Citat:
Ursprungligen postat av
Rosa Luxemburg
Paludan har en dansk mor och en svensk far, han trillade alltså inte ut ur en svensk livmoder.
Jag har själv barn med en person som inte är folkbokförd i Sverige, barnet är fött i Sverige och min livmoder ansågs vid barnets födsel förvisso svenskt. Barnets far är registrerat hos Skatteverket efter det att vi gick till familjerätten, där han tog på sig faderskapet och visade upp sitt utländska pass. Det behövdes inte ens ett faderskapstest men jag begärde det själv. Barnets far finns införd i barnets personbevis med namn, födelsedatum och medborgarskap. De hade kunnat lösa detta via familjerätten men de vägrade väl göra test av släktskap, skatteverket fick ju inte in kompletterande papper. Fan vet vems barnets föräldrar är egentligen. Detta är mycket skumma människor.
Hur många danska kvinnor lever som papperslösa i Sverige? Noll. Alltså irrelevant för denna diskussion.
Om du som svensk föder barn i Sverige så rapporterar barnmorskan till Skatteverket och barnet får automatiskt personnummer. Oavsett vad barnets far har för juridisk status.
Föder en papperslös kvinna barn i Sverige fungerar det ej så.
Citat:
Gällande UT så fick folk i Malmö söka på plats även efter 2016, varje bedömning görs individuellt. Han måste älska att ha otur med myndigheter, så mycket otur som han samlar på sig.
Se denna länk:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...h-tva-sma-barn
Söka på plats godkändes inte. De förlorade i alla instanser.