2022-05-20, 08:54
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Så skaffar man drogskulder ska man gola sig ur dom?

Sådana som du borde skjutas av gängen.
Är de riktiga skulder? De vet vi inte?
Jag anser väl att man ska betala för sig. Men samtidigt ska man inte sälja droger. Jag hoppas att gängen blir skjutna och satta i fängelse.
Supply driver demand på droger.
Håll tyst och sluta lev i din coola bubbla.
Citera
2022-05-20, 09:23
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YTERPORPETAVIRP
Kräng mobilen/datorn du skriver i från. När skulden är reglerad så överväg att sluta upp med droger, speciellt när du behöver ta skiten på krita.

Tog ut pengar ur automat och vände mige 1 sekund, då tog någon pengarna. Så inga jävla droger på krita
Citera
2022-05-20, 09:27
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Tog ut pengar ur automat och vände mige 1 sekund, då tog någon pengarna. Så inga jävla droger på krita

Varför "skall pengarna fram idag" då? Varför behöver du just 3k idag?
Citera
2022-05-20, 09:33
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
får lösn sjunde men pengarna ska fram idag, det handlar om cirka 3000kr jag vet ej hur jag ska få fram dem, jag har inget mer än min laptop att pantsättat. hur ska jag göra eller gå tillvägga? Det kan sluta riktiga illa blev brutalt misshandlad igår och nästa steg kommer förmodligen leda till ändå brutala misshandlar och räntor, finns de någon som vet hur jag ska skaka fram allt från 1500.5000 idag?

BER OM HJÄLP får lämna hela mitt liv annars.

Fick du inget "Stopp! Råna mig inte!"-armband från Dan Eliasson? Synd. Det hade hjälpt.
Citera
2022-05-20, 09:34
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Fråga familj eller vänner för 3000 är inte mycket pengar, ta ett sms lån om det är så jävla bråttom.
Edit: Glömde säga att sluta krita på dig massa skit, varför pundar eller becknar du om du inte ens har råd att betala kranen i nödfall?

Tråden handlar inte om varför jag pundar och jag har inte kritat något?
Citera
2022-05-20, 10:41
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Tråden handlar inte om varför jag pundar och jag har inte kritat något?
Vem är det du är skyldig pengar då som håller på och misshandlar dig?
Citera
2022-05-20, 10:47
Medlem
Du kan inte få fram pengar ur tomma luften så ditt val är att stjäla, låna eller jobba. Jag föreslår du väljer alternativ ett. Annonsera på Facebook att du tar vilket jobb som helst, flytthjälp, städhjälp, hundvakt etc.
Citera
2022-05-20, 10:49
Medlem
Frickys avatar
Citat:
får lösn sjunde men pengarna ska fram idag, det handlar om cirka 3000kr jag vet ej hur jag ska få fram dem, jag har inget mer än min laptop att pantsättat. hur ska jag göra eller gå tillvägga? Det kan sluta riktiga illa blev brutalt misshandlad igår och nästa steg kommer förmodligen leda till ändå brutala misshandlar och räntor, finns de någon som vet hur jag ska skaka fram allt från 1500.5000 idag?

Du kan börja med att sluta ta narkotika, det är det första steget.

Att du behöver pantsätta din laptop tyder på att du inte kan strukturera din ekonomi och få den att gå ihop tills nästa löning. Jag skulle se över min ekonomi om jag var du.

Fråga en anhörig / vän om att låna 1500-5000kr.
I värsta fall finns SMS-lån, men det är bara om ingen kan låna ut pengar till dig.
Citera
2022-05-20, 11:58
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:

Jag gissar på att du är ganska ung och har kritat droger?

Låna av dina föräldrar eller ta SMS lån som andra redan sagt.

Bättre med konsekvenserna av det än att du får mer stryk eller att det eskalerar till mer skulder pga ränta eller böter.

Och se till att betala av HELA skulden, ta dig ut ur situationen, det är inga enorma summor det handlar om.
Citera
2022-05-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du kan börja med att sluta ta narkotika, det är det första steget.

Att du behöver pantsätta din laptop tyder på att du inte kan strukturera din ekonomi och få den att gå ihop tills nästa löning. Jag skulle se över min ekonomi om jag var du.

Fråga en anhörig / vän om att låna 1500-5000kr.
I värsta fall finns SMS-lån, men det är bara om ingen kan låna ut pengar till dig.

Det där är en kille ingen lånar ut pengar till. Dom får helt enkelt inte tillbaka ett öre. Men kanske finns det någon som vill ge bort pengarna till honom?
Troligtvis borde TS vara omyndigförklarad, Vilket han kanske delvis är. SOS betalar hyran och han får några hundra att köpa mat för i månaden. Därav kändes det kanske som en slug ide att krita något av våra vänliga nykomlingar.
Citera
2022-05-20, 12:01
Medlem
2n00b4Us avatar
Är du säker på att du inte blev rånad av dem du står i skuld till? Så att du i slutändan kommer ha betalat den dubbla summan.
Citera
2022-05-20, 12:48
Medlem
WykkedWitchs avatar
Snubbar som du ljuger och blåser andra varje dag.
Nu är det din tur att bli knullad 🙂

Ring 11414 Nu & från dolt nummer.
Berätta ärligt hela sanningen så kanske du kommer ur den här knipan helt.
När det är läge säger du vem du är.

Do it!

Annars är det karmafallet du kommer till mon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in