2022-05-20, 19:34
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragon31
min fråga är om moderatorer är ogillade/hatade här på flashback.
om dom vore hatade varför?
själv så har jag inget hat mot moddar! dom städar upp forumet fint.
vad känner ni? finns det verkligen en "hatbild" av moddar?
Vissa är riktiga mammapappaknullare. Rassar.
Men de flesta delforum är helt ok. Det är bara några få som förhoppningsvis snart avgår eller får sparken.
Ja jag tror hatet växer.
Citera
2022-05-20, 19:52
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Moderatorer på de flesta forum är patetiska idioter. Moderatorer är sällan neutral och tar därför bort trådar dom inte gillar för det stämmer inte överens med deras åsikter. Vilket verkligen är fult och barnsligt beteende. Jag ser det här rätt ofta.
Citera
2022-05-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragon31
min fråga är om moderatorer är ogillade/hatade här på flashback.
om dom vore hatade varför?
själv så har jag inget hat mot moddar! dom städar upp forumet fint.
vad känner ni? finns det verkligen en "hatbild" av moddar?

Knappast hatade, jäkligt bra de håller ordning på saker här
Citera
2022-05-20, 20:06
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Moderatorerna är fantastiska. Utan dom - inget forum. Så:

admin5
Citera
2022-05-20, 20:26
Medlem
godboys avatar
Generellt upplever jag att moderatorerna gör ett bra jobb. Det är väl helt ideellt vad jag vet. Men vissa kanske älskar sin "makt" lite väl mycket och andra går på ren politisk agenda, men skulle ändå säga att det är ett fåtal.

Dock tror jag att forumet snart hade blivit oläsbart om inte moderatorerna funnits. Så de flesta gör nog så gott de kan.
Citera
2022-05-20, 20:50
Moderator
Carlboms avatar
Man vet att man gör jobbet korrekt när man på en och samma dag kan få PM där man i ena kallas "homosexuell negerälskare" och i nästa beskylls för att vara en "äcklig nazistjävel". Man kommer aldrig kunna göra alla nöjda, och det kommer alltid finnas de som inbillar sig att man bryr sig om deras specifika åsikt. Men det enda intressanta är att upprätthålla Flashbacks regelverk och värna om att alla sidor får komma till tals. Sen får människor gärna spy på en bäst de vill, det tål åtminstone jag även om också jag har sämre dagar som alla andra.
Citera
2022-05-20, 22:07
Medlem
dragon31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Moderatorerna är fantastiska. Utan dom - inget forum. Så:

admin5
sant! skulle vara en stor röra utan dom
Citera
2022-05-21, 13:26
Medlem
Det är klart att de blir ogillade på ett forum som befolkas av folk. I den gruppen finns det alltid några som rent allmänt har svårt att följa regler och inte sällan drar slutsatsen av detta att regler är bajs och att de som är satta att se till att regler åtföljs följaktligen är idioter. Jag har fått på tafsen förr och blivit både varnad och avstängd men aldrig utan att ha gjort mig förtjänt av det. Sedan kan (och får) jag ju ha synpunkter på regeln jag bröt mot men det vore jävligt oärligt och korkat att rikta kritiken mot moderatorn som agerade.

På det hela taget tror jag att moderatorerna är mycket uppskattade bland användarna. Att den tysta massan är tyst ska nog ses som en klapp på axeln.
Citera
2022-05-21, 16:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag gissar att minst 95 procent av de aktiva på Flashback tycker att moderatorerna i grund och botten gör ett bra jobb. Sedan finns det en liten men skränig skara av lättkränkta personer iförda offerkoftor och med uppblåsta egon som helt enkelt inte klarar av att följa det uppsatta regelverket. De brukar ju inte direkt vara några snillen, så tillsägelser haglar in och då blir de både kränkta och upprörda och då ska det spammas till åthutande moderator till förbannelse och startas trådar där man bölar om att man är förföljd av moderatorerna. Men hur svårt är det att debattera på Flashback egentligen? Får man mer en två tillsägelser om året så bör man nog fundera över sitt eget uppförande istället för att gnälla på moderatorerna.
Citera
2022-05-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag gissar att minst 95 procent av de aktiva på Flashback tycker att moderatorerna i grund och botten gör ett bra jobb. Sedan finns det en liten men skränig skara av lättkränkta personer iförda offerkoftor och med uppblåsta egon som helt enkelt inte klarar av att följa det uppsatta regelverket. De brukar ju inte direkt vara några snillen, så tillsägelser haglar in och då blir de både kränkta och upprörda och då ska det spammas till åthutande moderator till förbannelse och startas trådar där man bölar om att man är förföljd av moderatorerna. Men hur svårt är det att debattera på Flashback egentligen? Får man mer en två tillsägelser om året så bör man nog fundera över sitt eget uppförande istället för att gnälla på moderatorerna.
Jag tror dina gelikar har svårt att se censuren på FB och att moderaternas åsikter är av betydelse när det väl sker. Men eftersom den censuren inte omfattar populära åsikter på FB finns det en majoritet för censuren. Det är något moderaterna beaktar, huruvida åsikterna som stryps har betydelse för sammanhållningen.

Och nej jag skriver inte för att ta på mig offerkoftan. Jag skriver detta för att konstatera att kritiken mot vissa moderatorer och admin är befogade.
Det finns självfallet användare som ogillar moderaterna på vaga grunder eller för att de får varningar. Men sedan finns det moderatorer och admins som har problem.
Citera
2022-05-21, 22:55
Medlem
Dofternas avatar
Helt fantastiska förutom den sk "Carlbom". Älskar alla andra
Citera
2022-05-22, 08:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tror dina gelikar har svårt att se censuren på FB och att moderaternas åsikter är av betydelse när det väl sker. Men eftersom den censuren inte omfattar populära åsikter på FB finns det en majoritet för censuren. Det är något moderaterna beaktar, huruvida åsikterna som stryps har betydelse för sammanhållningen.
Vilka åsikter är inte tillåtna på Flashback och menar du att modsen tar bort sådana inlägg trots att de är tillåtna enligt regelverket? Berätta lite mer hur det går till och varför du tror att moderatorerna censurerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in