Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-16, 18:48
  #1
Medlem
Alphaomegarices avatar
Jag har goda nyheter. Vi och finnarna kan vara säkra så länge vi inte ha Nato-baser/trupper och missilsystem/kärnvapen utplacerade enligt Putin(länktips)
https://youtu.be/LYiMKAi_YJ0

Ryssarna verkar inte bryr sig så länge Nato-medlemskapet endast är på "pappret". Vi får hoppas att våra politiker lyssnar.. enligt Putin(dokumentären Ukraine on fire) så är det dock svårt för många politiker att stor emot det enorma pressen (eller mutorna..) från USA när det kommer till NATO.

Tror ni våra politiker kan stå emot trycket i framtiden? Det bästa är egentligen att vara utanför men nu är vi redan med i maffian så... Jag gissar dock på att Ryssarna kommer eliminera hot direkt med kryssnings-missiler/kinshal istället för att vänta 8 år som de gjorde med Ukraina och lät NATO bygga militären där
Citera
2022-05-16, 18:53
  #2
Medlem
Så lät det inte när det gällde Ukraina. Är det lite jobbigt nu?
Citera
2022-05-16, 18:57
  #3
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Jag har goda nyheter. Vi och finnarna kan vara säkra så länge vi inte ha Nato-baser/trupper och missilsystem/kärnvapen utplacerade enligt Putin(länktips)
https://youtu.be/LYiMKAi_YJ0

Ryssarna verkar inte bryr sig så länge Nato-medlemskapet endast är på "pappret". Vi får hoppas att våra politiker lyssnar.. enligt Putin(dokumentären Ukraine on fire) så är det dock svårt för många politiker att stor emot det enorma pressen (eller mutorna..) från USA när det kommer till NATO.

Tror ni våra politiker kan stå emot trycket i framtiden? Det bästa är egentligen att vara utanför men nu är vi redan med i maffian så... Jag gissar dock på att Ryssarna kommer eliminera hot direkt med kryssnings-missiler/kinshal istället för att vänta 8 år som de gjorde med Ukraina och lät NATO bygga militären där
Norge och Danmark har ju klarat av det i tämligen många år, så ser inte varför inte Sverige och Finland skulle kunna göra detsamma. Smart drag av Putin om det nu stämmer med det där uttalandet. Då har han hittat en väg ur sina alltför höga toner nu när deras tomma hot inte fungerade
Citera
2022-05-16, 19:09
  #4
Medlem
4-4-2s avatar
Putin har storhetsvansinne och tror att hela världen är emot honom, när det egentligen är Putins paranoia som är den enda orsaken till alla upplevda hot från Nato. Hoppas hans cancer sprider sig skyndsamt.
Citera
2022-05-16, 19:37
  #5
Medlem
hah99s avatar
Jag läste nyss en nyhet från Aftonbladet att Erdogan säger nej till att Sverige och Finland går med i Nato sen står att alla 30 Natoländer måste godkänna nya medlemmar. Betyder det att om ett land eller flera säger nej till Sverige och Finland får de inte vara med i Nato?
Citera
2022-05-16, 19:43
  #6
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hah99
Jag läste nyss en nyhet från Aftonbladet att Erdogan säger nej till att Sverige och Finland går med i Nato sen står att alla 30 Natoländer måste godkänna nya medlemmar. Betyder det att om ett land eller flera säger nej till Sverige och Finland får de inte vara med i Nato?

Hoppas verkligen det. Att gå med i NATO nu vore det dummaste vi kunde göra när ryssen sedan länge retats upp mer och mer. Även om Putin håller en sansad ton och säger att det är "ok" så länge inte militär infrastruktur placeras i våra länder, så vet man aldrig vad hans nästa drag blir. Erdogan är som jag ser det den enda vuxna i rummet i detta.
Citera
2022-05-16, 19:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hah99
Jag läste nyss en nyhet från Aftonbladet att Erdogan säger nej till att Sverige och Finland går med i Nato sen står att alla 30 Natoländer måste godkänna nya medlemmar. Betyder det att om ett land eller flera säger nej till Sverige och Finland får de inte vara med i Nato?

Erdogan har nog fått ett brådskande samtal från Ryssland.
Och möjligen en liten banköverföring.
Citera
2022-05-16, 19:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hah99
Jag läste nyss en nyhet från Aftonbladet att Erdogan säger nej till att Sverige och Finland går med i Nato sen står att alla 30 Natoländer måste godkänna nya medlemmar. Betyder det att om ett land eller flera säger nej till Sverige och Finland får de inte vara med i Nato?

Ja
Citera
2022-05-16, 19:51
  #9
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Fattar inte att media slår på stora trumman av att Putin säger att han inte ser oss som ett hot och tror att han backat från tidigare uttalanden. Det är ju tvärtom… Det som signaleras är att ryssarna skiter i om vi går med i Nato då de inte räds Nato. Han säger fortfarande att militära åtgärder kommer vidtas. Snacka om att läsa bibeln som satan.
Citera
2022-05-16, 20:29
  #10
Medlem
Tavelramskroks avatar
Plötsligt har Putin mjuknat och detta i samband med att Erdogan (odågan) sagt nej till svenskt medlemskap i Nato.
Nja. Sådana här lurifaxar går inte riktigt att lita på.
Citera
2022-05-16, 20:42
  #11
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Putin: Nato medlemskap är OK men inga "militära infrastruktur"

Innebär detta att Putler inte tycker att svenskarna är "nazister", vilket han beskyllde oss för i förra veckan?

Kommer Astrid Lindgren nu att bli rehabiliterad i Ryssland? I förra veckan tyckte ju Putte att hon var "nazist"?
__________________
Senast redigerad av FriaLandetTibet 2022-05-16 kl. 20:51.
Citera
2022-05-17, 00:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Erdogan har nog fått ett brådskande samtal från Ryssland.
Och möjligen en liten banköverföring.
Fast ryssarnas och turkarnas relation har väl aldrig varit så god ?

Det vart ju lite liv för ett antal år sedan när en turkisk luftvärnsrobot sprängde en rysk MiG i bitar som råkade gena lite över den turkiska gränsen under kriget mot IS nere i Mellanöstern.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback