Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag förstår om du inte läst alla inlägg men jag förklarade tidigare att det är helt omöjligt att plocka fram totalt innehav från storbanken i fråga genom att titta på övrigt surfningsmönster eller information. Det gäller just från storbanken. Andra banker ränkas inte med. Efter att nyligen ha flyttat pengar mellan banker så dyker det uppdaterade innehavet i storbanken upp i annonsen.
Jag läste TS där du skrev "riktad Internetannonsering som baseras på att annonsören vet ganska exakt vilket 'totalsaldo' en person har på sitt konto". Det går ju inte tolka på annat vis än att det handlade om annonser baserade på ekonomin i runda slängar, och att det enbart var din personliga tolkning att de visste exakt.
Om du verkligen ville ha sagt att annonserna nämnt exakt på öret vad du har på kontot borde du uttryckt det i stil med "personanpassad Internetannonsering som innehöll exakt totalsaldo."
Om det verkligen är så att det exakta kontosaldon framgår så kan man ju inte säga att annonserna är riktade. Det säger man när en annons är riktad till en viss grupp. Det du beskriver handlar ju om annonser som är helt anpassade på individnivå.