2022-10-31, 18:54
Medlem
Hoppas att fler köpte på sig 85or!
I med det krävs 4st är dem redan uppe i 10k och säljer för 11-12 k om man lazy listar.

Fick fransk ST ....Griezman
Citera
2022-10-31, 19:17
Medlem
Asså vad ska man ha för taktiker? Är i div 5 och lyckas inte vinna en enda match. Åker även i FUT champs kvalet varje gång. Fattar inte vad jag gör för fel, har aldrig varit såhär kass på ett fifa någonsin. Men det är ju helt jävla snett också, har mixtrat med massa taktiker osv men det slutar alltid på samma sätt.

Motståndarna slår en genomskärare och är helt fri 1/3 gånger, när jag själv gör likadant är jag fri 1/30 gånger. När jag ligger en kort inspark är ALLA mina spelare i passningsskugga!? När motståndarna lägger inspark är mina spelare 50m bort??? Och såhär förutsätter det, hela jävla tiden. Sista 15 kan jag få lite press och chanser men då står det oftast redan 3/4-0 så det är ju inte jätteskoj. Fattar inte vad jag gör för fel, hjälp!

Har Lewa, Depay, B.Silva, Lampard, Modric, Casemiro, Robertson, RubenDias, ThiagoSilva, Trent och DdG, spelar 4-1-2-1-2 men har provat lite blandat typ 4-2-4 och 4-4-2 också. Sämst är det, jävla horspel.
Citera
2022-10-31, 21:07
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Kört lite olika i år
Men 442 tycker jag e skoj just nu
Går ju lätt å ändra ingame till 41212/2 å ha lm å rm som cms

Så prova 442

Annars e 5212 med lwb å rwb kom med i anfall effektiv

41212/2 å 442 e skoj just nu

Ta press vid bolltapp , tycker den funkar bäst . Sen ta konstant om du ligger under runt 70 min

Utnyttja alltid dina 5 byten
Tack! Jag ändrade till 442 och provade lite offensiva taktikinställningar, det känns mycket bättre. Bättre flyg på planen, bättre löpningar. Dom var så grötiga och slöa innan känns som taktiken spelar stor roll i spelflytet.

Jag kommer nog in i det allt eftersom.
Citera
2022-10-31, 21:36
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Tack! Jag ändrade till 442 och provade lite offensiva taktikinställningar, det känns mycket bättre. Bättre flyg på planen, bättre löpningar. Dom var så grötiga och slöa innan känns som taktiken spelar stor roll i spelflytet.

Jag kommer nog in i det allt eftersom.

Gött att det hjälpte ⚽️
Citera
2022-11-01, 10:43
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Asså vad ska man ha för taktiker? Är i div 5 och lyckas inte vinna en enda match. Åker även i FUT champs kvalet varje gång. Fattar inte vad jag gör för fel, har aldrig varit såhär kass på ett fifa någonsin. Men det är ju helt jävla snett också, har mixtrat med massa taktiker osv men det slutar alltid på samma sätt.

Motståndarna slår en genomskärare och är helt fri 1/3 gånger, när jag själv gör likadant är jag fri 1/30 gånger. När jag ligger en kort inspark är ALLA mina spelare i passningsskugga!? När motståndarna lägger inspark är mina spelare 50m bort??? Och såhär förutsätter det, hela jävla tiden. Sista 15 kan jag få lite press och chanser men då står det oftast redan 3/4-0 så det är ju inte jätteskoj. Fattar inte vad jag gör för fel, hjälp!

Har Lewa, Depay, B.Silva, Lampard, Modric, Casemiro, Robertson, RubenDias, ThiagoSilva, Trent och DdG, spelar 4-1-2-1-2 men har provat lite blandat typ 4-2-4 och 4-4-2 också. Sämst är det, jävla horspel.

Försök lära dig något extra bra
Tex hörnor
Inlägg / Nickar
Långskott
Frisparkar
Någon fint som funkar

Alltid bra å veta att man kan ta till något .
Boostar självförtroendet under match .

Klarar du komma till div 5 så klarar du att vinna i div 5 ⚽️
Citera
2022-11-01, 13:26
Medlem
håller inte med er som säger att detta fifa är välbalanserat och bästa på länge.

ett mer random fifa var det länge sen jag spelade. spelade en match nu och jag skojar inte när jag säger att mina spelare brände 3 öppna mål från 1m, antingen mitt på målvakten eller utanför trots fjäderlätt touch på knappen och riktning åt det håll jag ville ha den

brytningar som går direkt till motståndaren, en två tre gånger i rad sen målar han

han slår inlägg som seglar en halvmeter från min målvakt, som bara tittar på bollen och låter honom köra en volley från en halvmeter från mållinjen, bara att greppa för målvakten

spelare som vänder åt fel håll, rätt i gapet på motståndaren

spelare som är långsamma som sköldpaddor ibland, blixtsnabba vändningar ibland

passningar som ibland blir strumprullare rätt i gapet på motståndaren, som ibland sitter på läppen

spelet är inte vad Boras kallar "consistent". för random för min smak vilket är ohyggligt frustrerande.

