2022-12-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Har aldrig upplevt så många som rage quitar som i fifa 23.
De går in i matcher med sjukt starka lag, men har ingen spelförståelse eller kunskap om hur man spelar.
Gör jag 1,2 mål och har övertaget så lämnar de.

Det märks att man måste kunna fotboll mer i 23an än i 22an.
De tror att Haaland och dom där Heros legends ska vinna matcherna åt dom

Är det i rivals, kval eller WL ?

För mig är det tvärtom folk lämnar väldigt sällan vid 1-2 mål underlägge trots de är rejält mycket sämre.

I kvalet till WL kan jag ibland möte folk som känns som 8 år, de lämnar inte trots jag leder med 5-10 mål

Får väldigt sällan några gratis vinster i år och fler som pausar när de ligger under eller skriver till en efter de förlorat. Mer toxic överlag.

Gällande laget så spelar det knappt någon roll, det finns så många meta spelare som nästan är lika bra som är mer eller mindre gratis.

När det är riktigt bra gameplay så håller jag med om att förstå sig på riktig fotboll gynnas rejält.

Vid dåligt gameplay så är det så långt från riktig fotboll som gäller. Minimalt med passningar, låta ai sköta förssvaret, gärna bara försöka trötta ut motståndaren att jogga runt med sin mbappe till motståndaren tappar tålamodet.
Citera
2022-12-09, 20:04
Medlem
sonofnatures avatar
Fel på spelet eller ?

Inte kört så mycket senaste tiden
Men idag körde , de gör så mycket udda grejer på planen
Springer man rakt fram , så helt plötsligt stannar de upp
Köpt ny kontroll , så kan inte va kontrollen
Citera
2022-12-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Fel på spelet eller ?

Inte kört så mycket senaste tiden
Men idag körde , de gör så mycket udda grejer på planen
Springer man rakt fram , så helt plötsligt stannar de upp
Köpt ny kontroll , så kan inte va kontrollen

Ja, spelet är i ett fruktansvärt dåligt stadie

Har i stort sett lagt ner, nytt rekord
Citera
2022-12-10, 09:52
Medlem
Spelar en Rivals igår efter jobb, gameplay är riktigt tungt. Ser fotboll istället.

Går in och spelar WL från 24-03 och det är helt fantastiskt gameplay, superkul och går 14-3.

Kör en rivals nu på morgonen och gameplay är inte alls på samma nivå som i natt.

Folk klagar på att content är kasst osv, men hade de bara lyckas ha samma gameplay oavsett vilken tid man spelar så hade jag varit nöjd.
Citera
2022-12-10, 10:54
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Spelar en Rivals igår efter jobb, gameplay är riktigt tungt. Ser fotboll istället.

Går in och spelar WL från 24-03 och det är helt fantastiskt gameplay, superkul och går 14-3.

Kör en rivals nu på morgonen och gameplay är inte alls på samma nivå som i natt.

Folk klagar på att content är kasst osv, men hade de bara lyckas ha samma gameplay oavsett vilken tid man spelar så hade jag varit nöjd.

Ja gameplay är viktigast

Synd med deras pengar att de inte kan fixa skiten
Visst 1-3 matcher i veckan sämre
Men nu e det ju huller om buller
Man sitter ju verkligen och undrar om kontrollen är sönder vid knepigt gameplay.

Nu spelar jag rätt lite , så är inte så irriterad i år på spelet .
Ni som jagar kort och priser , ni måste förstå att det kommer nytt FIFA igen. Ingen idé att jaga i ett söndrigt spel.
Spela några matcher ibland för ni gillar fotboll. Bygg ett lag med spelare ni gillar.
Kört många år nu , man behöver inte så bra kort. Viktigaste är man har några man gillar.
Är gameplay piss så starta om konsolen , funkar inte det , bygg en ny trupp . Funkar inte det - spela senare eller annan dag.
Citera
2022-12-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ja gameplay är viktigast

Synd med deras pengar att de inte kan fixa skiten
Visst 1-3 matcher i veckan sämre
Men nu e det ju huller om buller
Man sitter ju verkligen och undrar om kontrollen är sönder vid knepigt gameplay.

Nu spelar jag rätt lite , så är inte så irriterad i år på spelet .
Ni som jagar kort och priser , ni måste förstå att det kommer nytt FIFA igen. Ingen idé att jaga i ett söndrigt spel.
Spela några matcher ibland för ni gillar fotboll. Bygg ett lag med spelare ni gillar.
Kört många år nu , man behöver inte så bra kort. Viktigaste är man har några man gillar.
Är gameplay piss så starta om konsolen , funkar inte det , bygg en ny trupp . Funkar inte det - spela senare eller annan dag.

Extra trist om man spelar sällan att gameplay är värdelöst dagtid. Inte ofta man blir sugen på spela en match 3 på natten.

Hade jag spelat väldigt sällan hade jag aldrig valt att spela UT hellre vanliga säsonger.
Ingen av moden är roliga att spela casual enligt mig.

Hoppas något av de nya fotbollsspelen skiter i grafik, fokuserar på snabbt gameplay, passningspel och mycket mål (offensiv meta med helt manuell försvarspel)
Citera
2022-12-10, 15:41
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Extra trist om man spelar sällan att gameplay är värdelöst dagtid. Inte ofta man blir sugen på spela en match 3 på natten.

Hade jag spelat väldigt sällan hade jag aldrig valt att spela UT hellre vanliga säsonger.
Ingen av moden är roliga att spela casual enligt mig.

Hoppas något av de nya fotbollsspelen skiter i grafik, fokuserar på snabbt gameplay, passningspel och mycket mål (offensiv meta med helt manuell försvarspel)

Igenom Kurt är galen på FIFA och extremt negativ till dåligt gameplay. Så han kommer inte tillåta att sitt spel inte blir bra.
Nu är det inte hans spel , men han är ju med på ett hörn.
Han gillar sånt som behövs i spelet , som du säger snabba pass , rörelse framförallt på spelarna.
Så det kommer nog bli bra

Sen de som gör ufl verkar seriösa och tar sin tid + de vill spelarna ska följa deras utveckling hela tiden.

Så blir nog bra detta ⚽️ 🎮
Citera
2022-12-11, 09:47
Medlem
Det är läge att fylla på med fodder!
84or för max 2,5k och 85or för max 7,5k

Ikon Sbc förvinner idag vid 1900.

Det kommer fömodigen släppas en WC hero sbc antingen idag men troligtvis först på måndag.

Om den inte kommer ikväll kommer det vara läge att även fylla på med högratad fodder.

Bara fyll på med en av varje av dessa i klubben.
84or max 2,5 k
85or max 7,5k
86or max 13k
87or max 17k
88or max 25k
89 or behöver droppa rejält.
90 or behöver droppa rejät.
91 or max 52k

Lycka till!
Citera
2022-12-11, 18:57
Medlem
Min Vini 86 gör fler mål än Mbappe. Varför? 😐

Messi är förvrigt bästa cam sen Cassano eran. Sjuka finesser 😎
Citera
2022-12-12, 07:19
Medlem
Citat:
Det är läge att fylla på med fodder!
84or för max 2,5k och 85or för max 7,5k

Ikon Sbc förvinner idag vid 1900.

Det kommer fömodigen släppas en WC hero sbc antingen idag men troligtvis först på måndag.

Om den inte kommer ikväll kommer det vara läge att även fylla på med högratad fodder.

