2022-10-13, 13:50
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Om du har Ps5:
Kontrollen skakar när du passar
När dina spelare blir trötta ingame så blir tex springknapp trögare att trycka in.

Detta vill du såklart ta bort. Det gör du i kontrollen som finns ute på ps5 menyerna.

Ok förstår tack

För min del så är det inte med skakningar eller segare knappar vid kondition att göra

Mer att de e tröga bara
Speciellt ena knappen
Så är nog kontrollen som blivit seg just på den knappen
Citera
2022-10-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ok förstår tack

För min del så är det inte med skakningar eller segare knappar vid kondition att göra

Mer att de e tröga bara
Speciellt ena knappen

Ok jag förstår.
Jag har det normalt avstängt med om jag tex loggar in på grannes konto hos mig, så sätts dessa på varje gång.

Måste gå in och kolla mina kontroll inställningar varje gång jag spelar fifa, alltid något som har ändras.

Detta verkar i princip alla ha problem med.
Citera
2022-10-13, 16:35
Medlem
När får man sitt free fut hero pack ??
Stod man skulle få det när man förbeställde spelet.
Citera
2022-10-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ok förstår tack

Mer att de e tröga bara
Speciellt ena knappen

Tror det är ps5 kontrollerna som håller extremt dålig kvalitet

Jag har haft mitt ps5 i 1 år, i stort bara spelat fifa och slitit ut två kontroller

Behöver köpa en tredje nu

Sjukt
Citera
2022-10-13, 22:49
Medlem
Såg att det halvt avhandlats tidigare men oavsett om jag tar bort så att jag inte vill ha trög jävla R2 knapp när spelaren blir trött så envisas den med det, låter gör den också när det aktiveras.

Löst. Gick inte att göra under match bara.
Senast redigerad av Macklin 2022-10-13 kl. 23:12.
Citera
2022-10-14, 10:40
Medlem
20x2 jävla matcher i squad battles/rivals med dåliga kort för att få kort som knappt står sig i power curve?

tänker på eredivisie och liga portugal
kunde de inte nöjt sig med 10 i varje fall?

du kan köpa jämbördiga kort för discard på marknaden

lägg på 8x2 matcher i managerial masterpiece för ytterligare några dåliga kort.... ooooorka. kommer nog göra dem i brist på annat plus gratis kort men ändå wtf ea

spelar kemi nån som helst roll? spelade 3 matcher igår och fick möta folk som bara dumpat in spelare på fel position. typ 3/33 i kemi. inte fan märktes det på felpass, dåliga skott eller något sånt
Citera
2022-10-14, 11:52
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
20x2 jävla matcher i squad battles/rivals med dåliga kort för att få kort som knappt står sig i power curve?

tänker på eredivisie och liga portugal
kunde de inte nöjt sig med 10 i varje fall?

du kan köpa jämbördiga kort för discard på marknaden

lägg på 8x2 matcher i managerial masterpiece för ytterligare några dåliga kort.... ooooorka. kommer nog göra dem i brist på annat plus gratis kort men ändå wtf ea

spelar kemi nån som helst roll? spelade 3 matcher igår och fick möta folk som bara dumpat in spelare på fel position. typ 3/33 i kemi. inte fan märktes det på felpass, dåliga skott eller något sånt

Nä kemi verkar ej spela roll
Kört lm på striker , funkat fint
I draft ser man ju många som kör Lb på lwb, de flyger fram trots 0 blåa punkter

Så kemi e bluff

Ser man ju tydligt med Subs , de fungerar ju ändå olika klubbar , länder mm
Citera
2022-10-14, 12:59
Medlem
Känns väldigt skumt det här spelet ibland.

Jag har spelat FIFA sedan kanske 2014 och fram till FIFA 20 tror jag. I det spelet på slutet så var jag alltid placerad i Elit på WL, kunde ganska lätt ”vinna” division 1 och gick in på den här WL kval grejen som var fyra matcher bara för att ha roligt och förlora med vilja när man nått till finalen och på så sätt ge bort kvalifikationen.

Nu köpte jag ett PS5 och förbeställde FIFA för att börja spela igen. Laddade på med massor av points och har haft ett bättre lag än dom flesta.

Började spela rivals och kom ganska snabbt upp i division 5. Sen nu har jag inte spelat förrän i typ måndags/tisdags men löste inträde till WL - där jag blir fullkomligt slaktad. Jag har spelat 7 matcher och förlorat alla med stora marginaler och enbart lyckats göra 1 mål.

