Citat:
Ursprungligen postat av
barreh90
Jag vet att det är sant och jag bryr mig inte vad du tror. Jag har 170 paket kvar.. istället för att sitta och klaga så föreslår jag att du kollar på nick28t hur man får ihop paket.
du skulle ha ca 500 paket när du väl började öppna. du öppnade ca 100 igår och har ca 170 kvar.
100 + 170 är en bit från 500. du skulle alltså få ihop 230 paket på en veckas gaming? eller drar du siffrorna från höften och lägger på lite, möjligen?
paket får du genom att spela matcher och det finns en gräns på hur många paket du kan generera, beroende på vad ea gett ut för objectives. och återigen mycket är untradable, så att du skulle fått alla toty-kort som tradable får jag inte ihop.
om du valt att bränna x tusenlappar på fifa points för att packa blått? fine, ditt liv dina val. men du skriver här som att du sparat ihop allt, vilket jag verkligen inte köper utifrån de parametrar du anger
Citat:
Ursprungligen postat av
crille666
Barreh lyckas alltid reta upp folk i tråden varje år med sitt packöppnande och köpande av fifa poäng
Jag säger , skyll inte på Barreh, skyll på EA 🤣🤣
jag får inte ihop de pusselbitar han anger. spelat i 7 veckor, 500 paket på hög, packar 2x benzema och toty pirlo, självklart som tradable
pirlo går för ca 900k på pc
Benzema för 2.4 miljoner
2.4 + 2.4 + 900k = 5,7 miljoner
efter tax: 5,415 miljoner
så några 6 miljoner är det heller inte tal om, utan det har avrundats uppåt för att verka mer imponerande, om nu verkligen allt var tradable
jag säger inte att han hittar på exakt allt, mycket möjligt han har massor av packs sparade och har packat det han säger. men rätt övertygad om att det kryddas på rejält när vad som hänt ska återges. som sagt - fiskehistoria. "den vägde 3000 kilo och jag kämpade i 3 år för att få upp den!"...
dels för att det är svårt att veta exakt antal paket man har på kontot pga ea, vilket gör att det är svårt att veta i sin tur hur många man öppnat. dessutom besvärligt/opålitligt att se om ett paket är tradable när man öppnar.
ifall han köpt fp för hela lönen och bränner, får han göra som han vill. men det låter ju mindre imponerande att säga "jag köpte FP för 5000kr igår och jag fick 5.5 miljoner coins för det", alltså utelämnas vissa detaljer som får det att låta mindre imponerande