Citat:
Ursprungligen postat av
Detendasvartafaret
Känns väldigt skumt det här spelet ibland.
Jag har spelat FIFA sedan kanske 2014 och fram till FIFA 20 tror jag. I det spelet på slutet så var jag alltid placerad i Elit på WL, kunde ganska lätt ”vinna” division 1 och gick in på den här WL kval grejen som var fyra matcher bara för att ha roligt och förlora med vilja när man nått till finalen och på så sätt ge bort kvalifikationen.
Nu köpte jag ett PS5 och förbeställde FIFA för att börja spela igen. Laddade på med massor av points och har haft ett bättre lag än dom flesta.
Började spela rivals och kom ganska snabbt upp i division 5. Sen nu har jag inte spelat förrän i typ måndags/tisdags men löste inträde till WL - där jag blir fullkomligt slaktad. Jag har spelat 7 matcher och förlorat alla med stora marginaler och enbart lyckats göra 1 mål.
Har testat byta formationer men inget hjälper. Jag såg att det var en Patch som installerades men törs inte skylla på det. Jag känner mig som en efterbliven och har aldrig blivit såhär utspelad. Det är knappt att jag lyckas hålla bollen på en avspark ens.
Deras spelare löper bara lätt förbi min backlinje och lyckas alltid komma i någon form av kontring.
Känns sjukt men jag antar att man tappat en hel del ju längre tiden har gått ifrån spelet.
Jaja, ville bara skriva av mig detta.
jag upplever liknande. brukar ha legat i div3-5 men får kämpa på lägre nivå
tänker att det beror på att de bästa spelarna är de som nöter hårdast nu, casuals kanske inte ens skaffat spelet än, men också gameplay balance.
ser andra hylla att spelet blivit mer passningsorienterat och att pace är mindre viktigt. själv tycker jag spelet är mer random nu än någonsin.
sen gällande WL tror jag absolut det bara är try-hards och RTG-folket som kvalificerat sig. Jag har spelat runt 22 rivals-matcher sen release och är inte ens halvvägs till att vara kvalificerad till WL
att spela tidigt fredag är väl också ett recept på att få möta de bästa.