Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mxyzptlk
När du skriver att kemin inte spelar någon roll säger dock ALLT om spelet, och vissa spelare.
Ju bättre kort du har, ju mindre kunskap om fotboll behöver du och du kan vara rent sagt rätt dålig på att spela spelet, för så länge du har dom allra högsta korten så vinner man. ( säger inte att du är den typen av spelare )
Vissa lag jag mött med bara guld rare, har en fantastisk spelare bakom sig som verkligen kan spela.
Och då blir det roliga matcher,. Och så möter man pay2win, som inte har någon boll under 75 min och så får de 2 chanser och gör mål från 50 meter . Eller så lämnar dom om man leder med 2 -0
fast här håller jag inte riktigt med. visst det finns dåliga spelare med fantastiska lag, men du stöter sällan på en riktigt duktig spelare med ett dåligt lag. endast om spelaren typ nyss startat om sin klubb och kör nån slags road to glory-upplägg, för bra spelare får automatiskt bra lag, mer eller mindre
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mxyzptlk
Men om du hade haft 20 i kemi med ett mediokert lag, och vunnit hade du självklart varit duktig på fotboll.
Men att spela med 20 i kemi med dom absolut bästa spelarna i spelet är ju absolut inte svårt. Då är det ju spelarna som gör jobbet utan att du behöver tänka på kemi eller taktik.
kemi och starka kort ger en liten extra marginal, vilket behövs när du möter spelare som är i din viktklass. möter du klart bättre spelare får du stryk ändå, möter du klart sämre vinner du ändå.
men det är inte livsviktigt med 33 i kemi, och det är inte livsviktigt att ha den bästa versionen av Neymar gentemot en lite sämre version
och nej de bästa korten gör inte jobbet åt dig, men de gör jobbet enklare
enda gången jag känner att jag utan problem spöar en mycket bättre spelare än mig är i silvercupen när jag har fullt lag med alla op silver stars-kort och han har ett lag med nonrare silvers som han bara stoppat ihop på en minut, då blir skillnaden i lag som allra tydligast
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mxyzptlk
Med mitt lag har jag inte några svårigheter att vinna över lag som är fullproppade med spelare som ditt. De har oftas ingen koll på att täcka ytor eller korridorer, omställning el lagdelar. De rusar upp med mittbackar och pressar i mittfält, och lämnar jättefina luckor på egen 1a 3dje del. Tokrusar med sina backar och förstår sig inte på fotboll för 5 öre.
Men så möter man spelare som har stenkoll och vet hur man spelar fotboll, vilket gör att det blir jämna och tuffa matcher då spelarens skicklighet avgör, och inte dom spelarna han har i laget.
https://ibb.co/x7FSWNj
Jag är värdelös på trade, fodder ( vet knappt vad det är

) och allt som har med att tjäna coins. Men spela fotboll och förstå mig på takti. Ja där är det inte många fifa-spelare som slår mig
här talar du ju emot dig själv. om dina motståndare har fantastiska kort men ändå förlorar mot dig, då gör ju inte spelarna jobbet åt din motståndare?
"Men att spela med 20 i kemi med dom absolut bästa spelarna i spelet är ju absolut inte svårt. Då är det ju spelarna som gör jobbet utan att du behöver tänka på kemi eller taktik."
den nivå du ligger på mäts bäst genom den division du uppnått i rivals när du verkligen försökt nå så högt du kan, eller hur många vinster du brukar ta i weekend league. barreh påstår sig ligga på ca 18 vinster vilket är väldigt bra, själv brukar jag vinna runt 11-14. och de där 4 sista matcherna till 18 kommer jag aldrig vinna, eftersom motståndet stegrar för varje vinst, och jag har inget att hämta mot spelare som vinner 17-18 matcher (och jag är ok med det)
ok att du inte är intresserad av trading, sbcs osv, men det lag du postar är tokigt svagt i det här skedet av spelet. spelar du verkligen med det eller driver du?
Gabriel och Cucurella dög inte vid spelets början och kan lätt ersättas med spelare för discard. du fick ju nyss Rulebreakers Godfrey gratis om du bara spelade 4 draft-matcher som är bättre än Gabriel. du fick också hero Solskjaer som kanske är bättre än Mitrovic (men också för svag i metan nu). nu finns Flashback Gundogan ute som objective som är bättre än alla dina mittfältare. för ett tag sen kom Fulhamvänsterbacken som silver objective som är långt bättre än Cucurella