2022-05-19, 15:10
Medlem
Jag såg på en youtubefilm där en blatte intervjuar en annan blatte som är knarklangare i Sverige i Malmö. (I övrigt en ganska bra intervju)

Då kom frågan: Hur mycket tjänar man som knarklangare i Sverige?

Svar: Det beror helt hur länge du har hållit på, men standard är att vi börjar bäckna när vi är 16 och då vid 18 års åldern så ligger standardern på cirka 80-150 000,- pr månad.

Men då är frågan, tjänar man verkligen såpass mycket per månad? Vad tror ni? Någonting lockar ju uppenbarligen, men jag trodde personligen inte att summorna var såpass höga!

Vad tror ni?
Citera
2022-05-19, 15:12
Avstängd
Fitt-Harrys avatar
Jag tror snarare att man omsätter så mycket om man är någorlunda bra på det. Annars är det nog vanligt att man tjänar runt 5000-30,000:- per månad. Vissa tjänar mycket mer. Så länge cannabis är olagligt så är det fritt fram för kriminella att syssla med detta med väldigt låg/ingen risk.
Citera
2022-05-19, 15:13
Medlem
StonedMonkeys avatar
Beror ju helt på hur stor din kundkrets är och vad du säljer för droger, finns inget "generellt" svar på hur mycket man tjänar.
Citera
2022-05-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Jag tror snarare att man omsätter så mycket om man är någorlunda bra på det. Annars är det nog vanligt att man tjänar runt 5000-30,000:- per månad. Vissa tjänar mycket mer. Så länge cannabis är olagligt så är det fritt fram för kriminella att syssla med detta med väldigt låg/ingen risk.
Låter rimligt, men jag vet att ett begrepp inom droghandeln är att "dubbla upp".

Låt oss säga du köper varor för 60k säljer du det för totalt 60k. Inte helt orimligt ändå.

Låt oss säga du säger 100 gram kola, 70k för bulkpris (obankat)

Bankar det x2 = 200 gram totalt.

Säljer det på gatan för 1k/grammet = 200k
Citera
2022-05-19, 15:17
Medlem
Måste vara svårt att tvätta så mycket pengar. Antar att de inte stoppar pengarna i madrassen.

Alla knarklangare är väl inte organiserat kriminella heller så...
Citera
2022-05-19, 15:18
Medlem
dragon31s avatar
hur långt är ett snöre? stor skillnad. en springis t nån äldre tjänar nog inte så mycket medans dom äldre drar in en hel del. och såklart finns det många grader i mellan en springis o en äldre lite tyngre "snubbe"
Citera
2022-05-19, 15:32
Avstängd
Fitt-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Låter rimligt, men jag vet att ett begrepp inom droghandeln är att "dubbla upp".

Låt oss säga du köper varor för 60k säljer du det för totalt 60k. Inte helt orimligt ändå.

Låt oss säga du säger 100 gram kola, 70k för bulkpris (obankat)

Bankar det x2 = 200 gram totalt.

Säljer det på gatan för 1k/grammet = 200k
Detta har jag dock redan räknat med i min kalkylering.
Citera
2022-05-19, 15:33
Avstängd
Fitt-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollStrategen
Måste vara svårt att tvätta så mycket pengar. Antar att de inte stoppar pengarna i madrassen.

Alla knarklangare är väl inte organiserat kriminella heller så...
Köp begagnade bilar kontant, sälj efter några månader till bilhandlare.
Citera
2022-05-19, 15:41
Medlem
När jag jobbade i kriminalvården för länge sedan så sade en av killarna att han drog hem 30-40000 utöver bidrag. Det känns ju knappt som det är värt mödan om man ska vara orolig för polis och konkurrenter i dagens klimat. Tror han satt på två år.

Sedan har vi ju de som tar de stora riskerna, som kör över öresundsbron med en lastbil och då pratar vi andra summor. En var på sin andra 6årsrunda för den, men han tjänade nog bra för stunden.
Citera
2022-05-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
När jag jobbade i kriminalvården för länge sedan så sade en av killarna att han drog hem 30-40000 utöver bidrag. Det känns ju knappt som det är värt mödan om man ska vara orolig för polis och konkurrenter i dagens klimat. Tror han satt på två år.

Sedan har vi ju de som tar de stora riskerna, som kör över öresundsbron med en lastbil och då pratar vi andra summor. En var på sin andra 6årsrunda för den, men han tjänade nog bra för stunden.
Interessant insight! Ja absolut, kör du över ett last med t.ex. 100kg kokain snackar vi självklart miljoner säkert.

Men bra insight på han som snackade inne på kriminalvården!
Citera
2022-05-19, 16:20
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Interessant insight! Ja absolut, kör du över ett last med t.ex. 100kg kokain snackar vi självklart miljoner säkert.

Men bra insight på han som snackade inne på kriminalvården!

Knappast att långtradarchaffisen som har 100kg i lasten får några miljoner...
Citera
2022-05-19, 16:22
Medlem
Med tanke på att killarna flashar en billig Armani regnjacka och nån skrynklig Hugo boss hoodie på Instagram så kan vi väl utgå från att det är några större summor som dom stoppar i madrassen. Ett tag när jag sålde lyrica som var köpt på bulk så sålde jag för ca 10 000 på två veckor varav 5 000 var ren profit. Och då såldes det varenda dag ska tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in