märker inte av momentum, men randomness. spelar oldgen.
Citera
2022-11-01, 14:53
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
håller inte med er som säger att detta fifa är välbalanserat och bästa på länge.

ett mer random fifa var det länge sen jag spelade. spelade en match nu och jag skojar inte när jag säger att mina spelare brände 3 öppna mål från 1m, antingen mitt på målvakten eller utanför trots fjäderlätt touch på knappen och riktning åt det håll jag ville ha den

brytningar som går direkt till motståndaren, en två tre gånger i rad sen målar han

han slår inlägg som seglar en halvmeter från min målvakt, som bara tittar på bollen och låter honom köra en volley från en halvmeter från mållinjen, bara att greppa för målvakten

passningar som ibland blir strumprullare rätt i gapet på motståndaren, som ibland sitter på läppen

spelet är inte vad Boras kallar "consistent". för random för min smak vilket är ohyggligt frustrerande.

NeXT gen oxå väldigt random
Vet ej om fel inställningar , men många pass går helt fel .
Sen idag så bröt jag en gubbe å spelaren började blinka som en rave fest. Liksom för mycket buggar i spelet .

Gillar spelet men samtligt väldigt trasigt och random som du beskriver .

Man tror Strikern ska nicka , så gör han någon konstig spark , eller backar helt fel. Mycket sånt . De lever sina egna liv.

Men har ok spel just nu med 442 , får väl hoppas på en patch som fixar till lite
Citera
2022-11-01, 21:29
Medlem
JoeL431s avatar
Packade Rafael Leao TOTW i 85-SBC'n. Rätt schysst att få testa. Sen tycker jag ändå Chiesa (ca 2k mot 150k) inte varit dum på samma position egentligen.

Hur är det för övrigt att spela out of position på någon spelare? Ser ju att all kemi försvinner, är det inget att rekommendera eller?
Citera
2022-11-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor

Det du beskriver är vad jag kallar scripting/momentum/EAids

Och den tycker jag är likadan som alla år

Dvs extrem

En match kan ha 3-24 i skott chanser till ett lag men sluta 1-0

Men det tycker jag inte är samma sak som gameplay
Citera
2022-11-01, 23:20
Medlem
https://youtu.be/ew5UFbQ-OS8

Kommit lite info om world cup läget nu

Verkar inte som att det kommer vara ettcseparat WC UT läge, utan man kör vidare med sitt vanliga lag, men det kommer komma special VM kort osv

Så det lär väll inte orsaka mega market crasch iaf
Citera
2022-11-02, 00:31
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666

Dvs extrem

Scripting, Delay , buggar mm
Allt som känns fel
Blir ju dåligt gameplay

Förr kunde vi uppleva bra gameplay även om script fanns . Man kunde sitta länge å lira och njuta , även om scripting fanns
Nu hoppar ju spelet upp å ner hela tiden
Ingen ordning alls
Av 3 matcher så har du oftast 3 helt olika upplevelser
Visst du kan vinna 3 av 3 och haft kul
Men det är alltid något buggigt , Delay där å där + script
Sen pressen som blivit helt cirkus vissa matcher . Ser ut som fan på plan . Å det har inget med sämre lirare att göra . Även de bästa som lirar så sitter man å små ler åt kaoset .
Väldigt random numera .
Visst du kan ha lite bättre upplevelse vissa dagar så . Men i det stora hela så hoppar det upp å ner hela tiden med olika konstigheter.
Citera
2022-11-02, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
NeXT gen oxå väldigt random
Vet ej om fel inställningar , men många pass går helt fel .
Sen idag så bröt jag en gubbe å spelaren började blinka som en rave fest. Liksom för mycket buggar i spelet .

Gillar spelet men samtligt väldigt trasigt och random som du beskriver .

Man tror Strikern ska nicka , så gör han någon konstig spark , eller backar helt fel. Mycket sånt . De lever sina egna liv.

Men har ok spel just nu med 442 , får väl hoppas på en patch som fixar till lite

Citat:
Ursprungligen postat av crille666

Dvs extrem

momentum/eaids för mig är när spelet kompenserar en spelare genom att allt bara funkar. t.ex. efter 4 raka förluster eller underläge 3-0, att allt går den spelarens väg. det upplever jag inte så mycket, tycker det blivit mindre av det sista upplagorna

tycker min motståndare bränner sjuka lägen av och till också. men att jag är mer drabbad än han såklart

väldigt frustrerande att man skapar ett givet mål och inte får nånting. gick den in 95/100 gånger fine, men nu är det för mig standard att bränna 100%iga chanser pga algoritmer. lägg på att jag jagar ett objective som skulle tickats om bollen gått in, och då vill jag kasta kontrollen åt helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in