Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-20, 06:45
  #1
Medlem
PK media har i flera månader målat upp som om det pågår fullskalig krig i Ukraina där man använder samma bilder om och om igen. Nu verkar det som att väst och deras media inte vill bli påkomna eftersom något krig i Ukraina inte finns i större utsträckning mer än Donbass regionen österut. Där nazister är i konflikt med ryssar. Den överdrivna bilden av att Ukraina skulle vara ett krigszon är numera lögn och det kan bekräftas från flera håll, då många som kom hit har på egen hand flyttat hem igen.

Regeringen har idag gett Migrationsverket i uppdrag till att hitta lösningar för att förmå ukrainska flyktingar att återvända till sitt hemland. Bland annat kan återvandringsbidrag komma att användas som morot.

https://www.svd.se/a/v5B8zX/ukrainak...-att-atervanda
__________________
Senast redigerad av Halv8hosmig 2022-05-20 kl. 06:51.
Citera
2022-05-20, 06:56
  #2
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
PK media har i flera månader målat upp som om det pågår fullskalig krig i Ukraina där man använder samma bilder om och om igen. Nu verkar det som att väst och deras media inte vill bli påkomna eftersom något krig i Ukraina inte finns i större utsträckning mer än Donbass regionen österut. Där nazister är i konflikt med ryssar. Den överdrivna bilden av att Ukraina skulle vara ett krigszon är numera lögn och det kan bekräftas från flera håll, då många som kom hit har på egen hand flyttat hem igen.

Regeringen har idag gett Migrationsverket i uppdrag till att hitta lösningar för att förmå ukrainska flyktingar att återvända till sitt hemland. Bland annat kan återvandringsbidrag komma att användas som morot.

https://www.svd.se/a/v5B8zX/ukrainak...-att-atervanda

Bra människor som vill arbeta och ta hand om sig och sitt land.
Dvs helt motsats till alla bidragsflyktingar vi fått under 30 år som bara ger oss problem och enormt minskad välfärd.
Citera
2022-05-20, 07:03
  #3
Medlem
Vita människor från Europa går bra att behandla hur som helst. Kan dom inte anklagas för att vara rasister. Dessutom ska det daltas med mea idioterna eftersom dom vet att majoriteten ligger på en efterblivens nivå på alla sätt.
Citera
2022-05-20, 07:14
  #4
Medlem
Ukrainarna, flyktingarna är inga Woke, PK, vänster etc. De skulle rösta fel...
Detta kan vara en av orsakerna, till att man vill få dem att återvända.
Citera
2022-05-20, 07:15
  #5
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Bra människor som vill arbeta och ta hand om sig och sitt land.
Dvs helt motsats till alla bidragsflyktingar vi fått under 30 år som bara ger oss problem och enormt minskad välfärd.

Ja det är väl självklart att det är stor skillnad. Jag hade velat återvända till Sverige om jag tvingades fly, men jag hade sannolikt inte velat tillbaka till Somalia om det var där ifrån jag kom.
Citera
2022-05-20, 07:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Regeringen har idag gett Migrationsverket i uppdrag till att hitta lösningar för att förmå ukrainska flyktingar att återvända till sitt hemland.
Såklart. Målet är ju att få bort alla vita europeer och då är lösningen massinvandring utav mörkare folkslag, inte av andra europeer.
Citera
2022-05-20, 08:38
  #7
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Uppenbart att det handlar om rasism mot vita.
Citera
2022-05-20, 09:02
  #8
Medlem
Kunde man inte köra "first in first out metoden" så att vi skickar hem alla Somalier och Afganer först?
Citera
2022-05-20, 09:22
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det är väl självklart att det är stor skillnad. Jag hade velat återvända till Sverige om jag tvingades fly, men jag hade sannolikt inte velat tillbaka till Somalia om det var där ifrån jag kom.
Och det är jämförbart på vilket sätt? Inga konstigheter du skulle vilja tillbaka till Sverige som svensk. Konstigt att somalier inte skulle ha någon kärlek eller vurmande för sitt hemland/hemstad? Ekonomiskt är det ju lägre standard i både Ukraina och Somalia, så det finns ju alltid en stor del som vill ha den högre levnadsstandarden här om inte annat.

Förresten är det väl inte bara vad man "vill", varför ska svenska staten lägga en värdering huruvida de kommer från fattigt land 1 eller 2? När kriget är över ska de väl hem, och kriget är långt ifrån över i Ukraina iaf.., varför de inte åkt hem till Somalia (fått respass) är en gåta då det verkar gå bra att skicka dit sina ungar på lov och till koranskolor.
__________________
Senast redigerad av sweintoo 2022-05-20 kl. 09:29.
Citera
2022-05-20, 11:37
  #10
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Uppenbart att det handlar om rasism mot vita.
En del skulle säga att det är tvärtom. Vita européer är ett herrefolk, kapabla att bygga upp ett trasigt land. Därför skickas de tillbaka.
Svarta afrikaner är losers, det vet alla. Ingen mening behandla dom som vuxna eller tro att de kan bygga upp sitt land.
Citera
2022-05-20, 12:05
  #11
Medlem
Sladdarens avatar
Om man kan frivilligt återvända till Ukraina så behövs det väl inga speciella program för det eller finanser. Bara kolla på vilka som återvände utan det så har man svaret

Nåt som man troligen alldrig kollar upp ang mena-inflödet i sverige för återvandring utan då tittar man åt ett annat håll. Tror mena-massinvanddringen kan få nåt frivilligt återvandringsbidrag fast dom egentligen har ingen anknytning till Sverige. Frivilligt alltså relativt att gå på bidrag i sverige. Ni hör ju hur det låter ..
Citera
2022-05-20, 12:10
  #12
Medlem
Självklart. Vita människor sprider kaosar inte på samma sätt som Menaiter och riskerar att rösta fel. De splittrar inte det svenska samhället och är därmed totalt obrukbara för globalisterna. Självklart ser riksdagen till att skicka ut dem så fort som möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback