Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-15, 22:58
  #25
Medlem
Rekommenderar runt västra skogen-tuben. Börjar dra iväg där dock men en etta går att få tag på för 3 miljoner och oanat nära TC med 7 min och dubbla blå linjer.
Citera
2022-05-15, 23:03
  #26
Medlem
Centrala Sundbyberg är attraktivt. Finns hur mycket kommunikationer som helst.
Citera
2022-05-15, 23:22
  #27
Medlem
I Stockholm är det följande områden som gäller...

Aspudden, Telefonplan, Marievik/Liljeholmskajen, Mälarhöjden* (*dock samma linje som Norsborg så tbanan är full med babbar), Reimersholme, Lilla Essingen.
Citera
2022-05-15, 23:25
  #28
Medlem
MrFolds avatar
Utan att lägga några värderingar kring TS önskemål så kan jag som jag tror mig tidigare ha gjort tipsa om Stockholms stads demografiska statistik:

https://start.stockholm/om-stockholm.../omradesfakta/

Här kan man t ex läsa att Abrahamsberg hade 3 297 invånare 2021-12-31. Av dessa var 617 (alltså cirka 20% av utländsk bakgrund enligt definition för detta). Av dem var i sin tur nästan 55% från Asien/Afrika eller hade två föräldrar därifrån. Således hade drygt 10% av befolkningen den bakgrund som den vanliga "invandringskritikern" (alternativt "flashbackrasisten om man så vill) brukar vända sig emot i första hand. Även om jag antar att det finns en del hardcore som inte vill se östeuropeer, folk från Balkan eller latinamerikaner heller.

Senaste avslut på Hemnet från Abrahamsberg är en 2:a på 45 kvm. Den gick för 2 950 tkr. Månadsavg 2600 kr. Andra tvåor som sålts nyligen verkar ligga där omkring också.

Aspudden ligger på ungefär samma demografiska siffror. Inte så förvånande då bägge är närförorter av liknande typ och på ungefär samma avstånd från tullarna. Aspudden ligger dock en rätt bra bit över Abrahamsberg prismässigt (ca 66 000 resp ca 78 000 kr i snittpris per kvm). En lika stor lägenhet som ovan med några hundra mer i månadsavgift har nyligen sålts för 3 650 tkr.

Jag har inte kollat hur det är med störande trafik. Personligen prioriterar jag att slippa sånt framför grannarnas hudfärg, så länge inte området är alltför socialt belastat och oroligt. Men som det brukar konstateras i de här trådarna så är stockholmares upplevelser av vad som är bobart och inte ganska varierande.
Citera
2022-05-15, 23:35
  #29
Medlem
Du får stå ut med pendeln, men Stuvsta är överraskande bra. Det mest störande som finns där är ofarliga men rätt ljudliga moppekids, typ.
Citera
2022-05-16, 13:44
  #30
Medlem
Har en del områden jag behöver undersöka!

Jag funderar på stora/lilla Essingen. Vilket är att föredra? Finns det bra tillgång till gym, mataffärer och restauranger på dessa två öar?
Citera
2022-05-16, 15:48
  #31
Medlem
Craiggs avatar
Invandrarfritt i Stockholm? Nehedu. Kanske om du bosätter dig i typ Saltsjöbaden, dock inte särskilt billigt.
Citera
2022-05-16, 15:49
  #32
Medlem
Carl Serungs avatar
Hur är det i Tungelsta och Nynäshamn nuförtiden?

Citera
2022-05-16, 17:23
  #33
Medlem
IceEyess avatar
Det du efterfrågar existerar inte.

Byar vars folkmängd inte överstiger 20 personer eller en ödslig skärgårdsö är det som gäller i så fall.
Citera
2022-05-16, 19:52
  #34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Måste bara gilla att ts bor i Liljeholmen och är trött på mångkulturen

Som sagt, det du söker existerar inte.
Citera
2022-05-17, 19:37
  #35
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Hökarängen. Men där får du mycket white-trash och svenska och finska alkoholister istället.

Annars Traneberg. Otillgänglig men lummig och grön funkisidyll som nog bara svenskar kan uppskatta.
Citera
2022-05-17, 19:43
  #36
Medlem
Timoteuss avatar
Flytta längs tvärbanan? Fullt av präktiga människor med Kånkenryggsäck i Gröndal. Essingeöarna? Frågan är väl om 3 miljoner räcker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback