2022-05-19, 11:27
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Skaffa körkort din fattiga pajas.
Citera
2022-05-19, 11:30
Medlem
TheJackets avatar
Hundar innebär 95% av gångerna inga som helst problem. För en trevligare kollektivtrafik bör blattar & tjackisar förbjudas.
Citera
2022-05-19, 12:04
Medlem
Nu kan jag inte gå i god för alla hundar, men de jag träffat har inte luktat på sättet som du beskriver. Är det så att du hundhälsar och därav kommer onödigt nära hundarnas underliv och då upplever lukten du beskriver? Du borde avstå från det.

Intresant är också att i din text återfinns inget om att förbjuda människor på bussen, vilka enligt mina upplevelser, vid tillfällen utsöndrar en mycket mer påtalande och ibland påträngande lukt - lukter som du inte alls verkar ha något emot att inhalera och låta befästa sig i din nasala gång. Möjligen luktar du själv väldigt illa och noterar därför inte andra människors odör.
Citera
2022-05-19, 12:32
Medlem
Trådskaparen är uppenbarligen svagbegåvad, ett troll eller rätt och slätt dum i huvudet.
Citera
2022-05-19, 13:54
Medlem
Jag jobbar i Köpenhamn och har hund själv och har jobbat i Danmark i över 20 år nu.

Har ALDRIG upplevt att det luktar hundpiss men däremot att det luktar av hasch/marijuana ELLER till 80-90 procent, att det luktar OREN MÄNNISKA SOM INTE HAR TVÄTTAT SIG SJÄLV DE SENASTE TOLV MÅNADERNA!

Den lukten är helt vidrig!
Citera
2022-05-19, 14:50
Medlem
Cameltotems avatar
Nja om det är något vi ska förbjuda är det väl hundar i stan.

Hur kan de vara lagligt att bajsa hur man vill? Gör jag det som människa åker jag dit så de bara ryker om det.
Citera
2022-05-19, 15:14
Medlem
FreddyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Lol, jag gissar på att jag är mer hygienisk än vad du är. Vidare är jag kvinna.

Nej men ärligt talat så förstår jag inte varför hundar skulle lukta kiss? Mina hundar brukade aldrig kissa ner sig. Visst kan hundar lukta om de har fått något äckligt på sig men då brukar vettiga ägare duscha dem, vilket är de flesta. Det finns en speciell hundlukt som de alltid har, men den känner man mest om man borrar ner näsan i pälsen på dem.
Min kompis åkte buss igår och berättade att en unge där hade luktat skit, och det är ju värre än den lilla lukt en hund i regel möjligen ger ifrån sig. Vad ska vi göra åt bajsluktande barn? Vad ska vi göra med män från Mellanöstern som har en tendens till att stinka svett när man åker tunnelbana? Med romer som omringar en i ett fyra-säte och gör resan outhärdlig med inpyrd stank? Tjejer som har dränkt sig i parfym? Man kan ställa till med ett liv om det, eller så kan man bara acceptera att sånt här tillhör livet och gå vidare med sittt eget när resan är över. Det är bättre än att kräva olika typer av förbud och göra livet surt för andra. Livet är inte perfekt och de små olägenheterna tillhör livet.
Skillnaden är att ha en hund är ingen rättighet. Har man hund så får man skylla sig själv. Blöta hundar (byt ut "blöta" mot "alla" om du vill) ska ej vistas i städer överhuvudtaget utan i skogen bland andra djur.
Citera
2022-05-19, 16:22
Medlem
PK-befriads avatar
Hundar på bussen är en källa till glädje i vardagen. Sitter hellre bredvid en hund än en sosse.
Citera
2022-05-19, 16:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Och alla människor som har ledarhundar och assistanshundar, ska dom också uteslutas från att åka kollektivt? Blir så trött på egocentriska trådar som den här, jag jag jag utan förståelse för andra människor. Var glad att du inte bor i Tyskland där får hundar följa med in i vissa restauranger.

Finns säkert över hundra restauranger/barer bara i Stockholm där hundar är välkomna. Brewdog och Zekes tex. Mycket trevligt!
Citera
2022-05-19, 16:59
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK
Skillnaden är att ha en hund är ingen rättighet. Har man hund så får man skylla sig själv. Blöta hundar (byt ut "blöta" mot "alla" om du vill) ska ej vistas i städer överhuvudtaget utan i skogen bland andra djur.

Vem säger att man inte får ha hundar i stan?
Människan har levt med hundar i troligtvis 100.000 år.
Det är DU som är avvikande i den här frågan.
Reality check please.
Citera
2022-05-19, 17:03
Medlem
FreddyKs avatar
Exakt, för 100.00 år sen bodde man i skogen. Inte i civiliserade städer. Man hade kor förr i tiden tycker du jag ska släpa med mig en på bussen? Djur är djur, de till för att ätas inget annat.
Citera
2022-05-20, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z-Library
De kan hända var som helst i samhället du blir överfallen. Men det är ingen ursäkt hundar ska få pissa ner tågen med sin äckliga lukt och göra människor sjuka.

Människor gör människor sjuka.
Hundar gör faktiskt människor friska.

Du kanske skall gå till en läkare o få ditt luktorgan kontrollerad o kalibrerad. Hundar luktar inte kiss generellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in