2022-05-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vem är han?

Ingen aning. Personen som berättade detta för mig är inte någon jag har speciellt mycket kontakt med men efter att ha sett nyheten var jag tvungen att fråga hen eftersom jag vet att denne har kolla på packet som lever i denna avsides håla.

Det jag skrivit är all den information jag fått, om den stämmer eller ej har jag ingen aning om och jag bryr mig inte heller för den delen.
Citera
2022-05-20, 21:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Om det nu är en utomstående part som ligger bakom detta så är det så oerhört fegt och vidrigt, en sån person förtjänar det värsta. Att inte ens våra äldre kan få gå säkra utan att utsättas för våld längre är för jävligt.

Råder alla äldre att installera kameror och vidta de åtgärder som krävs för att värja sig mot denna typen av avskum. Skydda sig bäst man kan.
Citera
2022-05-20, 22:00
Medlem
Nytt från NLT

"Platsen kommer att vara avspärrad fram till att teknikerna är klara. Det är omöjligt att svara på hur länge det tar. Deras jobb kan pågå i flera dagar.

I nuläget finns ingen misstänkt person.

– För tillfället söker vi inte aktivt efter någon gärningsperson, säger Thomas Fuxborg.

Teknisk undersökning klar
Klockan 20.21 på fredagen var den tekniska undersökningen klar.

– Den har inte gett styrka åt misstanken, vi kan inte helt avskriva att ett brott har skett, säger Thomas Fuxborg.

Ytterligare utredningsåtgärder kan komma att vidtas. Rättsmedicinska kommer att fortsätta arbetet och avspärrningarna kommer att vara kvar till nästa vecka, meddelar polisen.

– Vi får se vad obduktionen ger för svar, innan dess kan vi inte avskriva det helt, säger Thomas Fuxborg."
Citera
2022-05-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Enligt en person jag känner som bor i Västra Götaland har en känd pundare ifrån orten i fråga nu gripits för mordet. Ska tydligen ha handlat om ett inbrott som gått snett.
Så en du känner bor i det minst sagt ospecifierade Västra Götalandet och den personen har berättat för dig att en känd Essunga-pundare nu gripits "för mordet"?

Fast visste inte din VG-bekanting att det är två döda det gäller?
Den kände pundaren dödade bara en av åldringarna?
Vet Polisen att det är fråga om mord? Det har inte riktigt signalerats så, utan snarare att man inte vet dödsorsak ännu.
Nåt namn på den kände pundaren?
Citera
2022-05-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Det jag skrivit är all den information jag fått, om den stämmer eller ej har jag ingen aning om och jag bryr mig inte heller för den delen.
Äh, lägg av. Chansningen gick inte hem denna gången. Ingen sensation! Bluff och båg. Inte ett uns sanning. Om du nu inte bryr dig, varför skriva om det då?

Den tekniska undersökningen är klar strax efter kl 20. Polisen säger att den "Inte gett styrka åt misstanken om att ett brott har skett".
Personligen har jag svårt och tro att båda ev gjort simultant självmord. Då gäller brottet mord och sedan självmord. Bara min hypotes.
Citera
2022-05-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Äh, lägg av. Chansningen gick inte hem denna gången. Ingen sensation! Bluff och båg. Inte ett uns sanning. Om du nu inte bryr dig, varför skriva om det då?

Den tekniska undersökningen är klar strax efter kl 20. Polisen säger att den "Inte gett styrka åt misstanken om att ett brott har skett".
Personligen har jag svårt och tro att båda ev gjort simultant självmord. Då gäller brottet mord och sedan självmord. Bara min hypotes.
Bra att du spräckte Urnan, tack!
Ang det fetade:
Varför har du svårt att tro på ett simultant självmord?
För ca en femtiolapp kan man köpa ett par engångsgrillar.
Då kommer döden ungefär simultant och smärtfritt och inget slafsigt blod att ta hand om.
Citera
2022-05-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Bra att du spräckte Urnan, tack!
Ang det fetade:
Varför har du svårt att tro på ett simultant självmord?
För ca en femtiolapp kan man köpa ett par engångsgrillar.
Då kommer döden ungefär simultant och smärtfritt och inget slafsigt blod att ta hand om.
Om de själva "tagit sig av daga" tror jag för det första inte att de är i stånd att bry sig om "slafsigt blod" och för det andra har de kanske haft tillgång till tabletter som de tagit. Också smärtfritt, antar jag.
Citera
2022-05-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Om de själva "tagit sig av daga" tror jag för det första inte att de är i stånd att bry sig om "slafsigt blod" och för det andra har de kanske haft tillgång till tabletter som de tagit. Också smärtfritt, antar jag.
Jag rekommenderar inte att tillgripa tabletter som medel för att försöka ta sig av daga.
Med "slafsigt blod" syftade jag på dem som skär sina armar, ett dumt tilltag.
Lita på engångsgrill. Håller vad de lovar. Jag lovar.
Citera
2022-05-20, 23:10
Kan det va invandrare som har mördat dom?
Sedan rånat stället.
Citera
2022-05-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Sedan rånat stället.
Många vilda gissningar ikväll! Kanske du ska läsa tidigare inlägg om den tekniska undersökningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag rekommenderar inte att tillgripa tabletter som medel för att försöka ta sig av daga.
Med "slafsigt blod" syftade jag på dem som skär sina armar, ett dumt tilltag.
Lita på engångsgrill. Håller vad de lovar. Jag lovar.
Kanske det fanns gevär i huset?
Citera
2022-05-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzyjiggle
Det var min första tanke också. Som det gamla paret från Lysekil gjorde för några år sedan då de var missnöjda med livet de levde och vården de fick. Tyvärr gick det inte som de hade planerat dock så den ena av dem överlevde vill jag minnas...
Korrekt. Hon tittade på TV när mannen drog sitt sista andetag.
I ett annat fall hoppade kvinnan från balkongen när kommunens handläggare satt i vardagsrummet och just meddelat att de inte kunde få hjälp.
Fint välfärdsland, som inte vill ta hand om de gamla, som faktiskt var med och byggde upp det!
Citera
2022-05-20, 23:56
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Sedan rånat stället.

Helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in