2022-10-05, 08:25
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Får man till det så är det effektivt, men det känns lite mer som en gimmick faktiskt

Nått man använder när man leder med 3-0 och har mycket yta med en mittfältare så drar man på ett långskott typ

Men får man till ett lågtskott så går det alltid in, målvakter kan inte rädda låga skott tydligen 🤣

Snart wl , viktigt då man kan sina skott 😆⚽️
Citera
2022-10-05, 08:36
Medlem
sonofnatures avatar
Ligger spelet nere eller ?

Står för använda appen behövs ansluta till internet 😂
Men inget fel på internet just nu 🧐
Citera
2022-10-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
TACK som fan! Lågt pressade skott var typ hälften av mina mål under FIFA 22 så detta var underbar information. Trodde det var borttaget.

Ja att det tar sådan tid är ju inte bara frustrerande utan också märkligt. Tar ju verkligen inte sådan tid i verkligheten att skjuta ett lite hårdare skott. Men när man mästrat det kanske det blir bättre.

Precis det jag tänkte på, lobbarna bör ju vara som mest effektiva i frilägen. Av någon anledning får jag ej till det. Antingen fångar målvakt den i luften (för svagt skott) eller så på något sätt så hinner alltid målvakten ikapp. Men i FIFA 22 var det som du sa alldeles för OP. Gjorde minst 20 mål när jag kom på att man kunde lobba bollen när du var längst ut i hörnet av straffområdet över till bortre stolpen. Målvakten var ej programmerad att rädda dem haha.

Ja, dessa jävla vider till avsparksmål försvinner ALDRIG ju!

håller med om allt
jag tycker iofs det är bra att de bytt sätt att skjuta low driven skott på, mer naturligt nu. mest irriterande när de byter runt på kontroller man lärt sig

gällande chippar tycker jag som sagt de tappar sin effektivitet av att fönstret att sätta dem är för litet. antingen rätt i famnen på målvakten, eller så är man för sen. i verkligheten är det ändå skapligt lätt för en spelare att tajma när målvakten dyker för bollen och bara lägga den över honom. jag skippar chipparna och går för low driven istället just nu. som sagt, ofta lägger sig målvakten som en pannkaka där han står och bollen går bara förbi, även om skottet inte är välplacerat. irriterande men lika för alla

och ja de där bisarra chipparna i bortre hörnet från ytterkanten av straffområdet som målvakten bara stirrade hjälplöst på i 22, man ville mörda en EA-utvecklare

men inte lika mycket som man vill mörda dem för avsparksmål

Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Gällande Powershot Viktigt!
Gå in i Game settings, kamera och längst ner sätt "Power Shot Zoom" på off.

Då slipper man den jobbiga kamera vinkeln.

Skottet ska bara användas när man har mycket yta, det krävs man är nogrannare med siktet.

Men betydligt mer balanserat än precision skotten förra året.

Risk vs Reward, de är galet bra när man lär sig dem om man han en anfallare med bra skott tex R7.

Gillar med att low driven är dubbeltapp känns mer naturligt

tack för tipsen, ska in och stänga av den zoomen

bytte kameravinkel också då jag inte alls gillade den nya, tyckte målet kändes "litet" och att jag såg dåligt. vad kör du?
Citera
2022-10-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ligger spelet nere eller ?

Står för använda appen behövs ansluta till internet 😂
Men inget fel på internet just nu 🧐

servicefönster till kl 9 ish
Citera
2022-10-05, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
håller med om allt
jag tycker iofs det är bra att de bytt sätt att skjuta low driven skott på, mer naturligt nu. mest irriterande när de byter runt på kontroller man lärt sig

gällande chippar tycker jag som sagt de tappar sin effektivitet av att fönstret att sätta dem är för litet. antingen rätt i famnen på målvakten, eller så är man för sen. i verkligheten är det ändå skapligt lätt för en spelare att tajma när målvakten dyker för bollen och bara lägga den över honom. jag skippar chipparna och går för low driven istället just nu. som sagt, ofta lägger sig målvakten som en pannkaka där han står och bollen går bara förbi, även om skottet inte är välplacerat. irriterande men lika för alla

och ja de där bisarra chipparna i bortre hörnet från ytterkanten av straffområdet som målvakten bara stirrade hjälplöst på i 22, man ville mörda en EA-utvecklare

bytte kameravinkel också då jag inte alls gillade den nya, tyckte målet kändes "litet" och att jag såg dåligt. vad kör du?

Jag kör Tele Broadcast
Höjd; 10
Zoom: 0

Eller
Höjd: 17
Zoom: 3
Citera
2022-10-05, 11:08
Medlem
sonofnatures avatar
Kan rekommendera 41212/2
För er som tycker spelet känns segt

Den fått mig å gilla spelet mer nu

Spelarna hittar varandra bra så lätt å bara trycka A fram å tillbsks för hitta yta

Har cm på inlöpningar
Strikers smyg bakom , stanna offensivt

Gameplay känns inte så segt då när spelarna är nära varandra

Kör 40/40
50 offensivt

Press vid bolltapp
Balanserat
Balanserat

E väl den formationen jag upplever gameplay känns lättast just nu
4411 e skoj framåt , men 41212/2 funkar bättre för min del när gäller känslan

Använder nästan bara A-pass nu plus någon ballroll
Krånglar ej tlll det

Försöker få skott med cm mycket
Så ta bra långskott på dem
Nu menar ej långskott från halvaplan
Men en bit utanför straffområdet

A = pass knappen
Senast redigerad av sonofnature 2022-10-05 kl. 11:12.
Citera
2022-10-05, 12:26
Medlem
Il.Malizias avatar
Köpte spelet till min 10åriga grabb häromdagen och han är helt lyrisk. Verkar som de lyckats bra med detta. Tydligen bara förbättringar från förra årets spel.
Citera
2022-10-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
håller med om allt

Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Jag kör Tele Broadcast
Höjd; 10
Zoom: 0

Eller
Höjd: 17
Zoom: 3

Själv kör jag co-op kameran

Bäst överblick
Citera
2022-10-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Själv kör jag co-op kameran

Bäst överblick

Håller med dig överblicken är klass!
Men dribblingar och skott tycker jag blir sämre.

Inte testat på 23an men eftersom dribblingar inte är så viktigt och skott är bätte ska det testas.
Citera
2022-10-05, 18:26
Medlem
Jag som casul och gubbe gillar detta FIFA, jag hänger med på ett annat sätt och har fan inte torskat en match av 8 spelade vilket är rekord, åker alltid duktigt på pisk i FIFA men i detta hänger jag med har Isak och Kulan i laget och det är mina bästa poänggörare. Isak är riktigt grym för discard. Ska så småningom uppgradera till Diaz o Antony som är riktigt sexiga (nonhomo)

Är det btw någon som vill förklara hur kemi systemet fungerar? Förstår inte ett skit så kör på samma liga/länder som vanligt men där är inga markeringar på att det är rätt (linjer)

Kan man blanda ligorno länder hur man vill nu?
Citera
2022-10-05, 19:42
Medlem
Fråga till er som är lite mer kunniga kring marknaden.

Kommer inte lira på 1-2 veckor nu. Har ett kapital på 120k på banken och laget jag lirar med.

Ska man sälja av laget och köpa nytt när jag är tillbaka eller stiger priserna mer?
Tänker på spelare som Auba, Leao och Immobile osv. 15-20k-klassen.
Citera
2022-10-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppsargen
Fråga till er som är lite mer kunniga kring marknaden.

Kommer inte lira på 1-2 veckor nu. Har ett kapital på 120k på banken och laget jag lirar med.

Ska man sälja av laget och köpa nytt när jag är tillbaka eller stiger priserna mer?
Tänker på spelare som Auba, Leao och Immobile osv. 15-20k-klassen.

Du ska helt klart sälja av det helst idag!
Iaf innan content imorgon.

Dessa typ av spelare kommer droppa när folk uppgarderar sitt lag.

Förmodligen kommer en stor market crash om 1,5 till 3 v som även påverkar high end markanden rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in