2022-11-26, 21:42
Medlem
Merparten går på soc....
Citera
2022-11-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Ja jag har själv sett folk som gör mellan 50-100k i månaden på att sälja cannabis och kokain i mängder från 1-100gram, dom är inte "stora" i den kriminella världen men dom har kontakter som gör att de kan operera ostört från andra kriminella.

De som syns mest i polisens radar är dom nätverks och gäng kriminella, opererar du ensam är det svårare att hamna i ögonen på snuten

Hur har du "sett" det?
Citera
2022-11-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Jag Tror knapps det är något gäng i malmö vill rekrytera dig bara för att du står på dig.

Fortsätter du sälja på något gängs område så kommer en 17 åring utan gymnasiebehörighet försöka döda dig.

Bättre att undvika gatuhandel och endast sälja till vänner och vänners vänner.
Vet folk som har becknat utan hänsyn till lokala nätverks låtsas-regler och det går i ordningen varna dig "du får inte beckna här " till att försöka hota dig om du ber dom fara flyga. Skiten slutar vid ord och sedan försöker dom bara kränga på dig plattor bruning eller äzi från deras laster i ett rekryteringsförsök eller vad man nu vill kalla det.

Men jag antar att man måste vara beredd att ta till hårdhandskarna om situationen kräver men det är sällan så dramatiskt.
Citera
2022-11-27, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Gör det verkligen det? Uppstår dessa ur något slags vakum? Dom som är stora i den "kriminella världen" brukar ha motsvarande hög status som kommer ifrån deras tidigare handlingar= legender både på polisstation och gata. Att dom klarar att hålla sig på högsta nivå är inte för att dom är osynliga, utan för att dom uppfört sig korrekt, och därför i stort blir lämnade ifred. Ofta har dom till och med suttit av en volta vid det laget...

Men vad vet jag. Sverige kryllar kanske av hemliga kranar som ingen hört talas om...

Skärp er nu finns folk som säljer 5or som tjänar 100k i månaden. Har du 10 kunder om dagen som alla köper en femma hasch var så har du minst 100k i mån.

Så ska du snacka om kokainförsäljare.

Men vi snackar väl inte om 12 åringar?
Citera
2022-11-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Hur har du "sett" det?

Ja är man uppvuxen i ett utsatt område och umgåtts med kriminella så är det inte svårt att se sånt
Citera
2022-11-27, 10:53
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Ja jag har själv sett folk som gör mellan 50-100k i månaden på att sälja cannabis och kokain i mängder från 1-100gram, dom är inte "stora" i den kriminella världen men dom har kontakter som gör att de kan operera ostört från andra kriminella.

De som syns mest i polisens radar är dom nätverks och gäng kriminella, opererar du ensam är det svårare att hamna i ögonen på snuten

Iofs så kan vi ju diskutera vad "aktiv på gatan" innefattar, jag har bara svårt att tro att det går att göra 100k i månaden särskilt länge utan att ha gjort sig ett namn först. Och dom där kontakterna, antingen älskar dom dig, eller utnyttjar. Om förstnämnda så vill dom förbättra dig och lära dig stå på egna ben, om sistnämnda så kan vad som helst hända när som helst. I båda fall kommer dom emellanåt sätta dig i jävligt knepiga situationer som dom hjälper eller "hjälper" dig ur, av olika anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Skärp er nu finns folk som säljer 5or som tjänar 100k i månaden. Har du 10 kunder om dagen som alla köper en femma hasch var så har du minst 100k i mån.

Så ska du snacka om kokainförsäljare.

Men vi snackar väl inte om 12 åringar?

Sen ska dessa 10 kunder antingen sälja vidare eller själva röka 5(!) gram om dagen, båda delar drar potentiellt uppmärksamhet till dig. Sällan kunder är så där regelbundna också, ibland ska det tas en paus, ibland räcker det med en 1a. I realiteten kanske dom där 10 kunderna är mer 25-30 "nästan varjedagare"? Då kanske du helt plötsligt inte känner alla fullt så väl som du vill intala dig...

*Någon röker för mycket och dennes partner blir arg. Någon pratar för mycket, någon blir beroende och gör bort sig, någon blir kränkt, någon blir skadad, polisen blir inblandad...

