2022-05-14, 15:24
Medlem
Det gäller ju att man har med droger så det räcker då. För det kommer alltid en baksmälla, whats goes up must come down så att säga. Inte roligt att ligga i en blöt skyttegrav med abstinenssymtom
Citera
2022-05-14, 16:50
Medlem
Eurypteridas avatar
Ritalin
Citera
2022-05-25, 23:27
Medlem
Hade tagit Benzo så hade jag varit mindre rädd. Möjligen lite tjack på morgonkvisten så man vakar till och är motiverad att strida 😁 kan inte få ut bilden ur mitt huven att ryssen stormar en skyttegrav och möts av att jag sitter och tjack runkar haha
Citera
2022-06-07, 19:18
Avstängd
Severlohs avatar
Bästa drogen i krig?

Som rubriken lyder, vilken drog skulle enligt er vara den bästa att ta i en stridssituation för att under en begränsad tid öka mod, koncentration och kanske fler användbara förmågor såsom styrka?

Under andra världskriget kom så vitt jag vet alla stridande parter fram till att tunga droger inte är fördelaktigt i längden, men idag strider man inte riktigt på samma sätt. Idag borde det väl finnas situationer då de positiva effekterna från vissa droger kan räcka tillräckligt länge för den begränsade tid insatsen sker, innan avtändningen hinner komma?

Kom med förslag.
Citera
2022-06-07, 19:21
Medlem
GanjaFarfars avatar
Amfetamin bör vara mest fördelaktigt, skicka ut soldaterna i 48h. Sen ge 12-24h vila, repeat.
Citera
2022-06-07, 19:29
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Amfetamin bör vara mest fördelaktigt, skicka ut soldaterna i 48h. Sen ge 12-24h vila, repeat.

Jag har aldrig prövat det, men ökar det ens mod och koncentration? Vad har det mer för effekter? Är det något man kan ge en rekryt som aldrig tagit det innan, och skicka ut honom i strid?
Citera
2022-06-07, 19:32
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag har aldrig prövat det, men ökar det ens mod och koncentration? Vad har det mer för effekter? Är det något man kan ge en rekryt som aldrig tagit det innan, och skicka ut honom i strid?

Du får en helt ny nivå av koncentration och självförtroende. Samt att du inte blir trött och inte blir hunrgig under tiden du är påverkad. Riskerna med detta är ju naturligtvis att du inte äter eller sover på alldeles för lång tid vilket blir skadligt i längden. Därav begränsningarna jag föreslog på 48h samt obligatoriskt intag av föda under påverkan.

Det hade absolut fungerat att ge till någon som inte tagit det förut för att få dom effekter man eftersöker ja.
Citera
2022-06-07, 19:40
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Du får en helt ny nivå av koncentration och självförtroende. Samt att du inte blir trött och inte blir hunrgig under tiden du är påverkad. Riskerna med detta är ju naturligtvis att du inte äter eller sover på alldeles för lång tid vilket blir skadligt i längden. Därav begränsningarna jag föreslog på 48h samt obligatoriskt intag av föda under påverkan.

Det hade absolut fungerat att ge till någon som inte tagit det förut för att få dom effekter man eftersöker ja.

Okej, det här gick ju fort. Om ingen har några invändningar eller bättre förslag så verkar jag ha fått svar på min fråga.
Citera
2022-06-07, 19:42
Medlem
Benso för mod/tar bort problem som ångest och att döda andra.

Amfetamin för att bygga fortifikationer i all oändlighet dygnet runt.

LSD för att förstå och se igenom motståndarnas märkliga taktiska beslut samt kringå deras planer.

Mer seriöst är väl den mest använda drogen inom militären morfin eller närliggande dock?

Om man räknar detta, men den fyller ju sitt syfte liksom.
Citera
2022-06-07, 19:47
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Betablockare så man stänger av alla tankar och känslor.

LSD och tjack... jo tjena. LSD är redan prövat på SAS på 60ish talet och gick åt helvete, tjack är inte heller att rekommendera då det kan bli riktigt snurrigt på kontoret. Alla vet ju hur brighta en tjackis blir efter ett par dagar på pulver.

En bekant till mig var vaken lite för länge på pulver och snurra till det fint, idag sitter han på livstid för att hjärnan spela han ett spratt.
Citera
2022-06-07, 19:48
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Benso för mod/tar bort problem som ångest och att döda andra.

Amfetamin för att bygga fortifikationer i all oändlighet dygnet runt.

LSD för att förstå och se igenom motståndarnas märkliga taktiska beslut samt kringå deras planer.

Mer seriöst är väl den mest använda drogen inom militären morfin eller närliggande dock?

Om man räknar detta, men den fyller ju sitt syfte liksom.

Haha ja finnarna kanske skulle ha behövt lite LSD mot ryssarna.

Men vad är bäst av benso och amfetamin för mod och mot ångest då?
Citera
2022-06-07, 19:51
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Betablockare så man stänger av alla tankar och känslor.

LSD och tjack... jo tjena. LSD är redan prövat på SAS på 60ish talet och gick åt helvete, tjack är inte heller att rekommendera då det kan bli riktigt snurrigt på kontoret. Alla vet ju hur brighta en tjackis blir efter ett par dagar på pulver.

En bekant till mig var vaken lite för länge på pulver och snurra till det fint, idag sitter han på livstid för att hjärnan spela han ett spratt.

Men skulle inte tjack funka bra om soldaten bara får vara igång högst 48 timmar åt gången? Många insatser idag kräver ju inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in