Citat:
Ursprungligen postat av
Lizzyjiggle
Rättsmedicinska kommer att fortsätta arbetet och avspärrningarna kommer att vara kvar till nästa vecka, meddelar polisen.
Vid 21:30 tiden kom en Volvo V90 likbil på Eriksgatan och backade in på tomten, strax efter den åkte vid ca; 21:45 tiden tog polisen ned avspärrningsbanden som täckte hela tomten och satte sig i en svart Volkswagen multivan och åkte iväg. Eventuellt menar Fuxborg att huset kommer vara avspärrat i en vecka eller så brister kommunikationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urna
Enligt en person jag känner som bor i Västra Götaland har en känd pundare ifrån orten i fråga nu gripits för mordet. Ska tydligen ha handlat om ett inbrott som gått snett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urna
Ingen aning. Personen som berättade detta för mig är inte någon jag har speciellt mycket kontakt med men efter att ha sett nyheten var jag tvungen att fråga hen eftersom jag vet att denne har kolla på packet som lever i denna avsides håla.
Av dom jag har kontakt med i Nossebro finns ingen gripen eller tagen till station med brokig bakgrund eller någon annan för den delen heller. Personen ifråga han bara snackar, för inte ens en beskrivning eller ett namn kan han ge på vem det skulle kunna vara. Du ska lära dig att hålla saker för dig själv tills du har någon information bekräftad, ryktet går nu i Nossebro; "En pundare har mördat dom efter att ett inbrott har gått snett" och att det handlar om ett flashback inlägg har tagits ur sitt sammanhang. Det finns ett 20-tal unga män i Nossebro som sitter här och läser sedan tar de det de läser ut till området och det sprids som en löpeld, min bror är i 30-års ålder bor där och fick höra detta!
Jag tvivlar på ett inbrott på Eriksgatan då husen som Necks Fabriker byggde på 50-talet ligger väldigt tättbebyggt och inte ens via altanen / tomten som löper ut mot gångbanan kan man göra ett bryt obemärkt. Gångbanan i övrigt kallas i lokal folkmun för "banvallen" gångbanan är byggd över räls som går till Essunga.