Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Jag gissar att minst 95 procent av de aktiva på Flashback tycker att moderatorerna i grund och botten gör ett bra jobb. Sedan finns det en liten men skränig skara av lättkränkta personer iförda offerkoftor och med uppblåsta egon som helt enkelt inte klarar av att följa det uppsatta regelverket. De brukar ju inte direkt vara några snillen, så tillsägelser haglar in och då blir de både kränkta och upprörda och då ska det spammas till åthutande moderator till förbannelse och startas trådar där man bölar om att man är förföljd av moderatorerna. Men hur svårt är det att debattera på Flashback egentligen? Får man mer en två tillsägelser om året så bör man nog fundera över sitt eget uppförande istället för att gnälla på moderatorerna.
Jag tror dina gelikar har svårt att se censuren på FB och att moderaternas åsikter är av betydelse när det väl sker. Men eftersom den censuren inte omfattar populära åsikter på FB finns det en majoritet för censuren. Det är något moderaterna beaktar, huruvida åsikterna som stryps har betydelse för sammanhållningen.
Och nej jag skriver inte för att ta på mig offerkoftan. Jag skriver detta för att konstatera att kritiken mot vissa moderatorer och admin är befogade.
Det finns självfallet användare som ogillar moderaterna på vaga grunder eller för att de får varningar. Men sedan finns det moderatorer och admins som har problem.