Har testat byta formationer men inget hjälper. Jag såg att det var en Patch som installerades men törs inte skylla på det. Jag känner mig som en efterbliven och har aldrig blivit såhär utspelad. Det är knappt att jag lyckas hålla bollen på en avspark ens.

Deras spelare löper bara lätt förbi min backlinje och lyckas alltid komma i någon form av kontring.

Känns sjukt men jag antar att man tappat en hel del ju längre tiden har gått ifrån spelet.

Jaja, ville bara skriva av mig detta.
Senast redigerad av Detendasvartafaret 2022-10-14 kl. 13:02.
Citera
2022-10-14, 13:11
Medlem
Patchen gjorde spelet märkbart sämre av jag märkt än så länge. Bara spelat ett fåtal matcher på den nya. Varje år kommer det en uppdatering efter några veckor som alltid resulterar i ett tråkigare och överlag sämre spel. Nu är FIFA återigen lika "arkadiskt" som tidigare.

17-3 förra WL men nu siktar jag på 18 vinster alltså rank 1. Marknaden har gått ned väldigt mycket denna vecka, men jag har haft väldigt mycket likvider då det inte finns så mycket kul att köpa. OTW som promo ogillar jag då det första månaden till 90% alltid är samma kort som guldkortet. Önskar att EA istället skulle fokusera på roligare kort i början av FIFA.

Har 600k nu men det finns inga attraktiva spelare som är utanför miljonklassen. Frimpongs inform är den enda givna uppgraderingen, men håller tills söndag då utbudet på informs ökar under helgen och alternativt kan jag ha fått han som rött FUT-champs kort. Utöver detta så känns det tyvärr som att Mbappe är den enda som jag kan ta in närmast, även Abedi Pele skulle vara en liten uppgradering kontra min Nkunku. Håller tummarna för lite content med bra spelare som faktiskt passar in i laget. Nya kemisystemet suger förövrigt.
Citera
2022-10-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret

Jag har spelat FIFA sedan kanske 2014 och fram till FIFA 20 tror jag. I det spelet på slutet så var jag alltid placerad i Elit på WL, kunde ganska lätt ”vinna” division 1 och gick in på den här WL kval grejen som var fyra matcher bara för att ha roligt och förlora med vilja när man nått till finalen och på så sätt ge bort kvalifikationen.

Nu köpte jag ett PS5 och förbeställde FIFA för att börja spela igen. Laddade på med massor av points och har haft ett bättre lag än dom flesta.

Började spela rivals och kom ganska snabbt upp i division 5. Sen nu har jag inte spelat förrän i typ måndags/tisdags men löste inträde till WL - där jag blir fullkomligt slaktad. Jag har spelat 7 matcher och förlorat alla med stora marginaler och enbart lyckats göra 1 mål.

Har testat byta formationer men inget hjälper. Jag såg att det var en Patch som installerades men törs inte skylla på det. Jag känner mig som en efterbliven och har aldrig blivit såhär utspelad. Det är knappt att jag lyckas hålla bollen på en avspark ens.

Deras spelare löper bara lätt förbi min backlinje och lyckas alltid komma i någon form av kontring.

Känns sjukt men jag antar att man tappat en hel del ju längre tiden har gått ifrån spelet.

jag upplever liknande. brukar ha legat i div3-5 men får kämpa på lägre nivå

tänker att det beror på att de bästa spelarna är de som nöter hårdast nu, casuals kanske inte ens skaffat spelet än, men också gameplay balance.

ser andra hylla att spelet blivit mer passningsorienterat och att pace är mindre viktigt. själv tycker jag spelet är mer random nu än någonsin.

sen gällande WL tror jag absolut det bara är try-hards och RTG-folket som kvalificerat sig. Jag har spelat runt 22 rivals-matcher sen release och är inte ens halvvägs till att vara kvalificerad till WL

att spela tidigt fredag är väl också ett recept på att få möta de bästa.
Citera
2022-10-14, 14:12
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret

Tur man ej kör wl då 😂
Låter svettigt

Wl kanske kör senare men inte nu första veckorna
Citera
2022-10-14, 16:24
Medlem
sonofnatures avatar
Körde 2 rivals igår runt 22 , laget flög fram
Körde 3 nu , sirap 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera