2022-05-18, 23:23
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Visa mig en enda video där barnen är spontana i sina handlingar. Han regisserar dem i minsta detalj, de får inte ens klättra i trädet på barnens vis. När ett av barnen skruvar på sig under en av tomtens deklamationer så får han höra att han ska stå ut lite till, att de varit duktiga. Fadern tvingar dem att posera. I videos där de blir vittnen till deklamationer om problem som inte är lämpliga för barn att behöva ta del av.

Hur brukar det låta vid skolbänken? Tillåts barnen vara spontana? Där blir de knappast ens berömda när de orkar hålla sig stilla, inte i trettio minuter, utan i sex timmar.

Allt du skrev i inlägget, skulle man kunna vända på och säga om skolan.
Citera
2022-05-18, 23:23
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Det kanske man inte vill men det kanske man måste för sitt barns skull om man knullat till sig ett barn under så oansvariga omständigheter. När barnet fått medborgarskapet fastställt kan de skilja sig och hon kan fortsätta leka illegal

Tycker du det är oansvarigt få barn utanför äktenskapet så kan du börja med att försöka övertyga svenska majoriteten om det. Innan du använder det som ursäkt för att det är rätt att förvägra papperslösa kvinnors barn personnummer, samtidigt som du paradoxalt nog hävdar det är ett fruktansvärt övergrepp om barnen inte får ett personnummer.
Citera
2022-05-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Men gud hahahahah jag vill lova att jag har sett barn i sämre skick i skola ute på lekplatser som har svårt på olika sätt. Väx du upp din pappersvändare !

Visste inte det var någon tävling om vems barn som är i sämst skick?

Räcker med att ett barn far illa fysiskt som psykiskt.

Att det brister i föräldrainsikt och ansvar är lika för alla.
Citera
2022-05-18, 23:25
Medlem
Gusselbys avatar
Inte bra att isolera sina barn. Det hör till att interagera med andra. Finns hemska historier om barn som tvångsisolerats från samhället, där ingen har insyn och barnen far otroligt illa. Det här kan eventuellt handla om sådana vårdnadshavare, som berövar sina barn en god uppväxt och vem vet, kanske utsätter dem för gud vet vad för fanskap.

Den här pappan verkar ha blivit kollrig. Det blev för mycket av det goda för den stackaren?
Citera
2022-05-18, 23:29
Medlem
Citat:
Visa mig en enda video där barnen är spontana i sina handlingar. Han regisserar dem i minsta detalj, de får inte ens klättra i trädet på barnens vis. När ett av barnen skruvar på sig under en av tomtens deklamationer så får han höra att han ska stå ut lite till, att de varit duktiga. Fadern tvingar dem att posera. I videos där de blir vittnen till deklamationer om problem som inte är lämpliga för barn att behöva ta del av.

Du letar fel . Barn är så inga barn gillar sitta still men ibland måste man det tex i skolan är det också så. Barnen har ett hem kläder mat syskon familj hemundervisning natur djur och annat et som är allvarligt det är att det slösas resurser på det här när det finns barn som lever med drog påverkade föräldrar och i misshandel det för mig är mycket mycket allvarligt. Jag såg senast idag ett barn med uppmärksamhetsstörning och hans övervakare ursäkta hans existens i alla försök i kontakt han försökte göra han gjorde allt för att göra rätt så blev det fel och hon försökte stoppa han i alla kontaktförsök han kunde. Du letar fel på helt fel ställen. Öppna dina ögon se verkligheten det finns barn i riktig misär.
Citera
2022-05-18, 23:31
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Hur brukar det låta vid skolbänken? Tillåts barnen vara spontana? Där blir de knappast ens berömda när de orkar hålla sig stilla, inte i trettio minuter, utan i sex timmar.

Allt du skrev i inlägget, skulle man kunna vända på och säga om skolan.

Visst får barn vara spontana på ett åldersadekvat sätt i den svenska skolan. Har du besökt en på sistone? Jag besöker en varje måndag till fredag eftersom jag är mamma till en förstaklassare.
Citera
2022-05-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Visste inte det var någon tävling om vems barn som är i sämst skick?

Räcker med att ett barn far illa fysiskt som psykiskt.

Att det brister i föräldrainsikt och ansvar är lika för alla.

Men gud vad har du för syn på barn och föräldrar du tror att det är som en bok eller ?
Det viktigaste är basala behov och att kärlek finns och att barnet har ett gott liv med mycket mycket kärlek värme. Det är inte bara skolan som
Kan göra det tyvärr
Citera
2022-05-18, 23:34
Medlem
Citat:
Visst får barn vara spontana på ett åldersadekvat sätt i den svenska skolan. Har du besökt en på sistone? Jag besöker en varje måndag till fredag eftersom jag är mamma till en förstaklassare.

Trevligt att du vill bli personlig angående dig och ditt barn i skolan.
Citera
2022-05-18, 23:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Shit, är det W.Thorson alltså. Wow. Han följde man i pokern för 15 år sedan.
Det blev allt svårare för honom att ta för sig i pokern så........här beklagar han sig
https://poker.se/video/49845505/will...don-highroller
Citera
2022-05-18, 23:39
Medlem
Citat:
Men gud vad har du för syn på barn och föräldrar du tror att det är som en bok eller ?
Det viktigaste är basala behov och att kärlek finns och att barnet har ett gott liv med mycket mycket kärlek värme. Det är inte bara skolan som
Kan göra det tyvärr

Alltså nu får du klappa hästen lite.
Citera
Medlem
Citat:
Trevligt att du vill bli personlig angående dig och ditt barn i skolan.
Mmm chickfight.
Popcorn poppas! 😃
Citera
Medlem
NattNatts avatar
Citat:

Det var inte så längesedan jag besökte en högstadieskola, och en mellanstadieskola. Och jag kan lova dig att spontanitet var inte riktigt känslan som dominerade klassrummen och korridorerna. Snarare tvång, kaos, och frustration.

Men det kanske är annorlunda för förstaklassarna. Men förbered dig för att om du inte har en stor portion tur så kommer du om några år få se en sida av skolan som kanske inte är riktigt lika mysig och spontan.

Hur som helst så ska man vara försiktig med att döma andra om man inte är väl insatt i deras förehavanden och problem. Lite mer ödmjukhet och förståelse i samhället skulle inte skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in