2022-05-15, 09:30
Medlem
Hej,

Det är dags att köpa min första bostadsrättslägenhet i Stockholm. Jag har börjat kolla runt på områden i Stockholm att bosätta mig i.

Vilka bra områden finns kvar där man slipper majoriteten av mångkulturen och områden som ändå kommer stå sig 5-10+ år framöver.

Jag bor i dagsläget vid Liljeholmen. Jag gillar det inte. Alldeles för mycket konstigt folk som rör sig där. På kvällarna samlas gäng och "orten" och det känns allmänt otrevligt.

Jag tänkte kolla söder om Danderyds Sjukhus. Det verkar trevligt med lite grönska i närheten. Vad tror ni om det?

Krav:
Slippa mångkulturen
Nära till tunnelbana
Minst 2 r o k
Budget: ca. 3mkr
Bo med lite "grönska" i närheten men ändå bra kommunikationer till T-centralen.

Tips på områden uppskattas!

Vänligen,
Martin
Citera
2022-05-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skychi
Hej,

Det är dags att köpa min första bostadsrättslägenhet i Stockholm. Jag har börjat kolla runt på områden i Stockholm att bosätta mig i.

Vilka bra områden finns kvar där man slipper majoriteten av mångkulturen och områden som ändå kommer stå sig 5-10+ år framöver.

Jag bor i dagsläget vid Liljeholmen. Jag gillar det inte. Alldeles för mycket konstigt folk som rör sig där. På kvällarna samlas gäng och "orten" och det känns allmänt otrevligt.

Jag tänkte kolla söder om Danderyds Sjukhus. Det verkar trevligt med lite grönska i närheten. Vad tror ni om det?

Krav:
Slippa mångkulturen
Nära till tunnelbana
Minst 2 r o k

Vänligen,
Martin
Det finns redan så många trådar som denna. För att slippa mångkulturen är jag rädd att 3 miljoner för en tvåa inte räcker.
Citera
2022-05-15, 09:46
Medlem
AngieDs avatar
solsidan, du kan inte bo nära tunnelbana och slippa mångkultur, går inte få båda
Citera
2022-05-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
solsidan, du kan inte bo nära tunnelbana och slippa mångkultur, går inte få båda

Tack! Men Solsidan är ca. 1 timme bort kommunalt ifrån T-centralen. Jag är ute efter något område med max 20-25minuter
Citera
2022-05-15, 09:52
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Tack! Men Solsidan är ca. 1 timme bort kommunalt ifrån T-centralen. Jag är ute efter något område med max 20-25minuter
Södra Botkyrka, 20 min med buss till Tumba
Citera
2022-05-15, 10:28
Medlem
Faustik-Funks avatar
Jag upplever det som att många sådana här trådar med ts utgångspunkter ofta utmynnar i Aspudden/Hägersten som slutgiltigt svar.
Citera
2022-05-15, 10:32
Bannlyst
Sundsvall?
Citera
2022-05-15, 11:07
Medlem
Citat:
Hej,

Krav:
Slippa mångkulturen
Nära till tunnelbana
Minst 2 r o k

Vänligen,
Martin

Frågan är om det område du söker ens finns I dagens Sverige. Det finns definitivt inte i närheten av Stockholm, det kan jag säga dig.

www.demografi.nu

Vi har inte många år kvar.
Citera
2022-05-15, 11:51
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Röda linjen söderut som ligger inom Hägersten.

Gröna linjen undantaget ändhållplatserna och vissa andra stationer, Vällingby, Rågsved exv.

Blå linjen fram till Näckrosen, Duvbo.

Vissa stationer på pendeln kanske. Typ Stuvsta.

Områden vid tvärbanan.

Om budgeten räcker vettetusan.
Senast redigerad av CaptainInsane-o 2022-05-15 kl. 11:54.
Citera
2022-05-15, 12:35
Avslutad
Spelar ingen roll vilken storstad du väljer i Europa du kan inte undgå mångkulturen. För 3 miljoner får du max 20-25 kvadrat centralt (innanför tullarna). Hur det är i övriga Stockholm vet jag inte.
Citera
2022-05-15, 12:44
Medlem
Mailmanss avatar
Årsta kanske ?
Citera
2022-05-15, 13:04
Medlem
Gärdet skulle kanske du titta på eller Ruddammen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in