2022-06-07, 19:52
Moderator
Psilosophers avatar
Tydligen hade engelsmännen fördel över tyskarna då de använde amfetaminsulfat istället för metamfetamin, vilket möjliggjorde snabbare återhämtning: https://www.svtplay.se/video/33906098/drogade-nazister
Citera
2022-06-07, 19:54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Men skulle inte tjack funka bra om soldaten bara får vara igång högst 48 timmar åt gången? Många insatser idag kräver ju inte mer än så.

Tjack skulle jag nog låta bli .. Då skulle jag nog istället ta kola. Tror det är skiten dom matar barnsoldaterna i Afrika med utblandat med tobak, jag kan ha förväxlat det med något annat men finns det någon som vet så please do tell. Kan vara den där drogen IS/talibanerna petar i sig som galningar.
Citera
2022-06-07, 20:04
Medlem
Citat:
Haha ja finnarna kanske skulle ha behövt lite LSD mot ryssarna.

Men vad är bäst av benso och amfetamin för mod och mot ångest då?
Benso helt klart.

Men man blir ju omdömeslös som på alkohol så förmodligen en väldigt låg dos.
Finns ju risk för dålig balans och sådär.
Beror nog på VAD du gör isf. Du kanske hellre vill ha en pilot på amfetamin än benso.

Det finns ju en fördel med att vara klar i skallen vid krig och kunna göra praktiska och realistiska avvägningar.

Finns ju en bra fördel med LSD som få nämnt och det är dess användningsområden inom hjärntvätt.
Citera
2022-06-07, 20:29
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Som rubriken lyder, vilken drog skulle enligt er vara den bästa att ta i en stridssituation för att under en begränsad tid öka mod, koncentration och kanske fler användbara förmågor såsom styrka?

Under andra världskriget kom så vitt jag vet alla stridande parter fram till att tunga droger inte är fördelaktigt i längden, men idag strider man inte riktigt på samma sätt. Idag borde det väl finnas situationer då de positiva effekterna från vissa droger kan räcka tillräckligt länge för den begränsade tid insatsen sker, innan avtändningen hinner komma?

Kom med förslag.
Affe men aldrig ganja, då skulle det bli fred direkt.
Citera
2022-06-07, 20:30
Moderator
Morfar-52s avatar
"Bästa drogen i krig?" infogad från CS-forat./mod
Citera
2022-06-07, 20:32
Medlem
Kajahs avatar
Amfetamin. Men det ska inte pundas, utan användas. Det dämpar hunger, håller en alert och fokuserad och minimerar behovet av sömn. Är det rent medicinskt amfetamin som rationeras rätt så är det nog svårt att slå i krig.
Citera
2022-06-07, 20:33
Medlem
st33rs avatar
amfetamin är rätt dåligt för trupper som ska vara i fält en längre tid. men kanske bra vid specifika operationer med tidsgräns

Är soldaterna ute i fält "tills vidare", så kommer amfetaminet ge en höjning av förmågan första 7-12 timmarna. Sedan kommer soldaterna därefter fungera sämre och sämre och bli mer och mer oförutsägbara jämfört med hur de var tidigare . Och detta oavsett om du tillför mer eller inte.
Tar du tjack och fortsätter , så slår sömnbrist till. Om man inte äter eller sköter om sig kommer man förfrysa sig få infekterade sår osv. Till slut blir soldaterna virriga risktagande och deprimerade.

Hade det funnit ett amfetaminliknande preparat som verkade starkt i 4- 5 timmar åt gången och där man var helt återställd och kunde sova efter dessa 4-5 timmar hade det varit en bättre drog.

Men med amfetamin försämrar du din kapacitet lika länge som du förbättrar den.
Citera
2022-06-07, 20:33
Medlem
grungewhores avatar
Tyskland vs Storbritannien WWII: meth vs. benzo. Så benzo.
Citera
2022-06-07, 20:56
Medlem
Man blandar det med svartkrut inte tobak 🧐

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Tjack skulle jag nog låta bli .. Då skulle jag nog istället ta kola. Tror det är skiten dom matar barnsoldaterna i Afrika med utblandat med tobak, jag kan ha förväxlat det med något annat men finns det någon som vet så please do tell. Kan vara den där drogen IS/talibanerna petar i sig som galningar.
Citera
2022-06-07, 21:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI

Det är Fenetyllin som IS petar i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruttostronzo
Man blandar det med svartkrut inte tobak 🧐

Japp, känt som brown-brown.
Citera
2022-06-11, 16:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Tydligen hade engelsmännen fördel över tyskarna då de använde amfetaminsulfat istället för metamfetamin, vilket möjliggjorde snabbare återhämtning: https://www.svtplay.se/video/33906098/drogade-nazister

Säkert!
Vilka droger erbjuder tex nato sina stridsnde soldater nu för tiden?

Vad ger Ryssland sina steidande soldater i Ukraina? Något går de väl på eller är det normalt för en rysk ung man att skjuta oskyldiga civila i bakhuvudet? Om det är det så är det onekligen rätt stor skillnad på ryssar och vanliga etniska svenskar.
Citera
2022-06-11, 17:01
Medlem
Bylwes avatar
En cocktail bestående av Elvanse, benzo och oxy lär göra susen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in