2022-11-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Om du skickar ditt lag kan jag se om jag hittar en lösning.

Gärna vilken taktik du kör ingame med.

https://www.futbin.com/23/squad/1842401
De är laget jag har. Alla förutom kimpembe är untrade. Var tvungen att köpa han... Men vill köra untrade så långt som möjligt, roligare så. Blir svårt att få in Marquez utan att ändra mycket..

Sen gör en fransk tränare från italienska ligan en del med kemin också, såg att den såg skit ut nu utan.

Och vilken jävla skillnad på spelet nu jämfört med tidigare idag... Som att vända Finlandsfärjor nu. Helvete vad segt. Inte ofta jag märker det, men nu var det hemskt.
Citera
2022-11-10, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yela
https://www.futbin.com/23/squad/1842401
De är laget jag har. Alla förutom kimpembe är untrade. Var tvungen att köpa han... Men vill köra untrade så långt som möjligt, roligare så. Blir svårt att få in Marquez utan att ändra mycket..

Sen gör en fransk tränare från italienska ligan en del med kemin också, såg att den såg skit ut nu utan.

Och vilken jävla skillnad på spelet nu jämfört med tidigare idag... Som att vända Finlandsfärjor nu. Helvete vad segt. Inte ofta jag märker det, men nu var det hemskt.

Riktigt fint lag!
Håller med det är roligare att spela med UT spelare och bara köpa in någon billig för kemin.

Du har rätt finns ingen anledning att bygga om , han får vara supersub tills vidare.

Jag har ofta problem med det känns som finlandsfärjor.

Hade tidigare 100/100 och tyckte gameplay var dåligt då med.

Nu har jag bara det som igår från min förening. Kanske det hjälper att få tillbaka till 100/100, för känns som det är värre bör jag kollar tex en stream.
Citera
2022-11-10, 08:55
Medlem
Citat:
Haha du är helt galen!
Vilka är dina anfallare?

Han har ju galet bra stats för att vara striker.
Ska ha väldigt bra skott och kroppstyp + fysik trots 171.

Jag hade gärna bytat 😁

Kör 4-3-2-1 , så "på kanten" är väll inte riktigt hela sanningen, utan han blir nån slags släpande forward

Kör ben yedder inform från WL reward som striker
Citera
2022-11-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Kör 4-3-2-1 , så "på kanten" är väll inte riktigt hela sanningen, utan han blir nån slags släpande forward

Kör ben yedder inform från WL reward som striker

Men då förstår jag bättre
Citera
2022-11-11, 00:08
Medlem
Citat:
Riktigt fint lag!
Håller med det är roligare att spela med UT spelare och bara köpa in någon billig för kemin.

Du har rätt finns ingen anledning att bygga om , han får vara supersub tills vidare.

Jag har ofta problem med det känns som finlandsfärjor.

Hade tidigare 100/100 och tyckte gameplay var dåligt då med.

Nu har jag bara det som igår från min förening. Kanske det hjälper att få tillbaka till 100/100, för känns som det är värre bör jag kollar tex en stream.

Tack, men börjar bli lite sugen på att försöka byta ut serie a spelarna så hoppas på att packa nå kul snart.

Verkar inte spela roll vad man har för uppkoppling, krånglar ju ändå..
Citera
2022-11-11, 08:39
Medlem
Kommer hända väldigt mycket på Fut idag.

Alla som köpte Ultimate Versionen innan ett vis datum får en VM hero. Förutom Crouch ser alla användbara ut.

Swaps där man kan samla 50 tokens.
Bästa rewards.
Cafu VM icon 30 tokens.
Vieira VM icon 40 tokens (typ end game)

Live kort man kan få ur packs som kan få plus i rating, 5star/5star och plus i traits.

Ingen högoddsare att servrarna går ner idag.
Citera
2022-11-12, 02:19
Medlem
JoeL431s avatar
Vad är bäst att göra med VM korten, spara på dom i mängd eller göra SBC. Ser ju sjukt ut att få 20x 84+ kort? Men då byter man bort dom så man får sämre Fifa World Cup rewards va?
Citera
2022-11-12, 02:57
Ja, det är lika bra att avsluta serien. FIFA är ljusår från vad det var på 90- och 00-talet. Idag är det en pay to win-lootbox. Och det är okej nu när de lanserar en ny iteration under ny flagg, men FIFA är det bannemig inte längre.
Citera
2022-11-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Vad är bäst att göra med VM korten, spara på dom i mängd eller göra SBC. Ser ju sjukt ut att få 20x 84+ kort? Men då byter man bort dom så man får sämre Fifa World Cup rewards va?

