2022-05-20, 12:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Det där är en kille ingen lånar ut pengar till. Dom får helt enkelt inte tillbaka ett öre. Men kanske finns det någon som vill ge bort pengarna till honom?
Troligtvis borde TS vara omyndigförklarad, Vilket han kanske delvis är. SOS betalar hyran och han får några hundra att köpa mat för i månaden. Därav kändes det kanske som en slug ide att krita något av våra vänliga nykomlingar.
Det har du rätt i.

SMS-lån kan dock funka, är dom inte kända för att vara orimligt generösa när det kommer till att låna ut pengar?

Men pantsätter man en laptop så känns det som att TS UC-score lär vara bedrövlig. Värt ett försök iallafall.

EDIT: Läste nu att soc betalar hyran? Isåfall är det ett kört med SMS-lån. Det borde vara det iallafall kan man tycka.
Citera
2022-05-20, 13:08
Medlem
Frickys avatar
Kollar man på TS tidigare trådar så får man en tydligare bild.

- Ett tidigare missbruk, han påstår dock att han inte längre är aktiv

- Tidigare historik som kriminell

- Frågat om råd hur man får tag i en pistol

Min slutsats är att detta är en knarkskuld.
Att gå till Polisen är meningslöst, det kommer bara skapa en större fara för dig.

SMS-lån
Efter en snabb sökning på Google så dyker det upp "schyssta" aktörer som erbjuder SMS-lån utan ränta, så länge du betalar tillbaka inom 30 dagar.

Betalar du inte inom 30 dagar så får du kraftiga avgifter, vilket uppenbarligen är deras affärsmodell.
(Förövrigt ett vidrigt sätt att utnyttja utsatta människor)

Vill du / kan inte ta SMS-lån så får du fråga dina anhöriga snällt och fråga om ni kan komma överens om en plan kring hur du ska betala tillbaka.

Det sista, och det allra sämsta alternativet, är att ignorera knarkskulden. Gå under jorden, byt telefonnummer och sitt och tryck i lägenheten i några månader. Gå bara ut när du absolut måste.

Återigen, det är det absolut sämsta alternativet om inget annat funkar.
Citera
2022-05-20, 15:07
Medlem
När pengarna skall fram såhär fort så kvarstår sms lån som bästa lösningen. Annars är det lån av bekant. Sedan finns ju lösningar som sno en snygg cykel o sälj snabbt o billigt, eller bra vertyg ur butik. Det är skrämmande hur mkt Svensson tittar åt andra hållet då de köper ett vertyg för 500 som är värt 5000, samtidigt de ropar på hårdare straff.
Råna inte någon, de sätter ofta spår i offren.
Sedan för fan ta dig ut ditt uppenbara missbruk
Citera
2022-05-20, 15:28
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Tog ut pengar ur automat och vände mige 1 sekund, då tog någon pengarna. Så inga jävla droger på krita

Jag fattar inte. Du blev rånad strax efter det att du tagit ut pengar ur en bankomat.

Då är det väl rånarna som är skyldig dig pengar, inte tvärtom!

Var vänlig förklara och använd gärna korrekt svenska.
Citera
2022-05-20, 15:39
Medlem
Citat:
får lösn sjunde men pengarna ska fram idag, det handlar om cirka 3000kr jag vet ej hur jag ska få fram dem, jag har inget mer än min laptop att pantsättat. hur ska jag göra eller gå tillvägga? Det kan sluta riktiga illa blev brutalt misshandlad igår och nästa steg kommer förmodligen leda till ändå brutala misshandlar och räntor, finns de någon som vet hur jag ska skaka fram allt från 1500.5000 idag?

BER OM HJÄLP får lämna hela mitt liv annars.

Haha vilket skitsnack!! Du har kritat för 3000kr och knarkat upp de, nu är de fredag och langarna vill ha sina pengar. Om du inte fixar fram deras 3000kr idag så förtjänar du inget annat än stryk. Kanske lär du dig då, eller kanske inte.

Förmodligen inte.

Tja
Citera
2022-05-20, 16:09
Medlem
Citat:
får lösn sjunde men pengarna ska fram idag, det handlar om cirka 3000kr jag vet ej hur jag ska få fram dem, jag har inget mer än min laptop att pantsättat. hur ska jag göra eller gå tillvägga? Det kan sluta riktiga illa blev brutalt misshandlad igår och nästa steg kommer förmodligen leda till ändå brutala misshandlar och räntor, finns de någon som vet hur jag ska skaka fram allt från 1500.5000 idag?

BER OM HJÄLP får lämna hela mitt liv annars.
Behöver du lämna hela ditt liv för 3000 kr?
Citera
2022-05-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Sälj röven? Gå in på typ QX och annonsera ut din bakre oskuld. 3-4 olika män klarar du säkert av nästkommande 24 timmar. Sedan har du pengarna i näven.

Nummer 2-4 får begagnad vara. Rätt ska vara rätt.
Citera
2022-05-20, 17:19
Medlem
Symptms avatar
hmm det var ju dom som misshandlade och rånade dig som satte dig i skiten dock.
Citera
2022-05-20, 21:38
Medlem
hockexs avatar
Avboka allt plannerat de närmsta veckorna redan nu, det bli jobbigare sen när du är blåslagen och sängliggandes.

Trevlig helg!
Citera
2022-05-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det har du rätt i.

SMS-lån kan dock funka, är dom inte kända för att vara orimligt generösa när det kommer till att låna ut pengar?

Men pantsätter man en laptop så känns det som att TS UC-score lär vara bedrövlig. Värt ett försök iallafall.

EDIT: Läste nu att soc betalar hyran? Isåfall är det ett kört med SMS-lån. Det borde vara det iallafall kan man tycka.

Tror du kan vara vilken skitknarkare som helst och ändå få låna några tusenlappar av dom där sms företagen. Räcker med ett par tusen lappar i skuld som bygger på i 10-20 år med ränta som skulle få vilken drog kartell som helst att bli avundsjuk.
Citera
2022-05-20, 23:40
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Tror du kan vara vilken skitknarkare som helst och ändå få låna några tusenlappar av dom där sms företagen. Räcker med ett par tusen lappar i skuld som bygger på i 10-20 år med ränta som skulle få vilken drog kartell som helst att bli avundsjuk.
Det är såpass alltså.

Smutsig bransch med andra ord, minst sagt.
Citera
2022-05-23, 01:37
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:

namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in