2023-01-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Samma här gillar inte göra saker lagom , allt eller inget för mig som gäller🤣

Även jag köper FP i början för att få en bra start.

Det folk inte fattar är att en person som grindar kommer ha betydligt bättre lag överlag än en som spendera 1-2k i månaden och gör följande:

Öppnar paket direkt (även när det inte finns någon promo)

Har 80%+ av laget tradeble och ständigt förlorat coins på sin startelva.

Köper paket för coins i butiken.

Gör partybags/ikon/hero paket med coins pga inget fodder.

Skulle gissa på att 99% gör minst två av dessa saker vilket innebär de alltid antigen behöver köpa mer FP eller leva med ett lag som ligger efter powercurve.

Den dagen inget köper FP har vi inget FUT längre. (Iaf inga promo och content)

Håller med det helt och hållet. Har polare som säljer sin spelare för att göra en ikon. Skulle aldrig göra det. Spelar du mycket och gör din grind så har du alltid fodder och kan göra dem sbc som du vill göra.
Citera
2023-01-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barreh90
Du har ju ingen koll.. gå in på youtube och sök på nick28t och sök på bpm league grind… ja jag sa att jag öppnade 100 och hade x antal paket kvar. Men jag fortsatte att öppna efter det.
Vet inte hur mycket tid du lägger på FIFA.
Haha alla vet att jag köper FIFA poäng. Men detta och förgående år är väldigt lite mot tidigare år.

Citat:
Inte än men jag har inte öppnat några paket än. När jag väl börjar att öppna så kommer jag att ha ca 500 paket varav ett stort antal köpta med FP.

fixed it for ya

majoriteten av paketen man fick via winter upgrade sbc var untradable. majoriteten av packs man får via att göra objectives är untradable. men du fick minsann 3x blåa kort som alla var tradable och tjänade 6 mille

som sagt, tror inte du ljuger rakt av, men du drar en fiskehistoria. utelämnar viktiga detaljer eller brer på lite extra för att det ska verka mer anmärkningsvärt

till något annat: IFs är rock bottom nu, finns nån tysk och fransman som man kan få för 9900 coins. låg rating dock, 76-81, optimalt hade varit 83 och uppåt för discard. värt att investera? finns typ inga bra sbcer ute som kräver if, och på fredag finns risken att det kommer ännu bättre if-kort som går att få för discard. alternativt att man vill fylla på med 84-89-ratat fodder och har klubben fylld med ifs som inte rört sig ur fläcken
Citera
2023-01-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
fixed it for ya

majoriteten av paketen man fick via winter upgrade sbc var untradable. majoriteten av packs man får via att göra objectives är untradable. men du fick minsann 3x blåa kort som alla var tradable och tjänade 6 mille

som sagt, tror inte du ljuger rakt av, men du drar en fiskehistoria. utelämnar viktiga detaljer eller brer på lite extra för att det ska verka mer anmärkningsvärt

till något annat: IFs är rock bottom nu, finns nån tysk och fransman som man kan få för 9900 coins. låg rating dock, 76-81, optimalt hade varit 83 och uppåt för discard. värt att investera? finns typ inga bra sbcer ute som kräver if, och på fredag finns risken att det kommer ännu bättre if-kort som går att få för discard. alternativt att man vill fylla på med 84-89-ratat fodder och har klubben fylld med ifs som inte rört sig ur fläcken

Men herregud släpp det för fan…
Citera
2023-01-24, 23:13
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Så här ser mitt lag ut iaf
https://www.ea.com/fifa/ultimate-tea...wb34L:FFA23PCC

Samtliga utav kortet är handelspärrade.
Så egentligen är du inte ute efter att spela med så bra lag som möjligt, utan bara ha så höga rating som möjligt på spelarna?
För om du köper (pay2win) och inte får ihop kemin...ja vad liksom varför köper man då för riktiga pengar? Och gillar man fotboll eller är det något annat som ligger bakom ?

Sen att du håller på Degen är ju en annan fråga
Citera
2023-01-25, 01:18
Medlem
Skulle tacksamt ta emot tips på hur jag ska "vässa" laget.
Enda spelarna som är tradable är: Haaland, Sócrates och Kewell.

https://www.ea.com/fifa/ultimate-tea...Ib6re:FFA23PS4

Matcherna har gått så jävla dåligt i rivals (div 6) senaste dagarna så jag inser att jag nu lagom till TOTY-veckan inte ens längre blir frustrerad utan bara ledsen när jag spelar, hmm...

Så för att komma upp ur svackan så behöver jag ett bättre lag eftersom jag uppenbarligen är helt talanglös på planen.
Citera
2023-01-25, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Så egentligen är du inte ute efter att spela med så bra lag som möjligt, utan bara ha så höga rating som möjligt på spelarna?
För om du köper (pay2win) och inte får ihop kemin...ja vad liksom varför köper man då för riktiga pengar? Och gillar man fotboll eller är det något annat som ligger bakom ?

Sen att du håller på Degen är ju en annan fråga

Jag har som regel att alltid köra med handelspärrade kort tills toty har släppt.
Detta är av många anledningar.
Jag använder mina coins för att investera i fodder och jag vill undvika kraschen som alltid kommer inför toty.

Nu efter toty likt förgående år så har jag haft omkring 20-25 miljoner coins. Då köper jag de meta kort jag vill ha.

Att jag har sämre kemi på spelarna, har inte påverkat mina resultat så mycket.
Citera
2023-01-25, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishavet

Matcherna har gått så jävla dåligt i rivals (div 6) senaste dagarna så jag inser att jag nu lagom till TOTY-veckan inte ens längre blir frustrerad utan bara ledsen när jag spelar, hmm...

Så för att komma upp ur svackan så behöver jag ett bättre lag eftersom jag uppenbarligen är helt talanglös på planen.

Tycker inte du har allt för dåligt lag. Att det går dåligt kan också bero på hur du spelar (taktik).

Är du sårbar mot
Kontringar ? Hur ser dina lagdelar ut? Dvs sitter det ihop eller är det mer utspritt?

Sen skulle jag nog byta ut kante mot någon mer box to box.
Citera
2023-01-25, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishavet

Börja med att sälja av dina tradeble:
Haaland kommer tappa i pris för kommer bli 12e man.
Socrates är inte bra.
Kewell är helt ok men fyller ingen funktion.

https://www.futbin.com/23/squad/3089301

Lär dig hur man ställer in custom tactics ingame. Du kan alltså spela med en annan formation än 442(442 är bara för att få kemi, du kan ha 4 andra sparade taktiker du kan byta till under matchen)

Kolla denne hur du ställer in kontroll inställningar och kamera.

https://youtu.be/2xm6dfY1TNA

Återkom gärna om du har några frågor.
Lycka till!
Citera
2023-01-25, 08:05
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Jag har som regel att alltid köra med handelspärrade kort tills toty har släppt.
Detta är av många anledningar.
Jag använder mina coins för att investera i fodder och jag vill undvika kraschen som alltid kommer inför toty.

Nu efter toty likt förgående år så har jag haft omkring 20-25 miljoner coins. Då köper jag de meta kort jag vill ha.

Att jag har sämre kemi på spelarna, har inte påverkat mina resultat så mycket.
Så du är egentligen mer intresserad av att köpa och sälja spelare? Och att ha så mycket coins som möjligt?
Absolut inget fel i det, jag försöker bara förstå olika hur vissa spelar / ser på spelet.

När du skriver att kemin inte spelar någon roll säger dock ALLT om spelet, och vissa spelare.
Ju bättre kort du har, ju mindre kunskap om fotboll behöver du och du kan vara rent sagt rätt dålig på att spela spelet, för så länge du har dom allra högsta korten så vinner man. ( säger inte att du är den typen av spelare )
Vissa lag jag mött med bara guld rare, har en fantastisk spelare bakom sig som verkligen kan spela.
Och då blir det roliga matcher,. Och så möter man pay2win, som inte har någon boll under 75 min och så får de 2 chanser och gör mål från 50 meter . Eller så lämnar dom om man leder med 2 -0
Citera
2023-01-25, 08:38
Medlem
Citat:
Så du är egentligen mer intresserad av att köpa och sälja spelare? Och att ha så mycket coins som möjligt?
Absolut inget fel i det, jag försöker bara förstå olika hur vissa spelar / ser på spelet.

När du skriver att kemin inte spelar någon roll säger dock ALLT om spelet, och vissa spelare.
Ju bättre kort du har, ju mindre kunskap om fotboll behöver du och du kan vara rent sagt rätt dålig på att spela spelet, för så länge du har dom allra högsta korten så vinner man. ( säger inte att du är den typen av spelare )
Vissa lag jag mött med bara guld rare, har en fantastisk spelare bakom sig som verkligen kan spela.
Och då blir det roliga matcher,. Och så möter man pay2win, som inte har någon boll under 75 min och så får de 2 chanser och gör mål från 50 meter . Eller så lämnar dom om man leder med 2 -0

Jag är mer intresserad utav att tjäna coins fram till toty. Sen efter toty vill jag ha det bästa möjliga lag.

Förra året efter toty så hade jag i stort sett hela toty laget inkl spelare såsom mid r9 och prime gullit.

Jag har inga problem att ha 20 kemi och slår fortfarande meta lag. Behöver inte det där extra som kemin ger. Säger väl mer att jag är en bra spelare.

Enligt mina beräkningar så bör jag ha minst 20 miljoner efter toty. Då kan jag köpa spelare såsom toty Messi,mbappe,kdb jag vill och dijk.

Anser att det laget jag har är tillräckligt bra pre toty.
Citera
2023-01-25, 09:02
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Jag är mer intresserad utav att tjäna coins fram till toty. Sen efter toty vill jag ha det bästa möjliga lag.

Jag har inga problem att ha 20 kemi och slår fortfarande meta lag. Behöver inte det där extra som kemin ger. Säger väl mer att jag är en bra spelare.
Men om du hade haft 20 i kemi med ett mediokert lag, och vunnit hade du självklart varit duktig på fotboll.
Men att spela med 20 i kemi med dom absolut bästa spelarna i spelet är ju absolut inte svårt. Då är det ju spelarna som gör jobbet utan att du behöver tänka på kemi eller taktik.

Med mitt lag har jag inte några svårigheter att vinna över lag som är fullproppade med spelare som ditt. De har oftas ingen koll på att täcka ytor eller korridorer, omställning el lagdelar. De rusar upp med mittbackar och pressar i mittfält, och lämnar jättefina luckor på egen 1a 3dje del. Tokrusar med sina backar och förstår sig inte på fotboll för 5 öre.
Men så möter man spelare som har stenkoll och vet hur man spelar fotboll, vilket gör att det blir jämna och tuffa matcher då spelarens skicklighet avgör, och inte dom spelarna han har i laget.

https://ibb.co/x7FSWNj

Jag är värdelös på trade, fodder ( vet knappt vad det är ) och allt som har med att tjäna coins. Men spela fotboll och förstå mig på takti. Ja där är det inte många fifa-spelare som slår mig
Citera
2023-01-25, 13:42
Medlem
Citat:

fast här håller jag inte riktigt med. visst det finns dåliga spelare med fantastiska lag, men du stöter sällan på en riktigt duktig spelare med ett dåligt lag. endast om spelaren typ nyss startat om sin klubb och kör nån slags road to glory-upplägg, för bra spelare får automatiskt bra lag, mer eller mindre

Citat:
Men om du hade haft 20 i kemi med ett mediokert lag, och vunnit hade du självklart varit duktig på fotboll.
Men att spela med 20 i kemi med dom absolut bästa spelarna i spelet är ju absolut inte svårt. Då är det ju spelarna som gör jobbet utan att du behöver tänka på kemi eller taktik.

kemi och starka kort ger en liten extra marginal, vilket behövs när du möter spelare som är i din viktklass. möter du klart bättre spelare får du stryk ändå, möter du klart sämre vinner du ändå.

men det är inte livsviktigt med 33 i kemi, och det är inte livsviktigt att ha den bästa versionen av Neymar gentemot en lite sämre version

och nej de bästa korten gör inte jobbet åt dig, men de gör jobbet enklare

enda gången jag känner att jag utan problem spöar en mycket bättre spelare än mig är i silvercupen när jag har fullt lag med alla op silver stars-kort och han har ett lag med nonrare silvers som han bara stoppat ihop på en minut, då blir skillnaden i lag som allra tydligast

Citat:
Med mitt lag har jag inte några svårigheter att vinna över lag som är fullproppade med spelare som ditt. De har oftas ingen koll på att täcka ytor eller korridorer, omställning el lagdelar. De rusar upp med mittbackar och pressar i mittfält, och lämnar jättefina luckor på egen 1a 3dje del. Tokrusar med sina backar och förstår sig inte på fotboll för 5 öre.
Men så möter man spelare som har stenkoll och vet hur man spelar fotboll, vilket gör att det blir jämna och tuffa matcher då spelarens skicklighet avgör, och inte dom spelarna han har i laget.

https://ibb.co/x7FSWNj

Jag är värdelös på trade, fodder ( vet knappt vad det är ) och allt som har med att tjäna coins. Men spela fotboll och förstå mig på takti. Ja där är det inte många fifa-spelare som slår mig

här talar du ju emot dig själv. om dina motståndare har fantastiska kort men ändå förlorar mot dig, då gör ju inte spelarna jobbet åt din motståndare?

"Men att spela med 20 i kemi med dom absolut bästa spelarna i spelet är ju absolut inte svårt. Då är det ju spelarna som gör jobbet utan att du behöver tänka på kemi eller taktik."

den nivå du ligger på mäts bäst genom den division du uppnått i rivals när du verkligen försökt nå så högt du kan, eller hur många vinster du brukar ta i weekend league. barreh påstår sig ligga på ca 18 vinster vilket är väldigt bra, själv brukar jag vinna runt 11-14. och de där 4 sista matcherna till 18 kommer jag aldrig vinna, eftersom motståndet stegrar för varje vinst, och jag har inget att hämta mot spelare som vinner 17-18 matcher (och jag är ok med det)

ok att du inte är intresserad av trading, sbcs osv, men det lag du postar är tokigt svagt i det här skedet av spelet. spelar du verkligen med det eller driver du?

Gabriel och Cucurella dög inte vid spelets början och kan lätt ersättas med spelare för discard. du fick ju nyss Rulebreakers Godfrey gratis om du bara spelade 4 draft-matcher som är bättre än Gabriel. du fick också hero Solskjaer som kanske är bättre än Mitrovic (men också för svag i metan nu). nu finns Flashback Gundogan ute som objective som är bättre än alla dina mittfältare. för ett tag sen kom Fulhamvänsterbacken som silver objective som är långt bättre än Cucurella
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in