De blå tokens korten kan du byta in mot swap rewards endast , det finns ca 14-15 ute.

De röda med en klocka på kan du inte stoppa in i sbc, du använder dem till att låsa upp tokens med att göra olika objectives(dessa försvinner efter VM.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja, det är lika bra att avsluta serien. FIFA är ljusår från vad det var på 90- och 00-talet. Idag är det en pay to win-lootbox. Och det är okej nu när de lanserar en ny iteration under ny flagg, men FIFA är det bannemig inte längre.

Fast man kan ju spela fifa precis som man gjorde på 90-00 talet offline med vänner.

FUT fanns inte och i år har det aldrig någonsin varit så lite pay to win.

Över enkelt att helt utan lägga några pengar att få ihop ett galet bra lag.

Att ha ett 5 M lag ger dig såklart lite fördelar mot någon som är ungefär lika bra.

En som är bättre kommer fortfarande vinna med ett 100k team mot ett pay to win konto som är en sämre spelare.
Citera
2022-11-12, 17:57
Medlem
Hade lite sparade packs och lyckades packa 3 VM heroes, ljungberg, park och campos. Park hade ju kunnat vara nån annan, har hans 86 kort..

Campos gissar jag är klappkass med sina 170 cm? Hur är ljungberg?
Citera
2022-11-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yela
Hade lite sparade packs och lyckades packa 3 VM heroes, ljungberg, park och campos. Park hade ju kunnat vara nån annan, har hans 86 kort..

Campos gissar jag är klappkass med sina 170 cm? Hur är ljungberg?

Park och Ljungberg är användbara men inte vad man hoppas på.
Ljungberg 85k
Park 277k
Citera
2022-11-12, 20:08
Medlem
Fick desvärre inget att hänga i granen i alla mina sparade packs. Håller däremot tummarna för att vi ska få någon typ av turnering med de nya tidslimeterade WC-korten. Just turneringarna var det jag gillade med FIFA 14's WC-läge.

Min tidigare tanke var att köpa Ginola och Mbappe med mina mynt, men det blev istället Mbappe och Völler. Har redan förlorat 20-30k på Völler, vilket förmodligen kommer bli mer. Nu har jag kommit till det stadie där jag inte riktigt bryr mig om coins längre. Dels är mitt lag så bra och det är oftast i slutet av November som jag brukar sluta spela FIFA för att sedan bli sugen på nästa upplaga i Augusti. Völler har ett riktigt fint kort, och trots att jag aldrig gillat "Marvel" så älskar jag de gyllene designen på korten och Völlers fantastiska frisyr, mustache och blick kombinerat med den stortyska matchdräkten.

FIFA är pay-to-win, men absolut inte på ett absurt sätt. Mina tankar går tillbaka till FIFA 13-14 då jag knappt hade råd med kontrakt kontra nu då man faktiskt kan få in en hel del mynt genom att spela spelet. Trots att jag ej packat någon över 200k och endast köpt standard edition så är det sällan jag möter lag som är bättre än mitt.

EA har verkligen fuckat upp med den lilla uppdateringen som kom. Speler kraschar konstant när jag öppnar packs vis stadiet i animationen där konfetti ska skjutas ut. Riktigt låg nivå på EA, och jag har kollat så att jag inte är ensam om detta, det är detsamma för väldigt många med AMD grafikkort. Dessutom fryser spelet oftare i menyerna än förut.

De har inte fixat så att man kan ta frisparkar och inkast snabbt, den svarta rektangeln som ibland täcker resultattavlan och kamera glitchet vid fasta situationer (förmodligen betydligt fler småfel som jag missat och blivit van med). Folk har klagat på dessa problem sedan release, men ännu har inget gjorts. Jag gillar spelet och tycker inte att servrarna är speciellt dåliga (dvs in-game, menyerna blir långsamma ibland) men att de inte fixar uppenbara småfel är oacceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in