Citat:
Ursprungligen postat av
GreveholmLeif
TACK som fan! Lågt pressade skott var typ hälften av mina mål under FIFA 22 så detta var underbar information. Trodde det var borttaget.
Ja att det tar sådan tid är ju inte bara frustrerande utan också märkligt. Tar ju verkligen inte sådan tid i verkligheten att skjuta ett lite hårdare skott. Men när man mästrat det kanske det blir bättre.
Precis det jag tänkte på, lobbarna bör ju vara som mest effektiva i frilägen. Av någon anledning får jag ej till det. Antingen fångar målvakt den i luften (för svagt skott) eller så på något sätt så hinner alltid målvakten ikapp. Men i FIFA 22 var det som du sa alldeles för OP. Gjorde minst 20 mål när jag kom på att man kunde lobba bollen när du var längst ut i hörnet av straffområdet över till bortre stolpen. Målvakten var ej programmerad att rädda dem haha.
Ja, dessa jävla vider till avsparksmål försvinner ALDRIG ju!
håller med om allt
jag tycker iofs det är bra att de bytt sätt att skjuta low driven skott på, mer naturligt nu. mest irriterande när de byter runt på kontroller man lärt sig
gällande chippar tycker jag som sagt de tappar sin effektivitet av att fönstret att sätta dem är för litet. antingen rätt i famnen på målvakten, eller så är man för sen. i verkligheten är det ändå skapligt lätt för en spelare att tajma när målvakten dyker för bollen och bara lägga den över honom. jag skippar chipparna och går för low driven istället just nu. som sagt, ofta lägger sig målvakten som en pannkaka där han står och bollen går bara förbi, även om skottet inte är välplacerat. irriterande men lika för alla
och ja de där bisarra chipparna i bortre hörnet från ytterkanten av straffområdet som målvakten bara stirrade hjälplöst på i 22, man ville mörda en EA-utvecklare
men inte lika mycket som man vill mörda dem för avsparksmål
Citat:
Ursprungligen postat av
FifaUltimateTeam
Gällande Powershot Viktigt!
Gå in i Game settings, kamera och längst ner sätt "Power Shot Zoom" på off.
Då slipper man den jobbiga kamera vinkeln.
Skottet ska bara användas när man har mycket yta, det krävs man är nogrannare med siktet.
Men betydligt mer balanserat än precision skotten förra året.
Risk vs Reward, de är galet bra när man lär sig dem om man han en anfallare med bra skott tex R7.
Gillar med att low driven är dubbeltapp känns mer naturligt
tack för tipsen, ska in och stänga av den zoomen
bytte kameravinkel också då jag inte alls gillade den nya, tyckte målet kändes "litet" och att jag såg dåligt. vad kör du?