterligare utredningsåtgärder kan komma att vidtas.”

Är det fortfarande misstänkt mord? Ska Expressens felaktiga rubrik få styra?

https://polisen.se/aktuellt/polisens...fm.loc=Essunga
Citera
2022-05-22, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missallic
Ingen utomstående inblandad är min uppfattning.
Bara jävligt tragiska dödsfall.
Även svårt att tro att de skulle ha gjort det själva, men får väl vänta och se vad utredningen visar.
Vila i frid 😢

Teorier om invandrare och pundare skulle ha gjort det i denna ”avsides håla” kan ni sluta gotta er i.
Det här är bara jävligt tragiskt.
Varför skulle det inte kunna vara det?! Slöddret är mobilt och förövrigt finns det väl inte en håla på över 500 pers som är "kulturbefriade" och hvb-hem och liknande brukar ju vara populärt och billigt att slänga ut på landsbygden..
Citera
2022-05-22, 08:59
Medlem
Citat:

Kanske inte dör "nån gång"? Pengagalna ungar som väntar på arv? Bara en tanke.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in