Vilket konfliktfyllt skitliv det där är!
Senast redigerad av Mr-Krister 2022-11-27 kl. 10:57.
Citera
2022-11-27, 10:55
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Merparten går på soc....
Skulle inte du ta emot gratis pengar om du kunde? Dessutom är det bra att ha vita pengar att betala hyra och räkningar med så slipper man frågor om varför man kommer med en näve kontanter varje månad för att betala sina fasta utgifter med.
Citera
2022-11-27, 11:00
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drwhoo
Räkna på 20% vinst per gram hos de riktiga killarna jag kommer referera till Malmö priser nu (Egen erfarenhet)

Kokain 800-900kr
Marijuana 70-100kr
Koks har folk typ 50% vinst på om de inte är riktigt low level.
Citera
2022-11-27, 11:33
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Jag såg på en youtubefilm där en blatte intervjuar en annan blatte som är knarklangare i Sverige i Malmö. (I övrigt en ganska bra intervju)

Då kom frågan: Hur mycket tjänar man som knarklangare i Sverige?

Svar: Det beror helt hur länge du har hållit på, men standard är att vi börjar bäckna när vi är 16 och då vid 18 års åldern så ligger standardern på cirka 80-150 000,- pr månad.

Men då är frågan, tjänar man verkligen såpass mycket per månad? Vad tror ni? Någonting lockar ju uppenbarligen, men jag trodde personligen inte att summorna var såpass höga!

Vad tror ni?

Nja, visst de kanske snittar runt 75 000 per månad räknat fram till 25 års ålder då de blir "poppade". Så om man räknar på "livstidslönen", så är det inte speciellt hög Mellan 16 år till 25 år så räknat på 75 000 Sek på 10 månader så blir det i runda slängar drygt 8 miljoner kronor., jämfört med en vanlig medborgare som jobbar i 40 år och som tjänar ca 40 000 sek per månad vilket blir drygt 19 miljoner.
Citera
2022-11-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Iofs så kan vi ju diskutera vad "aktiv på gatan" innefattar, jag har bara svårt att tro att det går att göra 100k i månaden särskilt länge utan att ha gjort sig ett namn först. Och dom där kontakterna, antingen älskar dom dig, eller utnyttjar. Om förstnämnda så vill dom förbättra dig och lära dig stå på egna ben, om sistnämnda så kan vad som helst hända när som helst. I båda fall kommer dom emellanåt sätta dig i jävligt knepiga situationer som dom hjälper eller "hjälper" dig ur, av olika anledningar.

Nu är det ju inte så att man har 10 kunder som alla kommer samma dag man kanske har 100 stycken och av dom snittar man tio om dagen.

Sen ska dessa 10 kunder antingen sälja vidare eller själva röka 5(!) gram om dagen, båda delar drar potentiellt uppmärksamhet till dig. Sällan kunder är så där regelbundna också, ibland ska det tas en paus, ibland räcker det med en 1a. I realiteten kanske dom där 10 kunderna är mer 25-30 "nästan varjedagare"? Då kanske du helt plötsligt inte känner alla fullt så väl som du vill intala dig...

*Någon röker för mycket och dennes partner blir arg. Någon pratar för mycket, någon blir beroende och gör bort sig, någon blir kränkt, någon blir skadad, polisen blir inblandad...

Vilket konfliktfyllt skitliv det där är!

Nu är det ju inte så att man har 10 kunder som alla kommer samma dag man kanske har 100 stycken och av dom snittar man tio om dagen.

Kokainlangare är av en helt annan liga där man väldigt lätt kan komma upp i stora summor det är inte helt ovanligt att köpa en 5a bra kvalitet för ett bra pris säg 3000kr , slå ut den 3 gånger så det blir 25-30% och helt plötsligt har du gjort 20000kr.
Citera
2022-11-27, 11:42
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
När jag försörjde mig som knarklangare för 20+ år sedan så tjänade jag väl ungefär som en ICA-kassörska per månad. Men jag jobbade bara några timmar per vecka.
Detta är väl nära sanningen för hur det är för de flesta. 1-2 timmars jobb per dag för en tusenlapp i redan pengar. Skulle det finnas väldigt stora summor att tjäna skulle fler personer välja det alternativet istället för ett vanligt jobb och vinsten skulle pressas ned.

Då blir väl frågan om det är värt det? Å ena sidan är det ganska soft att kunna slappa, dra runt på stan och spela tv-spel och ändå tjäna som en vanlig lågkvalificerad anställd som tvingas jobba 40 timmar i veckan. Å andra sidan finns ju hotbilden med polisen, sunkiga kunder och leverantörer och att man måste kunna räkna med att bli väckt klockan två på natten för att någon fått en jäkla sug efter röka.
Citera
2022-11-27, 12:16
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower

Mm, men menar att det kanske vore en möjlighet att hålla sin 100k-grej dold och diskret med 10 fasta kunder, svårare med 30 och helt omöjligt med 100. Och med uppmärksamhet kommer olika former av problem som kräver erfarenhet/rykte/respekt/backup för att hantera. Ingen har sagt att det inte går att tjäna 100k+ som drogförsäljare, men du ska överleva också, och det utan att va "gatuaktiv" i scenariot vi va inne på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in