2022-05-22, 16:00
Medlem
micro113s avatar
Moderatorerna behövs. De flesta av dem (alla jag stångats med) gör ett bra jobb -- men visst tusan känner man sig orättvist behandlad ändå ibland. Det handlar nog mer om bristande självinsikt och oförmåga att ta en tillrättavisning än om moderatorernas bedömningar.
Citera
2022-05-23, 13:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Moderatorerna behövs. De flesta av dem (alla jag stångats med) gör ett bra jobb -- men visst tusan känner man sig orättvist behandlad ändå ibland. Det handlar nog mer om bristande självinsikt och oförmåga att ta en tillrättavisning än om moderatorernas bedömningar.
Håller med ,men det går nog both ways. Modsen är precis som snutar vanliga människor i grund och botten. Ibland har de en dålig dag, får inte ligga eller att kranen har torskat och då får man lida spe.
Citera
2022-05-23, 15:05
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragon31
min fråga är om moderatorer är ogillade/hatade här på flashback.
om dom vore hatade varför?
själv så har jag inget hat mot moddar! dom städar upp forumet fint.
vad känner ni? finns det verkligen en "hatbild" av moddar?

Hatbild tycker jag är överdrivet, det har jag inte upplevt mer än i ett specifikt fall..
Annars är min bild att användare har en rätt neutral bild här kring modsen. Däremot tycker jag det är få som verkar väldigt duktig på sina jobb. Har varit på FB-forum med betydligt bättre administration än här.

Men jämför man med mods på Reddit och dylikt så är säkerligen dessa mods 100000x bättre! Så jag skulle säga att de flesta är hyfsade.
Citera
2022-05-24, 22:36
Medlem
Van Nostrands avatar
Det är genomgående hög kvalitet på modererandet tycker jag.
Uppdraget påminner om fotbollsdomarens. Vid tveksamheter blir det ett jävla liv, men när allt flyter på är det ingen som bryr sig.
Citera
2022-05-24, 22:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Jag hyser inget agg mot volontärerna och vill inte byta position med dem. Generellt är de ganska ok och det är mest in liten klick som är väldigt nitiska och verkar ha en agenda eller politisk blind punkt.
Citera
2022-05-26, 11:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragon31
min fråga är om moderatorer är ogillade/hatade här på flashback.
om dom vore hatade varför?
själv så har jag inget hat mot moddar! dom städar upp forumet fint.
vad känner ni? finns det verkligen en "hatbild" av moddar?
Absolut inte. Jag behandlar moddar som jag behandlar de flesta. Känner igen ett par avatarer och namn, som är flitiga postare, men de flesta känner jag inte till.

Varför ska man hata dem?
Citera
2022-05-26, 11:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Helt fantastiska förutom den sk "Carlbom". Älskar alla andra
Vaaaaa? Carlbom är väl alltsomoftast rak och rättvis.

Ett par moderatorer som agerar EXTREMT petigt och tycks vara i avsaknad av liv är Najas och... hmmm.. vänta, vem tänker jag på... nä det är bara Najas.
Citera
2022-05-26, 12:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paiijter
Fast vi behöver inte mobba manlets. Humbug däremot är en rabiat tweedbög på 1.70.
Nja håller inte med. Humbug är rolig. Han har åtminstone sinne för humor.
Citera
2022-05-26, 12:50
Medlem
PerniWhas avatar
Tycker nog moderatorerna över lag gör ett bra jobb och håller stället städat.
Citera
2022-05-26, 12:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Antagligen finns det några medlemmar som känner sig påhoppade och orättvist behandlade, men oftast beror det nog på att man inte ser sina egna brister vad gäller regelverket.
Jag tycker att moderatorerna är bra. Har inga problem med dem överhuvudtaget.
Citera
2022-05-26, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Antagligen finns det några medlemmar som känner sig påhoppade och orättvist behandlade, men oftast beror det nog på att man inte ser sina egna brister vad gäller regelverket.
Jag tycker att moderatorerna är bra. Har inga problem med dem överhuvudtaget.

Så är det. De flesta som skapar klagomåls-trådar gör det av antingen bristande självinsikt eller personlig vendetta och uppnår inget annat än att stärka en falsk bild av att modereringen skulle vara bristfällig, även om det nästan aldrig råkar vara så i något enskilt fall.
Citera
2022-05-26, 13:14
Medlem
Tycker de sköter sig mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här