Bara fyll på med en av varje av dessa i klubben.
84or max 2,5 k
85or max 7,5k
86or max 13k
87or max 17k
88or max 25k
89 or behöver droppa rejält.
90 or behöver droppa rejät.
91 or max 52k

Lycka till!

tack för tips, lagt in över halva kapitalet i fodder nu

dock fattar jag inte hur du lyckades få 84 för max 2,5k och 85 för 7,5k

jag testade igår på eftermiddagen då 84 gick för 2,7 och 85 för 7,7-7,8. botarna var där direkt och nöp allt, på bid gick det inte heller.

klart sitter man och snipar en stund kan det gå men tar nog flera timmar att fylla på av alla kort med de målpriserna

nästan klar med golden goal swaps. 17 segrar kvar, sen har man kört runt 450-500 jävla golden goal matcher... deppigt när man tänker på det
Citera
2022-12-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
tack för tips, lagt in över halva kapitalet i fodder nu

dock fattar jag inte hur du lyckades få 84 för max 2,5k och 85 för 7,5k

jag testade igår på eftermiddagen då 84 gick för 2,7 och 85 för 7,7-7,8. botarna var där direkt och nöp allt, på bid gick det inte heller.

klart sitter man och snipar en stund kan det gå men tar nog flera timmar att fylla på av alla kort med de målpriserna

nästan klar med golden goal swaps. 17 segrar kvar, sen har man kört runt 450-500 jävla golden goal matcher... deppigt när man tänker på det

Det är superlätt!
Om man gör sökningen via där man ser sitt eget lag ser man när spelarna kommer ut ca 2 sekunder innan botar/folk på webb appen ser dem.
Maxpris 7500.

Jag lyckades få hem ca 80x 85or för mellan 7-7,5. K

Sen la jag bud på ca 60x84 för 2400-2500k.

84or borde gå upp till minst 3k (mer om det tex krävs 3x88 or för hero paketet)

85or är lite osäkrare men kan gå up till 10k + om rätt requirements krävs.
Citera
2022-12-12, 09:59
Medlem
Citat:
Det är superlätt!
Om man gör sökningen via där man ser sitt eget lag ser man när spelarna kommer ut ca 2 sekunder innan botar/folk på webb appen ser dem.
Maxpris 7500.

Jag lyckades få hem ca 80x 85or för mellan 7-7,5. K

Sen la jag bud på ca 60x84 för 2400-2500k.

84or borde gå upp till minst 3k (mer om det tex krävs 3x88 or för hero paketet)

85or är lite osäkrare men kan gå up till 10k + om rätt requirements krävs.

jo, jag gjorde "stå på ett ben och vissla"-knepet för att hitta före andra, men inte fan var jag först ändå särskilt ofta. att få ett kort kan ta flera minuter och visst, har man 2h och har tålamod, fine. jag har varken eller

men jag har köpt på mig ett gäng 84-86 i alla fall så ser vi var det landar. även en av varje 83a, när de ligger på discard är det en riskfri investering, även om du inte får lika mycket avkastning även om de dubblar värde

spelade färdigt den där cupen nu där man ska vinna 10 matcher och får 4 matcher per dag. gick bra, 10 vinster och en förlust. fick möta samma snubbe två sista matcherna och jag tycker jag var lite bättre, men han vann första på hörnor?

ställde sin NIF benzema 2m från mållinjen och slog den rakt på honom. min hero Kohler stod bara och kollade på, precis som målvakten. tre jävla mål på det gjorde han. efter andra gången såg jag till att själv vara mittbacken och ställde mig så långt uppe i röven på honom att han inte kunde röra på sig. han vann inte bollen, men den dog som en skjuten fågel rätt i boxen och hans ai-gubbe var först på den, gratis mål

mycket skönt att få ta revansch och vinna andra försöket

kommit fram till att det är för mycket matcher för att jag ska hinna med. klagat på det förr men det går inte.

10 matcher i cup, max 4 per dag
first owned fiesta-cupen, 7 vinster på 12 försök
8 vinster i rivals/vecka (helst med dåliga kort för att få wc swaps kort)
champs-kvalet
champs (20 matcher)

plus massa andra matcher om man vill få lite gratiskort, som dessutom är alldeles för dåliga i power curve nu men är bra att ha om det kommer några cuper med speciella requirements

moments har jag helt släppt. så jävla tråkigt och de långa laddningstiderna på old gen gör det sjukt ovärt. det enda som är bra med moments är tradable rewards, resten är skräp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in