2022-11-25, 09:29
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Problemet är att danska kronan är så stark nu så en platta standard kanske kostar 6-7 tusen svenska.

Så du får sälja 0,6-0,7 g för 100 kr istället.

Det är relativt säkert att smuggla på tåget via Öresundsbron, klä dig som en pendlare och åka samtidigt som pendlarna då är tågen överfulla och tullens hundar kommer inte fram.

Alternativt gömmer plattan på tåg-toaletten (finns inga kameror där sist jag kollade) plockar sen fram plattan en bra bit utanför Lund.

Det flödar in sjuka mängder knark, vapen och annat via Öresundsbron. Det är en motorväg för den svarta marknaden in i Skandinavien från Europa.

Malmö gängen tjänar stora pengar på att tulla varor på väg in i Skandinavien. Hela malmö är fylld verksamheter som tvättar pengar. På Möllan (ett fattigt område med öppen droghandel) finns den minst 4-5 guldaffärer och 4-5 växlingskontor!

Man har ju såklart funderat på det där med toaletten.
Men är det inte så att man måste stiga av på en station ibland i Sverige där tullen står på perrongen?

Om man gömmer nåt på toan och de hittar det. Hur pass anala är dom. Tar de fingeravtryck eller försöker spåra knarket till en viss passagerare?
Citera
2022-11-25, 09:43
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Man har ju såklart funderat på det där med toaletten.
Men är det inte så att man måste stiga av på en station ibland i Sverige där tullen står på perrongen?

Om man gömmer nåt på toan och de hittar det. Hur pass anala är dom. Tar de fingeravtryck eller försöker spåra knarket till en viss passagerare?
Nä tullen går på med hunden på tåget vid hyllie och sen går av vid malmö C eller Lund C när hunden sniffat hela tåget. Tullen personalen är också tränade att identifiera nervösa och stenade människor.

Vet inte hur mycket tid de lägger på att spåra, 100g hasch, tror inte de pallar lägga speciellt mycket energi på det. Använd handskar hela tiden så du inte sätter fingeravtryck
Citera
2022-11-25, 11:19
Medlem
Gustav2adolfs avatar
De allra flesta går minus i det stora hela
Citera
2022-11-25, 12:01
Medlem
Ajss avatar
För mycket.
Vet många som åkt dit med några hundra lök undangömda...

Pengar är inte svåra att få tag i, dom e dock jävligt svåra att spendera om man inte fått tag på dem på vitt sätt.
Visst kan man blanda i lite svarta pengar och späda ut lönen men lycka till att förklara en fet bil eller handpenning till ett hus om man jobbar som städare eller inte alls...

Kanske går att bortförklara som hobbyverksamhet om man håller sig under den gränsen/år, men då tar det lång tid att bli milionär...
Citera
2022-11-25, 15:51
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Finns kokain säljare som gör bra över 100k i månaden. Utan att vara särskillt aktiva på gatan eller igenkända hos polisen

Gör det verkligen det? Uppstår dessa ur något slags vakum? Dom som är stora i den "kriminella världen" brukar ha motsvarande hög status som kommer ifrån deras tidigare handlingar= legender både på polisstation och gata. Att dom klarar att hålla sig på högsta nivå är inte för att dom är osynliga, utan för att dom uppfört sig korrekt, och därför i stort blir lämnade ifred. Ofta har dom till och med suttit av en volta vid det laget...

Men vad vet jag. Sverige kryllar kanske av hemliga kranar som ingen hört talas om...
Citera
2022-11-26, 02:51
Medlem
Citat:
För 10 år sedan kunde du åka till Christiania köpa en platta standard hasch (100g) för 4000-5000 kr och smuggla den på tåget.

Du kunde sen i Sverige sälja 0,8-0,9 g bitar för 100 kr st.

Det blir en 100-120% vinst, har du ett stort nätverk med kunder kunde du dra in stora mängder pengar fort
Idag kan du hämta jättefint dunderhasch som smular och bubblar för 5k utan att behöva riskera narkotikasmuggling här inrikes, kanske lokalt där du bor om du känner rätt kontakter.

