2022-10-14, 16:39
Medlem
Tänkte köra detta lag i WL
https://www.futbin.com/23/squad/1062103

Alla first own förutom Hakimi, lemar , ben yedder och mbappe.

De sista tre är främst för jag köpt billigt och tror de går upp i pris.

Hur ser erat lag ut?
Citera
2022-10-14, 18:06
Medlem
Antecknar
Citera
2022-10-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Tänkte köra detta lag i WL
https://www.futbin.com/23/squad/1062103

Alla first own förutom Hakimi, lemar , ben yedder och mbappe.

De sista tre är främst för jag köpt billigt och tror de går upp i pris.

Hur ser erat lag ut?

Fint lag!

https://www.futbin.com//23/squad/1066264

Laget inte helt färdigt inför helgens WL. Ska fixa full chem och kanske ersätta en eller två st. Kör just nu 4-2-2-2 med Park och Casemiro som CMs.
Citera
2022-10-14, 18:41
Medlem
Schyssta lag ni har grabbar. Jag börjat få helt ok lag jag med. Har Messi bland annat men tycker att han är lite överskattad, hade hellre haft Mbappe.

Har börjat spela online och inte förlorat någon match än men för att fortsätta undvika det så hade jag behövt tips på hur att försvara bättre? Jag släpper in massor av mål men samtidigt gör jag väldigt många också.
Citera
2022-10-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Schyssta lag ni har grabbar. Jag börjat få helt ok lag jag med. Har Messi bland annat men tycker att han är lite överskattad, hade hellre haft Mbappe.

Har börjat spela online och inte förlorat någon match än men för att fortsätta undvika det så hade jag behövt tips på hur att försvara bättre? Jag släpper in massor av mål men samtidigt gör jag väldigt många också.

Har samma problem. Jobbar just nu på att bli bättre på att byta spelare med right stick och få in second press. Försöker täcka passningsvägar med gubben jag styr. Tror det är det som är nyckeln till ett bättre försvarsspel.
Citera
2022-10-14, 19:57
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87

Byta formation å taktik är det som gäller
Finns inte en formation å taktik som funkar varje match

Märker du i en match att du släpper in bollar lätt
Titta på vilket sätt
För brett i försvaret
Står de för högt upp ( kontringar

Så byt å prova runt under matcherna med taktik å formation
Då lär du dig vad som passar bättre
Nu har vi även 5 byten som kan förändra matchbilden

Tex mot någon passar balanserad taktik mycket bättre
Du spelar lugnt å håller bollinhavet
Nästa match går det inte alls
Då ökar du press å spelar snabbare

Va ej rädd för prova runt kort heller
Bara för någon säger korten e kassa , så kan de funka bra för just dig
Citera
2022-10-14, 20:35
Medlem
https://www.ea.com/fifa/ultimate-tea...fFKZZ:FFA23PS4

Här kommer mitt lag. Några förbättringar jag kan göra?
Citera
2022-10-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Byta formation å taktik är det som gäller
Finns inte en formation å taktik som funkar varje match

Märker du i en match att du släpper in bollar lätt
Titta på vilket sätt
För brett i försvaret
Står de för högt upp ( kontringar

Så byt å prova runt under matcherna med taktik å formation
Då lär du dig vad som passar bättre
Nu har vi även 5 byten som kan förändra matchbilden

Tex mot någon passar balanserad taktik mycket bättre
Du spelar lugnt å håller bollinhavet
Nästa match går det inte alls
Då ökar du press å spelar snabbare

Va ej rädd för prova runt kort heller
Bara för någon säger korten e kassa , så kan de funka bra för just dig
Visste inte att taktik var så viktigt. Tack för tipset.
Citera
2022-10-14, 21:11
Medlem
Efter att upplevt ow2 släppet med krashade servrar och långa ques börjar jag nästan bli imponerad av att Ea klarar så många spelare samtidigt i fifa 😂
Citera
2022-10-15, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Efter att upplevt ow2 släppet med krashade servrar och långa ques börjar jag nästan bli imponerad av att Ea klarar så många spelare samtidigt i fifa 😂

Tycker det är värre än tidigare år gällande gameplay!

Det är så enorm skillnad på spelet när man lirar mitt i natten mot när man spelar populära tider.
Citera
2022-10-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Tycker det är värre än tidigare år gällande gameplay!

Det är så enorm skillnad på spelet när man lirar mitt i natten mot när man spelar populära tider.
Drog precis 20 WL matcher under natten till lördag och tycker att spelet kändes bra. Jag var negativ inställd till patchen men den har växt på mig. När det kommer till tid på dygnet så är det skillnad på hur spelet flyter.

Jag tycker däremot att gnället på servrarna är väldigt överdrivet. Eller ja, såklart kan det bli bättre, men jag har fortfarande FIFA 16/17 i bakhuvudet. VÄLDIGT stor skillnad, då laggade det konstant alla matcher. Möjligtvis är mitt internet bättre nu, men EA's servrar var verkligen förjävliga om man tittar tillbaka.

Bättre har det blivit, och i år var det tydligen rekord i antalet som spelar. Mitt problem i år är inte gameplay eller servrar; jag är väldigt besviken på allt content (och alla dagliga misstag som tillkommer).
Citera
2022-10-15, 08:56
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gedigenherre
Drog precis 20 WL matcher under natten till lördag och tycker att spelet kändes bra. Jag var negativ inställd till patchen men den har växt på mig. När det kommer till tid på dygnet så är det skillnad på hur spelet flyter.

Jag tycker däremot att gnället på servrarna är väldigt överdrivet. Eller ja, såklart kan det bli bättre, men jag har fortfarande FIFA 16/17 i bakhuvudet. VÄLDIGT stor skillnad, då laggade det konstant alla matcher. Möjligtvis är mitt internet bättre nu, men EA's servrar var verkligen förjävliga om man tittar tillbaka.

Bättre har det blivit, och i år var det tydligen rekord i antalet som spelar. Mitt problem i år är inte gameplay eller servrar; jag är väldigt besviken på allt content (och alla dagliga misstag som tillkommer).

Tror ej folk gnällt på gameplay om det va samma hela tiden
Man blir frustrerad att det skiftar under match och från match till match

Nu e jag inte lack på gameplay , men förstår dem som lirar mer att det blir frustrerade

Jag tar bara 1-5 sen stänger av
Märker ju skillnad dock
Men tar inte så mycket energi av mig

FIFA är ett psykiskt spel som ska spelas lagom , då är det skoj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här