Släpp det som "hel" istället för femmor och du tjänar dig en ok slant för stunden om du har våldskapital och pallar stressen från shorta och paranoia. Folk som vill testa dig när ryktet går runt. Om man står på sig vill "nätverk" rekrytera en istället för att leka hotfull. Men vi knullar deras morsor!
Senast redigerad av TrippieDead 2022-11-26 kl. 03:07.
Citera
2022-11-26, 04:47
Medlem
Jag tror inte de tjänar särskilt bra,

inte efter avdrag av arbetsskador som avklippta fingrar, skottskador, fängelse och mördade anhöriga.

Men så länge de kan säkra sin arbetsmiljö kan det nog gå att försörja sig på kort sikt.
Citera
2022-11-26, 06:01
Medlem
Statsminister2030s avatar
En jag kände drog in 156.000 kr fredag till söndag när jag var med honom. Tror han tjänade i alla fall minst 5-6 miljoner varje år svart. Och på det hade han socialbidrag. . Han försvann sen så antingen åkte han fast eller så åkte han utomlands. Men kan ju va värt att sitta tre år om du har 15-20 miljoner när han kommer ut. Han tjänade mer i veckan än va grisen tjänar på ett år efter skatt.
Citera
2022-11-26, 08:54
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippieDead
Idag kan du hämta jättefint dunderhasch som smular och bubblar för 5k utan att behöva riskera narkotikasmuggling här inrikes, kanske lokalt där du bor om du känner rätt kontakter.

Släpp det som "hel" istället för femmor och du tjänar dig en ok slant för stunden om du har våldskapital och pallar stressen från shorta och paranoia. Folk som vill testa dig när ryktet går runt. Om man står på sig vill "nätverk" rekrytera en istället för att leka hotfull. Men vi knullar deras morsor!

Jag Tror knapps det är något gäng i malmö vill rekrytera dig bara för att du står på dig.

Fortsätter du sälja på något gängs område så kommer en 17 åring utan gymnasiebehörighet försöka döda dig.

Bättre att undvika gatuhandel och endast sälja till vänner och vänners vänner.
Citera
2022-11-26, 10:58
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Jag Tror knapps det är något gäng i malmö vill rekrytera dig bara för att du står på dig.

Fortsätter du sälja på något gängs område så kommer en 17 åring utan gymnasiebehörighet försöka döda dig.

Bättre att undvika gatuhandel och endast sälja till vänner och vänners vänner.

Det lär väl vara just det senare man sysslar med om man åker och hämtar 100-plattor på tåget tänker jag.
Citera
2022-11-26, 11:02
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
En jag kände drog in 156.000 kr fredag till söndag när jag var med honom. Tror han tjänade i alla fall minst 5-6 miljoner varje år svart. Och på det hade han socialbidrag. . Han försvann sen så antingen åkte han fast eller så åkte han utomlands. Men kan ju va värt att sitta tre år om du har 15-20 miljoner när han kommer ut. Han tjänade mer i veckan än va grisen tjänar på ett år efter skatt.

Och var hamnade de 5-6 miljonerna per år?
Hur tvättade han pengarna??
Citera
2022-11-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Gör det verkligen det? Uppstår dessa ur något slags vakum? Dom som är stora i den "kriminella världen" brukar ha motsvarande hög status som kommer ifrån deras tidigare handlingar= legender både på polisstation och gata. Att dom klarar att hålla sig på högsta nivå är inte för att dom är osynliga, utan för att dom uppfört sig korrekt, och därför i stort blir lämnade ifred. Ofta har dom till och med suttit av en volta vid det laget...

Men vad vet jag. Sverige kryllar kanske av hemliga kranar som ingen hört talas om...

Ja jag har själv sett folk som gör mellan 50-100k i månaden på att sälja cannabis och kokain i mängder från 1-100gram, dom är inte "stora" i den kriminella världen men dom har kontakter som gör att de kan operera ostört från andra kriminella.

De som syns mest i polisens radar är dom nätverks och gäng kriminella, opererar du ensam är det svårare att hamna i ögonen på snuten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in